wanneer opnieuw testen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Manon77, Apr 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Manon77

Manon77 Actief lid

Apr 16, 2008
    475
    0
    0
    Twente
    Hallo,

Ik wilde een vraag stellen, maar ik weet niet of jij die al kunt beantwoorden. Ik ben eind december gestopt met de pil. Was toen netjes 4 weken later ongesteld. Daarna had ik ineens een cyclus van 5 weken. Nu ben ik de laatste keer ongesteld geweest op 17 maart. (deze datum was ik het echt, 2 dagen daarvoor al iets rozige afscheiding.) Nu had ik , als ik 28 dagen aanhoudt, 14 april weer ongesteld moeten worden. Ik ben het nog niet nu, ook geen tekenen van. Wel vandaag spierwitte afscheiding ineens en het leek een beetje draderig. Ik heb afgelopen zaterdag een test gedaan en deze gaf aan niet zwanger. (clearblue) Kan het zijn dat ik erg onregelmatig zit nu en dat ik nu mijn eisprong heb... of ben ik misschien toch zwanger ondanks de negatieve test? Wat kan ik het beste doen nu? opnieuw testen?
    Ik hoop dat je een antwoord voor me hebt.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Manon,

als je cyclus onregelmatig is, dan kun je er soms echt geen touw aan vastknopen wat betreft testen en dat is heel vervelend inderdaad. Het slijm zou inderdaad kunnen duiden op een eisprong, maar ook op hormonen van een zwangerschap. Ook kan het onstaan zonder een zwangerschap als je cyclus veranderd, net als bij jou wellicht. Ik denk dat ik bv donderdag weer een test zou doen en als deze dan negatief is wachten tot ongeveer 2 weken na je draderig slijmverlies. Dan zou je wrs ongesteld worden of positief kunnen testen.
    Ik zou dus komende dagen nog 1 test doen en dan toch maar afwachten tot het weekend erop.

Groetjes Brigitte

3. Manon77

Manon77 Actief lid

Apr 16, 2008
    475
    0
    0
    Twente
    Oke, Bedankt in ieder geval. Ik hoop dat ik deze week positief test. Dan is de onzekerheid weg! Mijn lichaam voelt in ieder geval anders aan!

Share This Page