Verborgen reflux, koemelkallergie of gewoon vervelend???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaPetra, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPetra

    MamaPetra Lid

    11 mrt 2011
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje maakte steeds rare geluidjes, soort ophikken en dan vervelend kijken en slikken... Ze spuugt niet veel maar heb het idee dat het wel omhoog komt, op aanraden van CB Johannes broodpitmeel sinds zaterdag door de voeding (1 schepje in fles 180+6). Heb het idee dat het eigenlijk alleen maar erger wordt... Bedje staat al omhoog, na voeding houd ik haar 20 minuten omhoog en dan ligt ze nog ca 15 minuten in voedingskussen (dus schuin omhoog) in de box. Nu spuugt ze wel af en toe (klein beetje) maar soms ook nog 3 uur na de voeding. Net was ze na 45 minuten slapen overstuur en heb ik haar weer 20 minuten omhoog gehouden (in die 20 minuten veel omhoog geboer en geslik)... Ook slikt ze veel aan haar handjes en tijdens het boeren strekt ze zich naar achter en doet hoofd achterover.... Nu slaapt ze weer. 's Nachts slaapt ze super, sinds gister zelfs vanaf 21.00 tot 06.00 uur!!!

    Wie o wie weet wat dit kan zijn??? Zus denkt aan koemelkallergie en ander zegt verborgen reflux....

    Kan het zijn dat door JBM de klachten erger worden? Nee toch???

    Graag jullie mening en ervaringen want ik weet het niet meer!
     
  2. Juudje81

    Juudje81 Fanatiek lid

    14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi mamapetra,

    hier was het lange tijd exact hetzelfde verhaal. Nu is onze zoon een erg gulzige drinker en denk dat het bij hem daarmee te maken heeft. Sinds wij de voeding verdikken met nutriton en hij rustiger drinkt en ook zelf meer pauzes neemt (deed hij in het begin niet) is het hier al een stuk minder. Ik heb ook lange tijd gedacht dat er wat aan de hand was, maar twijfelde ook erg omdat hij niet echt de symptomen van reflux en koemelkallergie had (én we geven ook nog eens hypo-allergene voeding, waardoor de kans op dat laatste al kleiner is).

    Volgens mij werd het niet gelijk minder sinds we nutriton toevoegen. Voor zo ver ik me nog kan herinneren is daar wel wat tijd overheen gegaan. Kan je dus verder ook niet helpen eigenlijk...

    Dat overstrekken doet hij nog wel vaak tijdens de voeding, maar lang niet altijd meer.

    groetjes, Juudje
     
  3. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    drinkt ze snel?

    Heb je al geprobeerd meer nutriton erbij te doen? (hier gaan er drie scheppen op een fles van 180+6)
     
  4. MamaPetra

    MamaPetra Lid

    11 mrt 2011
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ze drinkt niet heel snel, wel klakt/smakt ze veel.. Heb al duizend flessen geprobeerd en heb nu Dr Brown (die is dan nog het beste). Had er 1 schepje Nutriton bij, net 2 gedaan... Ze doet nu ca 20 minuten over de fles, dus dat is normaal geloof ik....
     
  5. wenrichtwan

    wenrichtwan Bekend lid

    5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Je verteld dat je 180cc water hebt?
    Dan is 1 schepje nutriton wel heel weinig.

    Mijn kinderarts vertelde dat je als je nutriton gebruikt.
    Je dan per 50cc 1 schepje nutriton erin mag doen!
    Misschien helpt dit?
     
  6. Ik vind het wel klinken als verborgen reflux. Hier gaan er 2 schepjes in een fles van 180.
    Ik weet niet hoe ze is qua gewicht enzo, maar is 180 ml niet te veel voor haar, dat het daarom ook extra dwars zit?

    Bij het CB kreeg ik pas het advies om met nutriton en wat water een soort papje te maken (op het pakje staat ook wel hoe dit moet), en daarvan na de fles nog een paar lepeltjes te geven, zodat het een soort stop op de maag vormt.
     
