Koemelkallergie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wizard, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wizard

    wizard Actief lid

    19 apr 2006
    338
    0
    0
    Hoe uitte de koemelkallergie zich bij jullie kindjes? Bij wie zijn ze er pas na een aantal maanden achter gekomen dat hun kindje kma had?
     
  2. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    wij kwamen er met 2 1/2 maand achter. Mathijs had ontzettend veel last van krampjes, uitslag, rochelde heel erg en poepte niet meer.
     
  3. Gul

    Gul Actief lid

    27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Wij kwamen met 6 maanden achter. Toen wilden we van bv + kv (nestle HA, dit was preventief) naar bv + opvolgmelk (friso).
    We hadden een fles met friso gegeven. Hij was een snelle drinker en dus binnen 5 min was alles op. opeens nog niet eens 5 minuten later alles weer eruit. Wij nog geen echte paniek, totdat we alle kleertjes uittrokken en een nieuwe luier gegeven of zo, draaien we hem om heel zijn mond rood. zijn lichaam begon heel snel ook rode vlekken te vertonen en vlekken werden bulten. Meteen de doktersdienst gebeld. Voordat we teruggebeld werden, waren alle bultjes/vlekken al bijna weg.
    We hadden geluk dat hij wss doordat hij alles zo snel naar binnen had gewerkt een hevige reactie heeft gehad dat hij alles in een keer eruit spuugde. Zodat denk ik niet veel melk meer in zijn lichaam bleef. Dit denk ik omdat die uitslag zo snel weer weg was.
    Trouwens hij heeft kma niet van het begin af aan gehad. Want hij heeft met 3 dagen in het zkh gelegen en toen gaven ze hem niet HA voeding (totdat mijn bv op gang kwam) en daar reageerde hij niet op. Dus dat heeft hij gaandeweg opgebouwd (en nu is hij het weer aan het afbouwen, want hij kan gewoon danoontje, yoghurtje of kaas eten).
     
  4. erdtub

    erdtub Actief lid

    1 jul 2007
    133
    0
    0
    den haag
    ik ben er zelf allergisch voor , en ben gisteren met Beyza naar de huisarts gegaan , omdat ze sinds een week erg onrustig is en vooral na het voeden , ze huilt heeft veel last van krampjes en heeft ook pukkeltjes op haar gezicht gekregen . Nu moet ik 3 weken lang op streng dieet , dus mag echt niks van koemelk binnenkrijgen na die 3 weken moet ik een dagje melk drinken en daarna haar voeden , als ze weer hetzelfde reageert huilen en krampen en pukkeltjes moet ik tot ik wil stoppen met de borstvoeding geen melkproducten meer gebruiken , want normaal gebruik ik wel melkproducten maar heb er tabletten voor maar dat helpt niet bij zo`n kleintje....
     
  5. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Bij Iman kwam het pas met ongeveer 6-7 maanden boven water.
    T uitte zich in eczeem en heel erg buikpijn, diarree en overgeven.
     

Deel Deze Pagina