Hier had ik van oma een hele set kleding gehad in het rosé terwijl het een jongetje is Ik gebeld en uitgelegd was geen probleem als de kaartjes er nog maar aanzaten kon ik er iets anders voor uitzoeken Kom ik daar vanmorgen zegt de kassadame geen bon dus kan niet terug Ik zei ik had gebeld en het was geen probleem Zegt ze fijn voor je maar ik vind het wel een probleem...
meen je, ik zou ook een klacht indienen, je bent wel voor niks heen en weer gereden.... ik begrijp niet dat het zo moeilijk is service te verlenen! Tja in mijn werk is het simpel, we proberen de klant zo goed mogelijk te helpen, maken we een fout, dan moet de klant niet de dupe worden.
Pfff en ook niet toegeven he!! Wat slecht!! Toen mijn dochter een paar maanden was had ik zo'n speel boekje voor aan de wagen gekocht. In 1 x zag ik dat er iets was losgekomen en dat had ze in d'r keel!!! Ik schrok me kapot! Heb gelijk naar de prenatal gebeld dat dit echt geen speelgoed voor pasgeboren is. En dat het mij niet uit maakt, het is goed gegaan gelukkig maar stel je voor dat het nog een keer bij iemand gebeurd en het gaat verkeerd? Ik moest maar even een email sturen, dus ik gemaild, of ik het boekje nog had en of ik het op wou sturen. Netjes opgestuurd en vervolgens een half jaar niks gehoord. Ik er maar weer een keer achteraan gebeld, nou mevrouw het is goedgekeurd speelgoed, helemaal niks mee aan de hand! Nee alleen mijn dochter is er bijna in gestikt maar mevrouw het is ook niet om in de mond te stoppen! Hahaha doen baby's iets anders??
oke, ik begrijp dat gewoon de totale service waardeloos is en geen incident!!!! weten we dat ook gelijk!
ik ben zwanger van mijn eerste kindje en heb dus veel spullen nodig. ik ga regelmatig naar prenatal omdat dat makkelijk is en ze bijna alles hebben. maar voor de service en uitleg moet je inderdaad daar niet zijn. ik heb ook een aantal keer advies gevraagd over bijvoorbeeld beddengoed maar ze zeggen zomaar wat. het zijn gewoon verkopers en geen mensen die verstand hebben van baby spullen.
tja ik vind dat je dat wel mag verwachten toch, Vooral met babyspullen! Ik had ook advies gevraagd, het blijkt dus weet ik nu dat een kind tot 3 mnd niet in een slaapzak mocht. Dit is me ook niet verteld, ondanks ik heb verteld hoe groot mijn kindje is en hoe oud. Zijn toch belangrijke dingen!
Hier liggen ze toch echt al vanaf dag 1 in een slaapzak hoor, is niets mis mee. Waarom verkopen ze anders slaapzakken in maat 50/56?
mila ligt ook al vanaf twee weken in een slaapzak. Ze was toen mini! 46,5 cm en 2345 gram. Gaat prima, zelfs beter dan dekentje...
