Baarmoederontsteking of zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Samama, 8 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samama

Samama Niet meer actief

Sinds afgelopen dinsdag ben ik ineens bloed gaan verliezen midden in mijn pilstrip. Ook heb ik sindsdien erg veel last van mn buik, opgezet, krampen ed.

Donderdag ging ik naar de dokter, hij gaf me 2 opties na het voelen (mijn baarmoeder is opgezet) of je hebt een baarmoederontsteking, of je bent zwanger. Ik gelijk een test gedaan (maarja, zit middenin mn strip) en die was negatief.

Nou is de pijn aan mn buik wel weg, hij blijft wel opgezwollen en ik verlies nog wat bloed...

Als het niet wegging moest ik terug komen.

Iemand hier ervaring mee? Of wat denken jullie?

2. Samama

Samama Niet meer actief

Niemand...?

3. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    hey

ik heb hioer geen ervaring mee.. maar kon je HA niet ff een bloedtest doen? En dan als het een onsteking is aan de anti biotica? En als je wel zwanger bent lijkt t me toch prettig om te weten.

misschien dat je ff kan googelen op baarmoeder ontsteking miss dat je daar wat wijzer van kan worden..

succes

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me eerlijk gezegd niet dat je zwanger bent als je de feiten op een rijtje zet...

-Je slikt de pil (ok, dan heb je wel een kansje om zwanger te raken)
    -Je verliest bloed (tja, een innestelingsbloeding evt... Hmm?)
    -Je baarmoeder is opgezet (als je net zwanger bent, kun je dat volgens mij nog niet echt goed voelen. Je zit nog in je pilstrip, dus je bent dan of een paar dagen na je ei - en dan al een opgezette baarmoeder? Hmmm..
    Of vorige maand zwanger geworden - maar je test is negatief)
    - De zwangerschapstest is negatief.

Volgens mij is de kans dat je zwanger bent dus erg klein... (medici beschouwen een vrouw met gynaecologische klachten al snel als 'zwanger tot het tegendeel bewezen is'.)
    Ik zou de pilstrip afmaken en nog een testje doen. Is deze nog steeds negatief, dan terug naar de huisarts.
    Idd vreemd dat ie niet meteen een bloedtest heeft gedaan.[/list]

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Een baarmoederontsteking is gevaarlijk, dus erg vreemd dat je HA geen verdere onderzoeken heeft gedaan. De kans dat je zwanger is, is vrij klein (zie berichtje van maka123). Ik heb een baarmoederontsteking gehad en dat voel je echt wel (understatement). Dus ik zou vooral de arts weer bellen en vragen hoe nu verder en niet tevreden zijn met deze afwachtende houding.

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik ben het met vlinder84 eens, ik heb ook een baarmoederonststeking gehad. qua klachten leek het bij mij op een blindedarm ontsteking... heb je verhoging/koorts? dat vergroot namelijk weer de kans...

Ik zou vandaag weer gaan als e nog die enorme buikpijn hebt.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ik ben het met mijn voorgangers eens, laat je niet zomaar met zulke berichten weg sturen. Een baarmoederontsteking kan gevaarlijk zijn, dus hij gaat maar gelijk onderzoek doen zou ik zeggen. Sterkte!

8. Samama

Samama Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties! Ik ben een weekje weg geweest dus vandaar mijn late reactie. De pijn in mijn buik is inmiddels over, maar het bloeden nog niet. Ik moet zondag/maandag ongesteld worden (heb mn pilstrip gewoon afgemaakt) eerst dat maar even afwachten.

Kan mezelf wel voor mn kop slaan dat ik me heb weg laten sturen bij de HA, maarja je gaat ervan uit dat die man weet wat hij doet en zegt aangezien hij daarvoor geleerd heeft :(

9. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Ook weleens gedacht dat het geen ontsteking is maar dat een vleesboom aanwezig is.
    lees dit sutkje hieronder opgezocht voor je op gezondheidsplein.

Vrouwen kunnen door vleesbomen heel wisselende klachten hebben. De meesten hebben zelfs helemaal geen klachten. Dit hangt onder andere af van de plaats en omvang van de vleesboom. De plaats is van belang als een vleesboom een ander orgaan in de weg zit. Drukt het bijvoorbeeld op de blaas, dan kan het zorgen dat een vrouw veel moet plassen. Als het op de endeldarm drukt, kan het pijn veroorzaken bij geslachtsgemeenschap. Een grote vleesboom kan rugklachten of buikpijn veroorzaken. Ook het soort vleesboom bepaalt de mate waarin verschijnselen optreden. Zo hoeven subsereuse myomen (die vlak onder het slijmvlies aan de buitenkant van de baarmoeder groeien) helemaal geen klachten te geven. Submuceuze myomen daarentegen (die onder het slijmvlies aan de binnenkant van de baarmoeder groeien) veroorzaken eerder klachten. Ze kunnen al bij een gering formaat bloedverlies veroorzaken. Intramurale myomen (die in spierwand van de baarmoeder groeien) zorgen voor hevig bloedverlies.

Wil je natuurlijk niet laten schrikken maar dit kwam bij mij als 1e in me op.

10. Samama

Samama Niet meer actief

Brr Evelien ik moet er toch niet aan denken, maar lief van je dat je het voor me opzoekt!

Ik wacht even mn menstruatie af, verlies ik daarna nog steeds bloed dan trek ik die huisarts over zn bureau en dan moet ie toch echt eens beter naar gaan kijken! ( ik baal steeds meer dat ik me zo heb weg laten sturen...!)

Deel Deze Pagina