Waneer Probeer je weer Na miskraam?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lisa84, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    waneer probeer jeweer na een miskraam?
    stel ik heb vorrige week een mk gehad... waneer kanje weer onveilig vrijen dan??

    iemand ervaring?
    xx
     
  2. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij zijn meteen weer gaan proberen - jammergenoeg nog zonder resultaat.

    Pim
     
  3. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    wanneer je gecurreteerd moet worden advieseren ze de eerstvolgende menstruatie af te wachten, word je niet gecurreteerd kan je weer zodra het vloeien gestopt is.
    een vriendin van mij heeft echter na haar curretage niet gewacht en is na het stoppen van het vloeien meteen weer begonnen en die was bij de nacontrole van de curettage weer zwanger (was de arts echter niet blij mee) en is nu bevallen van een gezonde dochter?

    voor echte zekerheid/duidelijkheid hierover en voor jou situatie(die ken ik niet) zou ik even de huisarts bellen en vragen
     
  4. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    thankss...
     
  5. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik persoonlijk zou wachten tot je weer een menstruatie gehad hebt,zodat het makkelijker te berekenen is wat je zwangerschapsduur&uitgerekende datum is.
     
  6. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Sja, de meningen hierover verschillen nogal per arts/gyn. De een zegt: ga d'r maar weer voor en de ander zal je adviseren om een cyclus af te wachten.

    Voordeel van de eerste methode (dus direct weer los) is dat je geen "tijd" verliest.
    Voordeel van de andere methode: je hebt iets langer tijd om je miskraam echt te verwerken en voor de duurbepaling is het makkelijker.

    Wat voor mij een goede tip was: ga er pas weer voor als je er echt weer aan toe bent. Je hebt er niets aan om nog hartstikke verdrietig te zijn terwijl je alweer zwanger bent.
    In de afgelopen paar weken heb je het een en ander aan emoties te verwerken gehad (en nog steeds). Geef het een kans om een plekje te vinden.

    Succes en groetjes van Kiki.
     
  7. Harley

    Harley Fanatiek lid

    16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Vervelend voor je zeg, een mk. Ik kreeg van de HA het advies om 1 cyclus te wachten en er dan weer voor te gaan. Ik heb 2 miskramen gehad en allebei de keren zonder curettage, maar toch het advies gekregen te wachten. Sterkte!
     
  8. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    weetje.. ik ben niet bezig zwanger te worden.. maar me vriend en ik hebben geen berscherming. dus stel als ik perongeluk zwanger raak dan is dat zo.. maar we gaan niet proberen zwanger te raken..
    maar ik wil niet opeens zwanger zijn en dan is er een probleem, omdat ik TE vroeg gedaan heb.. snappie
     
  9. misschien is vrijen met anticoncenptie toch een betere oplossing als je niet zwanger wil worden....

    heb je eigenlijk een misval gehad? of was het maar een veronderstelling?

    Saartje
     

Deel Deze Pagina