De cm vasn de slaapzakken zijn de maten van kinderen vanaf de nek tot de voeten. Dus niet de totale lengte van je kind maar van nek tot voet. Zo is het mij uitgelegd destijds. En ik heb een grotere maat gekocht en ongeveer 10 cm van de zijkant van onderen een klein koordje genaaid en ook aan de onderkant in de hoeken een koordje. die heb ik aan elkaar geknoopt, (dus het zijkant koordje en het onderkant koordje). Zo kan je de slaapzak veilig inkorten en kan hij weer verlengd worden als de baby groter is. Zo doen je er veel langer mee. De prenatal heeft een jaar slaapzakken verkocht die die koordjes er al aan had zitten. (beetje onduidelijk verhaal, ik hoop dat je het snapt )
oh ja, die winkel Ik was laatst bij de prenetal omdat ik nog een paar moltonhoeslakentjes moest hebben en ze daar in de aanbieding waren. Omdat ik daar nu toch was, en ik een nieuw matrasje nodig heb voor de kinderwagen (ik heb een ouderwetse kinderwagen, supermooi ding! van riet ) dacht ik dat ik die daar ook wel kon halen. Ik dus zoeken door die winkel, maar kon het niet vinden. Even gevraagd, ja die lagen bij de meubeltjes, ik moest maar even goed zoeken...ik zoeken... Uiteindelijk kon ik dus alleen wiegematrasjes vinden, die lekker rechthoekig waren en niet met afgeronde hoeken zoals een kinderwagen matrasje, bovendien overduidelijk niet gemaakt voor een kinderwagen. Ik dus weer terug naar de kassa, nogmaals vragen en zeggen dat ik alleen wiegematrasjes heb gevonden "ja, maar die zijn ook voor de kinderwagen hoor" Ik zo "ehm nee...dat past niet" "oh, welke maat heb je dan nodig" Ik zo, nou gewoon de standaard maat, 75cm lang en 35cm breed. Nou die verkochten ze niet hoor, dat was een afwijkende maat, die moest ik laten maken... Ehm..de baby-dump verkoopt 'm voor een tientje en is het personeel trouwens ook een stuk vriendelijker en behulpzamer (en de autostoeltjes komen uit het magazijn als je 1 hebt uitgezocht)
@ Maryam: Hahaha, jij dus ook al zo'n goede ervaring met die Prenatal. Verschrikkelijk wat een wijven werken daar zeg. Toen we daar de autostoel gingen kopen (ik was met mijn moeder, we kregen 'm van haar), ging dat meisje bij wie we de bestelling deden haar collega die daar eerder dienst gehad had tegen ons af lopen zeiken. Dat ze zo slordig was enzo en het allemaal niet goed deed. Nou jaaaaaaaaa zeg, dat doe je toch niet.
Nee vind dat absoluut geen stijl, maar sowieso; toen ik wat vroeg was het echt van *zucht*....en je dan aankijken alsof je een persoonlijke gunst van ze vraagt...en super sjaggo, met hun doorgerookte stem (was zo'n vrouw van al dik in de 50) zeggen dat je "gewoon even goed moet zoeken"
Tsss wij hadden ook zo`n situatie bij de C&A, daar geen enkel probleem, ik mocht of iets anders uit zoeken of ik kreeg mijn geld terug. En dat is tenminste service! Wat een slechte dingen hoor ik hier, volgens mij hebben ze nog nooit gehoord van klantvriendelijkheid en hoe je met een klant omgaat.
