Jmmer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jeslin, 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeslin

    jeslin Actief lid

    19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Wat is het toch jammer dat er iedere keer een topic over roken gesloten moet worden,super kinderachtig.
    Ik vind een discussie moet kunnen we zijn allemaal volwassen mensen(neem ik aan) en waarom moeten er dan toch weer mensen bij zijn die het niet kunnen laten om bot en brutaal reageren ik snap nie dat ze nog reageren,laat iedereen in hun waarde.
    Geef je mening ,weet je van te voren al dat je niet normaal kan reageren om dat je er zo op tegen bent REAGEER DAN NIET.
    groetjes jeslin
     
  2. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi

    ik sluit me bij jou aan jeslin

    groetjes sandra
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Tja en weet je wat je straks hier krijgt? dat we weer vrolijk verder gaan!

    Wij balen hier ook van, maar goed mensen gaan gewoon persoonlijk worden naar elkaar, dus dan grijpen wij in.
     
  4. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja dat houd je toch meid.

    Ik ben zwanger en ik rook nog steeds, ben echt niet in de veronderstelling dat het goed is wat ik doe, maar tis mijn ding, en iets dat ik zelf wel kan uitmaken.

    sommige vertellen dat ze gestopt zijn of heel veel geminderd en ik persoonlijk vindt dat knap, maar jammer genoeg houd je altijd van die "moraalridders" die zichzelf zo geweldig vinden dat zij vinden dat zij ongegeneerd hun mening cqa kritiek mogen en kunnen geven omdat het hen gelukt is wel te stoppen...

    idd ben ik het volledig met je eens dat iedereen zijn mening mag geven, maar jammer genoeg dat het vaak net als wat natas al aangeeft persoonlijk wordt of dat er dingen als onverantwoordelijke moeder e.d. gezet worden.

    Maar ach er zullen ongetwijfeld nog genoeg topics over roken komen, en misschien dat het ooit eens zover komt dat het eens een keer niet gesloten wordt. ;)
     
  5. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Helemaal met smoekie eens...

    Wij als rokende vrouwen weten echt wel dat het niet gezond is (ik zal ook nooit een excuus hier neerzetten om het goed te praten), maar om daarvoor te horen krijgen dat wij geen verantwoordelijke en geen goede moeders zijn vind ik ook echt te ver gaan...

    Ik dring een ander mijn mening niet op en het zou fijn zijn als andere dat ook niet bij mij (ons rokende vrouwen) zouden doen...

    Zou iemand die flesvoeding geeft dan ook een onverantwoordelijke moeder zijn omdat ze geen borstvoeding geeft? Ik vind van niet, ieder zijn eigen ding...

    (want iedereen weet ook dat borstvoeding beter voor het kind is)
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Daarom reageer ik dus niet ;) Ik heb er zelf veel moeite mee als ik lees dat iemand nog rookt, maar wil niemand voor het hoofd stoten en dat ga ik denk ik wel doen als ik me er wel in meng...
     
  7. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ja, het is inderdaad jammer dat sommigen niet gewoon hun mening kunnen uiten zonder wijzend vingertje.
    Ik ben zelf in april gestopt, sta niet achter roken tijdens de zwangerschap en daar kom ik ook voor uit. Maar (naar mijn mening) niet meer dan dat, ik oordeel en veroordeel niet.

    Ik denk trouwens wel dat het ook een beetje een kwestie is van 'waar 2 kijven hebben 2 schuld'.
    Ik ben nog niet lang op dit forum maar heb in een paar roken-topics gezien dat de rokers zich wat snel aangevallen kunnen voelen. De toon kan dan al snel gezet zijn, van beide kanten.
     
  8. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik voel me gelukkig niet zo heel gauw aangevallen natas, maar als ik lees dat men dan gelijk de "rokende aanstaande moeder" veroordeeld tot onverantwoordelijk of dat ze nu al medelijden hebben met het nog ongeboren kindje pfff nou geloof me dan kan ik zo iemand wel wat hoor...

    dan denk ik bij mezelf je weet nog niet half (wat zeg ik nog niet een kwart weet ik veel wat) hoe ik of andere in het dagelijkse leven zijn en vindt het knap dat iemand zo kan oordelen over iemand aan de hand van of iemand wel of niet rookt...

    een "o zo geweldige" niet rookster kan daarentegen wel heel erg onverantwoordelijk zonder dat zij zich dat misschien beseft ook nog...

    ik denk dan wel eens hoe durf jij iemand zo te veroordelen...maar ja wat ik al zei die moraalridders houd je altijd ;)
     
  9. Marion70

    Marion70 Lid

    27 aug 2007
    29
    0
    0
    Ik ben hier ook nog niet zo heel lang en ben het absoluut met Schijndelsvolk en Smoekie eens. Ik ben ook een zwangere rokende vrouw en zal ook niet zeggen dat het goed is voor het kindje om door te blijven roken en neem mn petje af voor de vrouwen die het lukt om te stoppen. Maar rokende zwangeren persoonlijk aan te vallen gaat ook wel iets ver.
     
  10. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mee eens hoor Smoekie, dat soort opmerkingen gaan te ver.

    Ik ben dan wel gestopt..... maar misschien eet ik wel alleen pizza's en patat! :)
     
  11. gemini79

    gemini79 Lid

    9 jan 2007
    34
    0
    0
    Tsja, die discussie blijf je houden. Ik heb zelf ook gerookt tijdens mijn zwangerschap en heus wel geprobeerd te stoppen hoor. Ik heb me er zelfs heel erg schuldig over gevoeld en was heel erg opgelucht toen de kleine gezond bleek te zijn. Natuurlijk is het beter om te stoppen, maar dat weten we zelf ook wel, toch..
     
  12. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik snap niet zo goed waarom er dan een ander topic geopend moet worden.
    De eerste ging niet voor niks dicht.
    Deze doe ik dan dus ook gewoon weer dicht.
    Elmo
     

Deel Deze Pagina