Ik heb niet alles gelezen wel dat hij het nu goed heeft das het belangrijkste. Soms is de moeilijkste keuze de beste. Als jij er voor gevoel alles aan hebt gedaan is het goed zo,jij kent je beestje het beste, Een hond die,ongeacht zijn leeftijd,mishandeld of verwaarloost is is voor het leven getekent. Of het nu een teckel of een rottweiler is ze zijn getekent en behoeven een andere aanpak dan een jonge pup. Ik weet hoe het is om zon hond in huis te hebben mijn oude hond,kruising pittbull\bulldog, is ook de eerste 6 mnd mishandeld geweest er zijn dingen gebeurt die het daglicht nu nog niet zou kunnen verdragen ze was deels doof en rechts geheel blind en dat waren enkel de uiterlijke kenmerken. Ik kreeg haar van mn ex toen ik krap 17 was net samenwoonde en mijn paard net verloren was. Ik heb me suf getrainend,zonder hulp van derden die vertrouwde ze al helemaal niet,is ze uitgegroeit tot een hond die een hele hoop kon hebben, engelen geduld had en toch altijd enigzinds angstig bleef. Ook zij was bij bepaalde mensen dominant en dat was soms ook een probleem. Echter had ik het geluk dat ze mijn dochter wel accepteerde ben nooit ook maar 1 moment bang geweest dat ze me meisje wat zou doen zo wel had ik een andere keuze gemaakt die jij gemaakt had. Ik had haar in laten slapen als het echt niet ging. Deze hond was niet te herplaatsen en niet te vertrouwen bij mensen die haar niet begrepen. Uiteindelijk heb ik er nooit spijt van gehad haar te nemen ma het was eens een hond van een ander en nooit weer ik heb ervan geleerd. Afgelopen februari heb ik afscheid van haar moeten nemen,door zware medische problemen dit heeft niks met gedrag\verleden te maken. Ze had geen leven meer en constant pijn en toch kon mijn dochter boven op haar gaan zitten en alles met haar doen ,niet dat ze dit mocht maar toch. Nu hebben we een engels staffje,pupje en ook voor haar is het geen problmeem met mijn dochter echter weet ze niet beter en verwacht ik dus ook geen problemen met haar nu of in de toekomst. Ik lees hier dat veel mensen het hebben over de rottweiler als ras,elke hond kan dominant zijn en elke hond kan bijten. Hoe goed ik mijn honden ook ken en vertrouw ze zijn nooit of te nimmer alleen met mijn kids. Zelfs de teckel van mn oma niet,de chi van mn schoonmoeder vertrouw ik al helemaal vor geen cent beestje zou eerder bijten als mijn stafje. Een hond kan gevormd worden,goed of slecht,dat is de taak van de eigenaar. Een hond als de rottweiler,pittbul of iets in de trant is niet gevaarlijker als een teckel of cavalier, in mijn ogen. Het zijn de mensen en handen die het dier opvoeden\straffen en leren wat wel en niet kan. mvg gemma
Ik herken mijn hond hier een beetje in wij hebben een Amerikaanse strafford van 6 jaar. Toen hij 10 maanden was is hij twee keer gebeten door een hond sindsdien is het echt een rothond buiten elke hond die voorbij komt daar wilt die een gevecht mee aangaan. Vorig jaar december is onze dochter geboren wij waren echt bang dat het niet zou gaan er kunnen bv ook geen vreemde mensen buiten op hem af stappen want die valt die gewoon aan. Voor ons binnen is het zo een lieve hond echt beschemend. Nu is me dochtertje anderhalf en wil graag met hem knuffelen maar zodra die al ziet dat ze naar hem toe wil komen dan loopt die al weg hij loopt altijd weg voor haar en we hebben al zonaal geprobeerd ze bij elkaar te houden maar hij gaat altijd weg. Laatst liep ze ook een keer hard op hem af en ze viel een beetje op hem en hij maakte een zacht gromgeluid ik heb hem toen gewaarschuwd en dat doet die niet meer maar wel de heletijd weglopen. Vandaag had ik een paar rozijntjes in een bakje gedaan voor me dochtertje en ze liet dat bakje op de grond vallen dus ze deed weer de rozijntjes terug in het bakje en hij zat gelijk de rozijntjes uit haar bakje te eten want als ze eten heeft komt die wel in de buurt dus ik waarschuwde hem en pakte hem beet toen blafde die al maar dat doet die eigenlijk altijd en ik wijsde hem naar ze bench dus hij kroop onder de stoelen door naar de bench maar hij stopte bij de stoel dus ik pakte hem beet en toen ineens gingen ze lippen omhoog en stond die zo vals tegen me te grommen. Ik ben er zo van geschrokken wat moet ik hier nu mee? Overdrijf ik? Groetjes
Honden agressie en mensen agressie zijn 2 hele verschillende dingen!!! Jij en je hond hebben een groot dominantie probleem met je hond. Je zegt dat je schok, heb je hem niet op zijn donder gegeven? Zo niet dan heb je daar in een hele grote fout gemaakt, ik zou meteen professionele hulp. Niet morgen of volgende week maar vandaag! Misschien is het slim om daar even een ander topic voor aan te maken anders loopt alles door elkaar. Maar ik denk dat je qua tips niet verder komt dan wat ik al zei, hulp zoeken! @jo85 wat super dat je dat aan durft en aangepakt hebt!