Vreselijk als verkopers maar gewoon iets zeggen. Hoe stom de vraag ook is, er dient een juist en eerlijk antwoord op te komen en als ze het niet weten hebben ze zo'n stom oortje in om een collega op te piepen, hoe moeilijk kan het dan zijn? Maar ik ben er ook in totaal maar 3 keer geweest en alle 3 de keren voelde ik me óf slecht geholpen óf belachelijk gemaakt. Ik kom er dan ook enkel voor de simpele dingen die ik zelf weet omdat het nou eenmaal het dichts bij zijnde babywinkel is.. Voorbeelden: Bezoek 1: Samen met mijn moeder op zoek naar een kinderwagen. Boven (tussen de kinderwagens, we waren de enige op de verdieping samen met 3 verkoopsters) 15 min rondgelopen en uitgebreid bij de Stokke staan kijken. We wisten immers al wat we wilden. Er kwam niemand helpen. Toen ik zelf vroeg naar de Turqoise kleur beneden in de etalage ('09 model) en wat nou het verschil was met de nieuwste werd er alleen gezegd; "Ze zijn nu veel beter". Mmhh duidelijk. We moesten beneden maar even gaan kijken wat het verschil was, niemand liep mee of legde uit. Beneden moesten we nogmaals iemand aan de jas trekken maar omdat die niet van de kinderwagen-afdeling was (juist, die 3 boven hadden het vast te druk met kletsen) moest ze voor ieder miniscuul vraagje bellen naar haar collega's. Uiteraard kwam er niemand van boven helpen. Er werd door ons al snel besloten dat we hier géén Stokke van 1200 euro aan gingen schaffen. Bezoek 2: Op internet gelezen dat een Anita Buikband steun kon bieden bij harde buiken. Ik heb er geen verstand van dus rij in mijn eendje af naar de Prenatal. Nadat ik eindelijk iemand gevonden had van de kleding afdeling was het enige wat ik hoorde "Nee mevrouw, harde buiken met 17 weken is onmogenlijk, maar je mag hem wel passen hoor, als je dat leuk vind". Pardon? Wordt ik nou door 1 of andere verkoper voor gek verklaard dat ik al harde buiken heb? Was ze hiervoor gynacoloog ofzo? Gelukkig nam de gyn me stukke serieuzer en wist ik al dat ik echt niet gek was. Prenatal-miepje duidelijk wel. Bezoek 3: Babybadje op de bovenste plank zien staan dus vraag aan de eerste de beste verkoper: Hebben jullie deze nog in doos? "Dat weet ik niet, maar neem deze maar mee hoor". Pardon? Ga dan maar even kijken, ik hoef niet zo'n stoffig model. En jawel, er stonden gewoon dozen achter waar ook nog eens de zwitsal verzorgingsspullen bij zaten die erbij hoorden. Wellicht is ze nieuw, maar onder goed en kundig personeel viel ze dus nog niet... Hopelijk wordt ze beter opgeleid en heeft ze de volgende keer hele goede adviezen, want vriendelijk was ze gelukkig wel ' Hier dan ook bijna alles bij de Babydump besteld. Stukke betere uitleg en vriendelijker, bovendien komen hun wél zelf aanlopen als je bij een kinderwagen van 1000+ euro staat . Enige wat daar iets beter/persoonlijker zou kunnen is het bestellen zelf. Even persoonlijk met de klant om een tafeltje zitten en alles doornemen en opschrijven ipv half door de winkel lopend. Ook zouden ze een hele boel bijverkoop kunnen doen, zeker bij een eerste kind, waar ze gewoon niet aan denken (ik moest zelf vragen naar voetenzak bij maxi-cosi, matrasje en dekens/lakens bij de babykamer en er is vast nog véél wat er extra bij had gekunt op dat moment als ik erop gewezen werd. Is puur commercieel voor hun hoor (ik ben assisitent bedrijfsleider dus daar nogal op gebrand ) maar ook voor de klant is het wel zo fijn als het goed duidelijk is wat er dan allemaal nog ontbreekt. Ik vond het écht ingewikkeld, wat wel en wat niet nodig is!
Prenatal Den Bosh centrum is onlangs gesloten. Ik kon er een tweelingbuggy voor 50% korting kopen. Ik was dus even heeel blij met prenatal!
