Rondreis Ierland vanuit Dublin

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mevrouwtje, 25 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Hebben jullie tips voor mij voor het samenstellen van een rondreis in Ierland? We boeken vaak alles los; ticket, auto, overnachtingen maar van Ierland heb ik nog geen idee hoe en wat..

Ik zou graag in Dublin starten en dan de mooiste natuur zien, maar welke kant moeten we dan op?

Zou eind April al een mooie tijd zijn of beter later?

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij willen dit ook erg graag! Na 2x Dublin willen we ook de rest zien. We weten ook nog niet hoe of wat. Huurauto is errug duur, dat wel. Dus wij gaan met eigen auto en met de boot (boten).
    En daan waarschijnlijk van B&B naar B&B.
    Wij kijken trouwens ook eind april/begin mei. (De meivakantie)

3. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Oh wat gaaf! (en toevallig!)
    Wij zijn nog nergens geweest, ook niet in Dublin. Heb je daar tips? Waar te slapen bijvoorbeeld? (qua wijk of hotel)
    Ons dochtertje gaat mee.

Ik dacht dat een huurauto wel meevalt, maar heb alleen nog orienterend gezocht..
    Weet je al wat je kwijt bent aan de overtocht met de boot?

4. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hoeveel betaal je per overtocht dan?

I love Ierland, ws gaan we 2017 in eind april weer.
    Vliegreis dublin is 395 euro en auto huren voor 1 week is 175 euro, dat valt best mee en je bent er gelijk ;)

Mijn ervaring met 2015 is dat b&b erg duur zijn en grote hotels erg goedkoop. (ik betaalde 70 euro per overnachting bij een groot hotel met zwembad en b&b niet lager dan 110 euro).
    Deze ronde hebben we vorig jaar gedaan;

https://goo.gl/maps/v6t46F5iZRu

We zijn begonnen bij Belfast en daarna Malin Head bezorgd, toen door via Slieve Leaque naar Sligo, daarna via DownHead Patrick naar Castlebar 2 nachten verbleven (Rondje Newport gedaan) en door naar Lisburn ivm vroege terugvlucht.

Nu willen we vliegen op Cork, daar overnachten en dan doorrijden om walvissen te spotten, door te rijden naar Kenmare, Ring of Kerry en dan door naar boven naar Cliffs of Moher omdat we daar de vorige keer niet aan te gekomen zijn.
    En dan nog een aantal dagen in dublin.

https://goo.gl/maps/6e2iDyBwsMU2

Ierland is echt geweldig, maar pas op de schapen! Die lopen overal hahahah ook op 100 km wegen.:D

5. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Slieve Leaque en Rondje Newport (helderblauwe zee) bij -1 hahahhaaha

6. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    En deze wil ik jullie niet onthouden, vanaf de helblauwe zee foto reden we binnen 10 tussen de bergen, contrast is heel groot, geweldig gewoon.

7. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Mooi zeg! Prachtig lijkt het me daar!
    Wij willen ook vliegen + autohuur, zag inderdaad vergelijkbare prijzen als welke jij noemt.
    Hoeveel dagen doen jullie over die rondreizen?

8. Blinnie

Blinnie Actief lid

6 dec 2015
    208
    0
    16
    NULL
    NULL
  9. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    #9 Youtan, 26 nov 2016
    Laatst bewerkt: 26 nov 2016
    Caithy €395 per persoon of met 4? (Wij hebben de laatste keer €10 pp gevlogen) €175 is niet duur voor een week auto. Dan zou voor mij de keus ook makkelijk zijn 😄 Maar misschien vindt mijn man dat bootavontuur erbij wel leuk?

De overtochten incl 3personen kwam op €500, herfstvakantie heeft hij voor het laatst gekeken, dus april/mei kan duurder zijn.
    Dan vaar je via Liverpool en ben je daar ook een dag.
    Ik heb me er zelf niet heel erg in verdiept, maar mijn man.

In dublin boeken wij via booking.com dus heb niet echt tips. Wij proberen altijd in de buurt van templebar te zitten. Daar zitten erg veel leuke kroegjes, waar kinderen ook gewoon welkom zijn. En veel live muziek daar. Zoooo leuk!

Mooie foto's!! Hebben jullie veel regen ook gehad of ook mooi weer?

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Dublin is erg toeristisch, en niet te vergelijken met de rest van Ierland. Wel leuk voor een dag of 2, maar veel langer heb je er niet nodig.

Cork is wel leuk, maar niet spectaculair. Blarney Castle is redelijk in de buurt, en als toerist zijnde moet je de Blarney stone toch wel doen :p

Ring of Kerry is erg mooi, maar ben je wel een dag mee bezig. Lakes of Killarney is ook erg leuk. Er zijn ook dagtours met de bus vanuit Cork, maar weet niet of dat eind april ook al is. Even kijken op de site van Bus Eireann.