Wat bedoel je met professionele hulp? En tuurlijk heb ik hem gestrafd heb hem gelijk in de bench gedaan. Ik vind dit nu net overkomen alsof ik geen hond kan opvoeden ik heb zelf geleerd dat een strafford of een dominante hond heel moeilijk opvoeden is! En dat hij zo dominant is kan ik niks aan doen hij liep altijd in bossen enz bij andere honden ik kon er niks aan doen dat hij zo geworden is...
Wij zitten al helemaal niet op 1 lijn merk ik al, in mijn ogen zijn staffords super makkelijk en een dominante hond kan ook een poedel zijn. Ik bedoel gedragstherapeut. NOOIT je hond in de bench den voor straf, dat is zijn veilige plekje!
Voor hem niet zijn vertrouwde plekje is de bank en wij moeten hem wel straffen met dr bench want wij hebben echt een aparte hond...qua gedrag...maar goed inderdaad wij kunnen hier niet over praten en ik ga inderdaad er iemand voor inschakelen
Jij bent niet dominant genoeg waarschijnlijk en dat merkt hij. Ik zou er inderdaad heel snel een deskundige bij halen. Niks mis met de hond...waarschijnlijk moet jij hem beter de baas worden. Niet afwachten hoor....
Er is 1 baas en dat is mijn man en als die er niet is dan ben ik de baas en hij luistert wel hoor zodra ik zijn naam noem of hem waarschuw dan luisterd die wel...alleen ja zodra me dochtertje in de buurt komt dan gaat die snel weg en ja wat ik net zei is dat ik hem straffe en die in een keer ze lip op trok en ging grommen nog nooit meegemaakt eigenlijk Groetjes
@Spiegeltje: als je hond wegloopt voor je dochter heeft dat niets met dominantie te maken. Wel eens bedacht dat je hond allicht bang is voor je dochter of niet weet wat hij met haar aanmoet? Zo uit je verhaal denk ik dat je hond naar je gromde omdat je hem in een hoek gedreven hebt. Dat hij geen andere verdedigingsmogelijkheid zag. En ook ik zou de bench niet zo gebruiken. Waar moet je hond dan heen als hij je dochter wil ontlopen?? Op de bank komt je dochter ook denk ik... Goed dat je contact gaat zoeken met een gedragstherapeut!
TS: Ik vind het super dat je deze beslissing hebt genomen. Heel moedig ook. Als ik zo vrij mag zijn om mijn verhaal te doen: Mijn zoon van 2 is een half jaar geleden gebeten door een rottweiler. We kwamen bij vrienden binnen. De man tilde mijn zoon op. De hond stormde erop af en beet hem in zijn been. Dikke paniek. Het was vreselijk. De hond werd naar buiten gedaan en mijn zoon snikte nog na op schoot van mijn man. Omdat er een verjaardag gaande was en het druk was, lette die mensen niet op de hond. De deur werd door een bezoeker opengedaan. Die hond stormde van achter de keuken naar de kamer waar mijn zoon zat en beet hem weer!! We zijn meteen gegaan. Weg uit de situatie met 2 huilende kinderen die zo geschrokken waren. Gelukkig heeft hij lichamelijk niets blijvends eraan over gehouden. Het waren flinke beten, tanden stonden erin, bloedde. Maar psychisch. Mijn zoontje is nu in paniek als hij een grote hond ziet. Als ik er nu weer aan terug denk kan ik wel huilen. Respect voor jou keuze!