Prenatal Beverwijk..rot winkel! En dan druk ik me nog zachtjes uit! Wij zijn zo genaaid door hun!! Asociaal behandeld, voorgelogen! Onze buggy van 300 euro!! was binnen 3 weken kapot. Wij terug, ze wisten het niet en zouden hem opsturen. Prima kan gebeuren. kom ik op de jongengezinnebeurs bij de Quinny stand, wordt me daar verteld dat alle buggies terug gehaald zijn ivm een fout. Precies die fout die onze buggy had! (Dat is dus fout 1 van prenatal, ze wisten niks van die fout, terwijl Quinny alles heeft terug gehaald!!) Na 6!! weken bellen, nog steeds geen buggy. Wij langs gegaan kregen we te horen dat het nog wel even kan duren! Ze hadden gebeld en hij werd bij Quinny gemaakt. Ze zouden ons wel bellen volgende week. Na een week nog niks gehoord, weer bellen. Kregen we heel bijdehand te horen, "ja mevrouw, dat duurt gewoon eventjes, u hoort van ons als de buggy terug is!" Wij quinny een klacht mail gestuurt, waar onze buggy blijft etc. Worden we direct gebeld door quinny... Jullie raden het nooit: Quinny heeft die ochtend pas de buggy aangeboden gekregen van Prenatal! Ze hebben hem gewoon na 7!! weken magazijn pas opgestuurt!!! Na ons telefoontje van die ochtend!!! En dat terwijl ze al 7 weken riepen dat onze buggy bij Quinny stond ter reparatie en ze zelf zeiden dat ze quinny gebeld hadden! We werden dus gewoon voorgelogen! Leipo's! Ik direct prenatal gebeld, eerst zo een verkoop muts die het niet wist en mij weer wilde ophangen. Dus ik: Als ik niet voor 17 uur ben terug gebeld, sta ik voor de deur... Werd na een half uur terug gebeld met duizende excuses..sukkels! En op mijn vraag waarom ze gelogen hadden??? Ja mevrouw..weten we niet, had nooit mogen gebeuren! LOSERS! Binnen 2 weken was Quinny klaar met onze buggy! Bij prenatal opgehaald kregen we een kansloze kadobon van 15 euro. 15 euro vergouding voor 7 weken geen buggy, een gammele leenbuggy te hebben gehad door hun, voorgelogen te zijn en heeeel slecht behandeld te zijn. Ik ga NOOIT meer naar de prenatal! zo das mijn ervaring met deze winkel..hahahah
Prenatal is ook niet voor niks een warenhuis en geen speciaalzaak. Je kunt er niet alle produkten kopen. Bijv. puckababy. De verkoopsters worden denk ik niet getraind in het geven van adviezen, maar zijn echte verkoopsters.
Overigens vind ik de Prenatal in Tilburg en Breda helemaal niet zo slecht, pas in de webshop een trip trap besteld waarvan de zirplank een heel andere kleur was. In de winkel (Tilburg) werd het netjes geruild. Kom vaker in Breda en die dames daar vind ik wel vriendelijk en behulpzaam. Vraag over een voetenzak, ging ze meteen zelf in het magazijn kijken voor me. Wel pas bij de kassa iets dat ik volgens hun boven op moest halen, daar had ik geen zin in, want dan kon ik weer achteraan aansluiten. Ze was er zichtbaar niet heel blij mee, maar ze deed wel wat ik wilde. Tja klant is koning hoor! Bij alle winkels zullen er weleens zulke dingen gebeuren van verkeerde adviezen, ik heb me er ook weleens mee bemoeit toen ik een heel verkeerd en gevaarlijk advies voorbij hoorde komen.
Als ik precies weet wat ik nodig heb en ook al heb gekeken of ze niet meer vragen dan andere winkels (wat vaak wel zo is) dan vind ik het wel een fijne winkel... Als ik advies nodig heb totaal niet! Pas had ik ook weer zoiets. Onze jongens zijn weer in een groeispurt en groeien zo hun winterjassen ineens uit. Toch maar op zoek naar een maand groter en gezien we bijpassende dassen, mutsen en wanten hebben, wilde ik graag dezelfde jas als we al hebben. (zwarte Noppies met schuine rits) 1 jas snel gevonden, maar nummer 2 was lastiger. Ik naar de Prénatal. Wel nog de jassen, maar niet maat 86. Dus ik naar de servicebalie of ze kon kijken of een ander filiaal hem nog wel had. Zij kijkt op de computer en met de mededeling dat Apeldoorn er nog een had wilde ze naar de volgende klant gaan... We stonden dus in Den Bosch. Ik heb echt moeten vragen of ze dat filiaal dan niet even kon bellen om hem op te laten sturen!!! Na een diepe zucht ging ze toch maar op zoek naar het telefoonnummer. Ach ja... lach er dan maar om als ik het verhaal later aan mijn vriend vertel en ben blij met mijn jasje