Ik zie nu al een striem!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saartje123, 29 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoi ik ben 19weken en 4dagen zwanger en zag vanochtend tot mijn schrik dat ik 3 hele kleine streepjes op 1 van mmijn borsten heb gekregen. Ze zijn nu nog mini, maar het zijn wel beginnende striemen! (Mijn borsten zijn deze weken hard gegroeid.)

Ik ben nu een beetje 'bang' dat ik ze ook op mijn buik zal krijgen, aangezien deze nog groter zal worden dan mijn borsten!! Ik heb nu al best een dik buikje en hij is nu gelukkig nog helemaal streeploos.

Maar als je zo vroeg in de zwangerschap al de eerste streepjes op je borsten hebt gezien, betekent het dan dat je op het einde van je zwangerschap een echt tijgervelletje zult hebben?

En betekent het ook dat je meer kans hebt op striemen op je buik??

Ik hoop niet dat ik hiermee iemand kwetst, maar ik vind striemen echt helemaal niets. Zo lelijk! :( Ik hoopte dat mijn buik gespaard zou blijven, maar ik weet het nu niet meer, nu ik al de eerste striemen heb opgemerkt op mijn borst.

Ik weet dat je er een wondertje voor terug krijgt, waar ik ook heel blij mee ben. Maar het liefst zonder die striemen erbij. Je draagt ze voor de rest van je leven met je mee.

2. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    ik ben na de eerste net een zebra. vooral de laatste weken is het hard gegaan. zeker tijdens borstvoeding. mijn borsten waren zo groot dat ze uitscheurde. helaas niets aan te doen. smeren helpt niet. gewoon accepteren en hopen dat het meevalt.

3. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kwetst me er niet mee, maar ik vind het verbazingwekkend vreemd dat je er zo'n topic voor opent.
    Mijn hele buik zit vol striemen, nog in de allerlaatste week van de zwangerschap ineens opgelopen. Nou en?

4. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Haha.....ik wil je niet bang maken, maar zeer waarschijnlijk is het antwoord op je vraag JA:D

Zal ik even een foto plaatsen hoe ik er op de bevallingsdag uitzag?:D:D

5. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Je kwetst me er zeker niet mee!!!Ik heb ook striemen op mijn buik en vond het op het begin ook niet leuk!!Maar weet je als je je wondertje in je armen hebt dan maken die striemen geen ene bal meer uit..Het is nu 13 maanden geleden dat ik ben bevallen en je ziet er bij mij bijna niks meer van...En tja als mensen het niet graag willen zien als ik in een bikini loop dan kijken ze maar de andere kant op:DVeel succes met je zwangerschap

6. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Ik heb ook striemen op mijn borsten, maar al van het groeien toen ik jonger was. Die waren al bijna niet meer zichtbaar.. mijn zussen en moeder hadden allemaal striemen op hun borsten, maar geen 1 op hun buik.. Het heeft dus niks met elkaar te maken!

Striemen is wel een angst van mij hahaha, ook al heb ik nog maar een mini buikje.. Heb wel altijd hele strakke buik gehad (was ik ook van plan weer terug te krijgen)

7. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Bedankt voor jullie reacties dames!

Haha Wupsie, same here. Ben echt 'bang' om ze te krijgen. Hoop echt dat ik na een tijdje gewoon even luchtig kan zijn als mijn vriendinnen over de striemen. Misschien is het alleen de eerste fase dat je zo een schrik hebt om ze te krijgen, maar als je ze hebt (en je weet oke kan er niets aan doen) dat er niets anders op zit dan accepteren.

8. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    hmm snap niet waarom je zo een topic vreemd vind. Het is iets wat bij een zwangerschap hoort.

Serieus ik vind het heel knap van je dat het je niets uitmaakt striemen of geen striemen. Hoopte dat ik er zo mee om kon gaan. Lijkt wel of ik een superijdeltuit ben geworden qua dit. :(

9. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    haha.

Zijn ze bij jou nu al iets vervaagd? Mijn moeder heeft een getinte huid en nu, jaren na haar zwangerschappen, zie je de striemen nog steeds heel erg goed. Is het anders als je een lichte huid hebt (ik heb namelijk een lichte huid).

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.810
    9.317
    113
    Gelderland
    Ik heb ook striemen op mijn borsten en op mijn bovenbenen maar op mijn buik nog geen een gespot.. Ik vind op mijn borsten niet erg maar op mijn bovenbenen/ kont weer wel.:(

11. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Ik denk dat het een soort erfelijkheid is en dat je er echt niks aan kunt doen helaas! Je zou van die cremetjes kunnen smeren, damagecontrol zeg maar maar ik denk dat je het uiteindelijk niet tegenhoud.

12. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Het schijnt erfelijk te zijn heb ik ergens gelezen.. ik had de striemen op mn borsten en buik al toen ik 14 was, ik kwam toen zoveel aan :(
    Op mn borsten zie je de striemen niet, maar voel je ze wel.. op mn buik waren ze altijd knalrood, en nu ze na jaren eindelijk wit waren en je er niets meer van zag.. gaat mn buik groeien van de zwangerschap en zie ik dat de witte striemen nu wat rozer worden..
    Ik ga er maar vanuit dat ik er straks uitzie als een zebra, en gewoon accepteren.. je kan het toch niet tegenhouden.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik had hier al striemen op m'n borsten en heupen maar die zag je bijna niet meer. heb ook een lichte huid en ze waren niet echt duidelijk te zien, vooral op m'n borsten niet.
    Vanaf 30 weken heb ik ze helaas ook op m'n buik :( Heb er heel erg van gebaald maar lijk het nu iets meer te accepteren. Helaas breidt het zich steeds verder uit. Ze zitten nu op m'n onderbuik en zijn van een halve cm naar een cm of 3 gegaan. Bij m'n navel komen ze ook al. M'n buik staat niet eens erg strak en heb geen hele grote buik. Helaas zal ik't er ook mee moeten doen. Hoop heel hard dat niet m'n hele buik er onder komt en dat het vrij snel weer wat wegtrekt.

14. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Bij m'n eerste zwangerschap had ik tot op de laatste week geen 1 streep, de laatste week schoten er een stuk of 8 in de rechterkant.
    Dat vond ik echt heel erg, maar goed nu zitten ze er en zijn ze bijna niet meer te zien. Ik denk dat ik al mazzel heb dat ze er maar aan 1 kant zijn ingeschoten.. verder heb ik er een paar op mijn borsten, maar niet van de zwangerschap.
    Ik ben iemand die wel geloofd in smeren en ik gebruik daarvoor pure vitamine E creme. Ik ga deze zwangerschap zeker weer hiermee smeren.
    Sterkte en ik hoop dat je het niet krijgt, maar zo wel leer je er wel mee leven hoor ;)

15. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Op mijn borsten had ik al vrij snel striemen .. Deze zijn ook in korte tijd 1,5 cup gegroeit.
    Tot nu toe niks op mijn buik.. Maar je weet wat ze zeggen .. het kan de laatste week nog komen;)
    Laat het over je heen komen .. je krijgt iets moois terug;)

16. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Die creme's zijn echt fabels..
    Werkt helemaal niet. Het enige waar het tegen helpt is het "trekkerige" gevoel, maar het voorkomt niks.

Ik ben bij mn eerste van boven tot onder bestreept geraakt.
    Armen, benen, buik, borsten, knieholtes.. alles dus :S
    Ondanks dagelijks gesmeer (zelfs met creme's van de VK).
    Baalde als een stekker (nu nog soms), maar het wordt met de tijd echt minder zichtbaar.

Welke kleur ze hebben/krijgen verschilt echt heel erg per persoon. Ik heb ook een lichte huid, maar bij mij zijn ze bruinig en niet roze/parelmoer wat je vaak ziet.

Wat betreft het accepteren.. Op een gegeven moment moet je wel he. Het is jammer ja.. Het is niet mooi nee.. Maar ga ik me daarom de put in praten? nee echt niet hoor.

Streepjes of geen streepjes, het komt echt wel goed!
    En nu is het misschien nog moeilijk te bevatten, maar als de kleine er eindelijk is, dan zijn die streepjes het je echt wel waard geweest :)

17. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik ben ook bang voor striemen! :( MAAR heb het er helemaal voor over!

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Smeren voorkomt geen striemen. Ik smeerde me hier altijd dagelijks in met bodylotion met vit. E. In de zwangerschap vanaf het begin 2x per dag ingesmeerd maar ze komen toch wel. Wel vind ik het fijn om te smeren omdat ik het gevoel heb dat ik toch nog iets doe (ook al helpt het niet) en je huid blijft er wat soepeler van.

19. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ach boeiend als je striemen krijgt, het hoort er nu eenmaal bij en de ene krijgt er meer dan een ander...
    Ik snap ook eigenlijk niet dat sommige zich daar zo druk om kunnen maken! Oké het is niet mooi en je zou liever geen striemen hebben maar als ze wel komen nou ja het is zo!
    Bedenk je maar waarvoor je het doet: Je kleintje!

Hier overigens al vrij vroeg striemen op mijn buik... Verloskundige zei ook tegen mij hoe jonger je bent hoe strakker het weefsel en hoe meer kans op striemen....

20. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    je moet met olie smeren dat helpt beter.
    ik geloof WEL in het smeren!:D

Deel Deze Pagina