Inmiddels heb ik al 2 maand lang last van bruinverlies (soms iets ook beetje rood bloed). Ben al bij de HA geweest en die doet het elke keer maar af met dat het bij ontpillen hoort. Ik heb in deze tijd ook al 2 testen gedaan, maar natuurlijk niet zwanger. Heeft iemand idee wat dit kan zijn. aub jullie advies.......
Heej.. Geen idee wat het zou kunnen zijn helaas..Maar als je vind dat je afgescheept wordt door je ha, dat je daar best iets van mag zeggen..dat je niet tevreden bent met zijn/haar antwoord en dat je graag wat meer info zou willen ofzo.. er is niets mis met voor jezelf opkomen! Succes!! Liefs, Anna
Hey... Heb ook zoiets gehad, ongeveer 6 weken lang, zie banner... Nog altijd een raadsel wat het precies was., en of het 1 of 2 cyclussen waren. Ben in die tijd 2 keer bij de harts geweest, eerte keer moest ik nog maar even wachten, i.v.m. evt., ontpillen, de tweede keer, heeft hij van binnen gekeken en gedaan, en het met een kein antibiotica kuurtje verholpen. Kon een kleine onsteking zijn ergens, ofzo... Sindsdien geen last meer van gehad... Succes verder, en hopelijk stopt het snel...
Hoe lang ben je dan van de pil af? Je lichaam heeft na het stoppen met anticonceptie tijd nodig om weer op regel te komen, dit kan soms wel een halfjaar duren. Als je hormonen in de war zijn, kun je bruinverlies krijgen. Als je cyclus regelmatig is en je houdt het bruinverlies, dan kan er verder gekeken worden. Vaak is bruinverlies het gevolg van een te lage progesteronwaarde.
Ja ben ook erg benieuwd, heb eigenlijk altijd wel wat bruin achtig bloedverlies gehad. Dacht altijd oud bloed
Als je (veel) bruinverlies hebt tussen je eisprong en ongi, dan kan je progesteronwaarde te laag zijn. Je wordt dan doorgaans ook veel te vroeg ongesteld (<10 dagen na de eisprong). Als je progesteron te laag is, wordt je baarmoederslijmvlies meteen afgebroken na de eisprong. Hierdoor wordt de innesteling bemoeilijkt. Een te lage progesteronwaarde kan met ontpillen te maken hebben. Je lichaam kan zoiets zelf herstellen na verloop van tijd. Maar het kan ook iets structureels zijn.
Bruinverlies vlak voor je ongi en tijdens de laatste menstruatiedagen is normaal, dat staat weer helemaal los van je progesteron.
Hoi Mieden, Slik, ik schrik hiervan zeg. Ik heb begin juli MK doorgemaakt, 3 weken aan het vloeien gebleven, 2 weken niks en werd 10 aug ongi. Na de 7 dagen ongi blijf ik nu bruine afscheiding (sorry) houden. Nu lees ik dat het aan een laag progesteron gehalte kan liggen? Wij willen graag gaan klussen voor weer zwanger te worden en na het weekend zou het kunnen, maar de moed zakt me nou een beetje in de schoenen als ik lees dat mijn baarmoederslijmvlies niet opgebouwt wordt door een te laag progesteron gehalte...? Wanneer kun je naar de HA om dit zeker te weten of vast te stellen?? Groetjes Lilly11
Om je progesteronwaardes vast te stellen moet je bloed laten prikken op dag 21 van je cyclus. Daar heb je wel een verwijzing voor nodig. Ik zou het gewoon je HA voorleggen, en er op aandringen (desnoods met wat traantjes dat je er zo onzeker van wordt ) Knuf Sookie
Maar dat bruinverlies na je eerste ongie na je MK kan toch wel hoor, je bm is dan gewoon nog aan het schoonmaken.. Ik heb dit na al mijn mk's gehad.. Hoort erbij, denk ik dan
Bruinverlies is vaak een teken van verstoorde hormonen. Na een miskraam is je cyclus over het algemeen in de war en duurt het een tijdje voordat het weer op regel is. Het kan inderdaad ook nog wat oud bloedverlies zijn uit je baarmoeder. Het heeft waarschijnlijk niks te maken met je progesteron. Ik zou het nog een poosje aankijken, ik denk dat het zichzelf wel weer herstelt. Symptomen van een te laag progesterongehalte zijn * Bruinverlies vanaf/tussen je eisprong en menstruatie * Te korte luteale fase. Je wordt binnen 10 dagen na je eisprong ongesteld.
Ga van de week weer naar de HA, zal dan wel weer vragen. We zijn in mei gestopt met de Pil, toen ben ik een paar keer ongesteld geweest idd erg snel achter elkaar (2-3 week ertussen). Nu ben ik helemaal niet meer ongesteld, alleen bruinverlies dus Kun je ook iets doen tegen een te laag progesteronwaarde?
Race Het kan een halfjaar duren voordat je cyclus een beetje op orde is. Op dit moment zal je huisarts nog geen stappen ondernemen, denk ik. Je lichaam heeft even de tijd nodig om zelf weer op gang te komen. Tussentijds bloedverlies en een hele korte cyclus is wel normaal in de eerste maanden nadat je met de pil gestopt bent. Een te laag progesterongehalte kun je omhoog brengen door extra progesteron toe te dienen. Na de eisprong moet je dan dagelijks vaginaal progesteronbolletjes inbrengen tot aan je NOD. Of je kunt 1-3 keer Pregnyl spuiten.