Hoi iedereen, ik ben nu 39 weken zwanger en wat mij betreft mag de kleine nu onderhand wel komen! Maar ik heb dus nog helemaal geen voorweeën gehad. Af en toe een harde buik, maar nog totaal geen pijnlijke krampen o.i.d. Ik vraag me af of dat dan ook betekent dat de bevalling voorlopig nog niet gaat plaatsvinden. Hoe is het bij jullie gegaan? Hebben jullie eerst wel dagenlang voorweeën gehad of kwamen de 'echte' weeën spontaan op gang? Groetjes Christina
Had wel al wekenlang zo nu en dan een harde buik maar niets anders dan anders. En opeens zaterdagavond om een uur of zeven kreeg ik meteen weeen om de zeven en snel daarna om de 4 a 5 minuten. Twee uur ervoor had ik nog een berichtje op iemands hyves gezet dat ik echt geen idee had wanneer de bevalling zou beginnen
Hier ook totaal geen voorweeën gehad ofzo. Ik was die ochtend gewoon opgestaan en dee de dagelijkse dingen en had af en toe wat krampjes, eigelijk nooit bij stil gestaan tot ik op de tijd ging letten. In de avond werden ze sterker en zette het door.
Hier wel weken voorweeen in m'n buik en bovenbenen/liezen. Na weer een avond voorweeen had ik niet verwacht dat die nacht de bevalling ging beginnen. Wist in eerste instantie ook niet dat ik weeen had, ging pas een lampje branden toen ik na een paar uur de regelmaat in de gaten had. Na het legen van m'n darmen, verliezen van de slijmprop en naderhand pijnlijke weeen wist ik het echt zeker.
Ik heb totaal geen voorweeen of iets dergelijks gehad. Ik stond 's morgens om 11 uur op om te douchem en om half 12 begonnen de weeen en om 15.18 uur werd Kyra al geboren!
Ik heb weken lang met voorweeen gelopen. Op het moment dat de echte weeen kwamen wist ik het niet want de weeen waren niet sterk genoeg en dacht ik dus anderhalve dag lang dat het voorweeen waren (ze kwamen dus ook niet regelmatig) De verloskundige is langs geweest omdat ze het niet vertrouwde en toen bleek ik drie cm te hebben en dat de bevalling al lang was begonnen. (de verloskundige had ons gebeld omdat ze het lang vond duren, zij had namelijk verwacht dat ik eerder in de week al zou bevallen)
Ik heb geen voorweeën gehad. Wel een paar vage menstruatiekrampjes (niet pijnlijk) en een heel klein beetje slijm met bloed. Toen mijn vliezen plotseling braken begon het, meteen kwamen de weeën. Ik was toen 38 weken en 6 dagen. Hoewel ik er wel op zat te wachten gebeurde het toch heel plotseling.
ik heb wel voorweeen gehad, maar juist de dag voor de bevalling was het heel rustig! stilte voor de storm zeg maar...
Ik ben gestript door de verloskundige toen ik 9 dagen over tijd liep. Twee uur daarna begonnen de weeën al. Daarvoor had ik eigenlijk niks bijzonders gevoeld, alleen af en toe een harde buik.
Ik heb zeker 4 of 5 weken voorweeen gehad. een week voor de bevalling, begon ik dik slijm te verliezen, dat werd steeds dunner. Op de dag van de bevalling was het zelfs zo dun dat ik dacht dat mn vliezen waren geboken. Verder had ik een dag voor de bevalling de hele dag al lichte weeen, die zeer onregelmatig kwamen, deze werden steeds regelmatiger, krachtiger en duurde langer, net zo lang tot ze ondragelijk waren en over gingen in persweeen. Bij mij is het dus echt heel geleidelijk aan gegaan.
Ik merkte er heel weinig van,pas rond een uur of 8 sávonds kreeg ik lichte menstruatiekrampen en later op de avond werden ze sterken. Dacht dat je echt iets zou merken maar dit blijkt niet altijd zo te zijn.
Ik heb ook geen voortekenen gehad. Donderdags was de kleine nog niet ingedaald, en heb ik de halve middag op een meubelboulevard rondgeslenterd. Die nacht werd ik rond 2 uur wakker met een natte onderbroek (dacht urine, weten we niet zeker) en slijm.. anderhalfuur en wat slijm later de eerste wee, eerst om de 20 minuten. en vanaf 6 uur om de 4 minuten. De kleine is om half 1 vrijdagmiddag geboren.. 20 uur daarvoor stond ik nog lachend in de Ikea
Hier ook geen voortekenen helemaal niets. Dacht echt gedoemt te zijn 2 weken overtijd te lopen. Op dag 4 overtijd 23.30 breken de vliezen. 12 later had ik mijn zoon in de handen. Succes
Ik ben zo'n 3,5 week voor de bevalling begon, begonenn met harde buiken. Op de dag van de bevalling had ik het gevoel dat ik ongi moest worden maar stond er niet bij stil dat dit wellens weeen konden zijn Ik moest elke dag naar het ziekenhuis voor een CTG, zo ook de dag van de bevalling. Op het CTG zagen ze dat ik weeen had, wist ik veel! 8 uur later is onze dochter geboren.
Het begon bij mij s'ochtends tegen vijfen ,ik begon namelijk op me zij een beetje buikpijn aan het voelen (twijfels waren het me darmen). Want als ik rechtop zat voelde ik niets ,en toen ging ik weer liggen...en ja weer dat gevoel ,en zo zat ik een paar keer recht op en ging weer liggen...ik wauw zekerheid van is de bevalling begonnen? Ja en toen kreeg ik het ook ineens toen ik rechtop zat ,ja dit moest het zijn dacht ik en zelfs als ik liep ,ze namen geleidelijk op!
Ik had sinds een week of 2 voor de bevalling veel last van harde buiken. Of ja, last... ze waren er gewoon. Niet pijnlijk verder ofzo. Vaak merkte ik niet eens dat ik weer een harde buik had De zaterdag voor de bevalling heb ik wel bijna de hele dag voorwerk gehad (waarbij ik er van overtuigd was dat het meer dan voorwerk moest zijn, gezien hoe lang het allemaal aanhield). Zondags was het echter weer helemaal rustig. Maar in de nacht van zondag op maandag zijn m'n vliezen gebroken en kwamen de weeën vrij snel opzetten. Uiteindelijk is Maud om iets over 9 uur 's avonds geboren.