Hallo dames In 2007 zijn wij gestopt met de pil we hebben al de nodige onderzoeken gehad wat ze konden zien was dat we beide niks mankeerde dus zijn we in 2010 na onze bruiloft begonnen met iui. 6 pogingen en nog geen resultaat dan ga je best wel nadenken zou ik bvb geen eitjes hebben alles schiet door je heen toen hebben we ons vorig jaar aangemeld voor ivf en na een zware tijd van emoties (het verlies van mijn vader)en hormonen spuiten kregen we eerst het goeie nieuws dat ik maarliefs 14 eitjes had geproduceerd en dat het zaad goed was Maar vandaag hebben we slecht nieuws gekregen alle 14 eitjes zijn niet bevrucht het zaad zag er in eerste instantie goed uit maar het had een slechte overleving en zo dus niet sterk genoeg om de eitjes te bevruchten Het valt best zwaar ik had het zo gehoopt we waren al zo blij met het feit dat ik eitjes produceerde. Maar nu wat zullen ze gaan doen we hebben volgende week pas een telefonische consult Iemand even wat woorden om het allemaal wat draagelijker te maken ik zit er even helemaal doorheen veel liefs saskia
Och wat afschuwelijk!! Wat een teleurstelling, kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit!! Ik denk dat de volgende stap ICSI zal zijn, dan doen ze in het lab het zaadje in het eitje implanteren...hoeft dat zaadje dan niet zelf te doen....en dan zal er eg wel bevruchting optreden!! Het enige lichtpuntje is wel dat je nu weet waarom de IUI's niet gelukt zijn en wat er nu aan de hand is.....en dat ICSI waarschijnlijk de uitkomst is!! Los van het feit dat het voor nu eeeeecht heel K*T is en een hele grote teleurstelling die je echt moet verwerken. Heel veel sterkte en een knuffel!
Idd goed nieuws dat je zoveel eitjes kunt krijgen. Als het zaad te zwak is is ICSI een prima alternatief. Niet opgeven meid! Je komt er wel!!!
thx zonnestraal en merah Toch raar dat het nooit eerder ontdekt is dat het zaad niet lang goed blijft Kunnen ze dat dan niet uitzoeken als je bvb met iui begint want als we dit hadden geweten had mijn pa het misschien allemaal toch nog mee kunnen maken
Dat is echt superkut zeg.. Wie weet konden ze dit niet voorzien. Met ivf kunnen ze natuurlijk het zaad volgen. Gelukkig is er ICSI! Wij hadden altijd bevruchtingen, maar heel weinig. Had ook met het zaad te maken.Nu met de laatste ICSI hadden we 3 eicellen en daarvan zijn er 2 bevrucht. Ik denk dus dat ze bij jullie ook ICSI gaan doen. Kan me voorstellen hoe teleurstellend je 1 e poging was. Dikke knuffel.
Helaas wordt daar niet op getest. Zaadonderzoek wordt juist ook binnen het uur na productie gedaan om een zo reeel mogelijk beeld te krijgen... In jullie geval dus niet reeel... Dat het te laat is voor je vader om opa te worden is dan dubbel zuur. Ik hoop dat het met ICSI snel raak mag zijn en dat je vader vanaf een wolkje zal kijken en trots op jullie is.