  7. Juno77

    Juno77 Actief lid

    18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het klinkt mij ook als verborgen reflux in de oren. Mijn zoontje overstrekte zich ook na iedere fles en tussen de voedingen door kwam er ook regelmatig wat omhoog waarna het ook weer werd ingeslikt. Gevolg: een heel onrustig kindje en veel huilen. We zijn toen de voeding gaan indikken, maar dan wel met 3 schepjes op 180/6. We gebruiken ook de Dr Brown fles met speen 2, anders gaat het er niet doorheen.

    Overigens moet ik er nog wel bijvermelden dat we ook Zantac gebruiken aangezien mijn zoontje inderdaad verborgen reflux heeft.
     
  8. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Hier ook verborgen reflux hiervoor kreeg hij al medicatie.
    En toch bleven de klachten maar.
    Werd een raadsel wat het nu was.
    En vandaag onverwacht een gastroscopie gehad en toen zagen ze dat hij een ontstoken slokdarm heeft door de reflux.
    Zo ernstig was het al!
    Veel succes meid
     
  9. ccwomen

    ccwomen Fanatiek lid

    11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Het lijkt mij verborgen reflux en misschien toch ook kma....
    Mijn zoontje had maanden lang dezelfde klachten en het was zoiezo duidelijk dat hij verborgen relfux had, krijgt hier medicijnen voor, maar de klachten bleven terwijl mn ka zei dat het geen kma was, speelde het al die tijd door mijn hoofd, toen hij op een gegeven moment bijna niks meer dronk ben ik on het weekend naar de ah gereden en heb daar pepti gehaald sindsdien een heel ander kindje!!!! Dus toch echt kma en verborgen relfux.
    Hij krijgt 2 keer per dag ome[prazol en is pas gestopt met de motillium!

    Hoe gaat het verder? Slaappatroon? Veel hazeslaapjes? Veel huilen? Slecht drinken?
     
  10. Justins mama

    Justins mama Bekend lid

    9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    het klinkt ook mij erg bekend in de oren, en mijn manneke heeft verborgen reflux (ondertussen overgegaan in gewone reflux) en een kma.
    Hier hebben we 2x daags nexium en speciale voeding en man o man wat hebben we een ander kind.
    Daar is wel 3 maanden vechten aan vooraf gegaan, en het bleek dat het slokdarmpje van mijn zoontje al verbrand was door het maagzuur!!!!!

    Maar ik zou als ik jou was voor de zekerheid gaan en om een ph meting vragen! Dan weet je meteen of het zuur is wat er omhoog komt ja of nee.

    Maar verder eet ze wel goed begrijp ik??
     
  11. MamaPetra

    MamaPetra Lid

    11 mrt 2011
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gister was echt een vervelende dag maar vandaag gaa het een stuk beter... Heb nu 2 schepjes Nutriton door de fles gedaan. Ze doet ca 2 1/2 uur over haar ochtendslaap (vandaag, gister maar 45 minuten) en na de fles van 11.30 was ze alweer moe en ligt nu vanaf 12.15 weer te tukken... Hoe later in de dag, hoe slechter ze slaapt... Maar 's nachts slaapt ze gewoon goed, gister om 22.30 fles gedaan en dan maak ik haar wakker om 7.15 uur... Ik ga ff de komende dagen aankijken en anders idd een ph meting oid doen... Pff wat lastig soms hoor!
     
  12. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Meid een ph meting en gastroscopie!
    Dan kunnen ze ook zien hoe de slokdarm enz eruit ziet.

    Ccwomen hoe krijg jullie mannetje de omeprazol binnen?
    Hier hadden ze eerst losec gegeven van de apotheker (omeprazol was te veel werk schijnbaar voor hun om te maken ;))
     

Deel Deze Pagina