Aan de westkust heb je natuurlijk de Cliffs of Moher. Erg mooi, mits het weer helder is. Je kunt ook naar de Arann Islands, wat ook erg leuk is. Niet heel geschikt met hele kleine kinderen ivm afgronden de zee in en geen hekjes ;). Limerick is een leuke plaats, King John's Castle is leuk om te bezoeken.

Leukste stadje is Galway, prachtig centrum, leuke pubs en winkeltjes. Genoeg dingen te doen en in de zomer in ieder geval veel straatmuzikanten.

Achill Island is een prachtig schiereiland aan de westkust (county mayo), met mooie stranden, bergen en een verlaten dorpje (potato famine), welke nu bewoond wordt door schapen. Erg indrukwekkend.

Het is een prachtig land, en zeker de moeite waard om er naartoe te gaan. Enige probleem hier is dat ik minimaal 3 weken nodig.zou hebben om alles weer te bezoeken, en dat een flinke duit kost :)

11. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ok, krijg al een beetje beter inzicht, maar inderdaad veel te zien daar! dacht 7 dagen te gaan ongeveer maar zal een gedeelte moeten kiezen.

Misschien hebben jullie nog tips waar te overnachten? Uit ervaring of goede website's?

12. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    En als iets gevonden?

13. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Nee, erg lastig, heb eerst maar een boekje over ierland gekocht om me in te lezen :)

14. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    hahahaha en al gelezen??:D;)

15. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Nadat wij Dublin al zeven keer hadden gezien, besloten wij afgelopen herfst een rodnreis door het land te maken. De herfst heeft mijn persoonlijke voorkeur omdat ik van de kleuren en koele lucht hou, maar het regent dat seizoen ook het minst..
    We konden helaas niet het hele eiland rond, omdat we met een vier jarige rondreden. Die wil ik het niet aandoen om de hele dag in de auto moeten zitten.
    Wij zijn van Dublin naar Limerick gereden, met stops in oa Kildare (ook een outlet center en een mooie stad). Limerick was erg mooi, leuke musea's, maar je kon wel de armoede van het land goed proeven.
    Galway is een leuke stad en totaal anders dan Dublin, cliffs of Moher natuurlijk, Connemara np, Ballycroy np, BenBulben en Glenveagh np was mijn favoriet (mooi en heerlijk rustig). Wij zijn ook nog naar het uiterste plaatsje van Ierland gegaan, wat ook indrukwekkend was.

Daarna hebben we in Noord Ierland de Causeway coastal route gereden en voornamelijk voor GOT. Derry was ook een zeer mooie stad en castle Ward was geweldig.
    En Dublin hebben we moeten overslaan. Het is daar zo belachelijk druk de laatste jaren, was zeker niet te doen met een buggy. Al kan ik nooit genoeg krijgen van die stad... 😍
    Wel hebben we de Wicklow mountains daardoor geheel gezien (werkelijk alle routes gereden en gelopen). Zelf ben ik dol op Greystones (leuk stadje en mooi strand).
    Ik heb er wel spijt van dat we Cork niet hebben gezien en wij hebben bewust gekozen voor meer natuurparken dan kust, dus heb de vele schiereilanden overgeslagen.

Wij hebben via booking en hotwire geboekt. Had deze reis geen zin in airbnb, maar die vind ik de laatste tijd ook erg duur geworden. Wij hadden 2 bnb's, omdat ze iets goedkoper waren dan hotels, maar voor de rest scheelde het nauwelijks iets en dan kies ik liever voor luxe van een hotel.
    Wij hebben ook overnacht in kastelen en kan dat echt aanbevelen! Al zijn sommige niet zo indrukwekkend als andere.
    Auto en vliegticket hebben we ook zelf geboekt. Wij hadden wel een automaat genomen omdat dat vele malen makkelijker is en een super zuinige auto (maar 1,5 keer moeten tanken).

We hebben alles in twee weken gedaan en dat was makkelijk te doen! We hebben nl om de dag iets voor onze zoon erbij gedaan (binnenspeelplaats, zwembad etc..).

16. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Nog steeds aan het oriënteren maar het helpt wel om inzicht te krijgen, vaak koop ik zo'n boekje als alles geregeld en geboekt is maar zo van te voren is ook erg handig

17. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Gaaf!
    Mag ik vragen wat jullie hebben betaald ongeveer per overnachting?
    En wat was je mooiste overnachting? Heb je misschien websites?

18. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ongeveer 100,- per overnachting, maar wij hebben wel voor luxe gekozen (minimaal drie sterren hotels, hotels met zwembaden voor zoontje).
    Kilronan castle hotel in Roscommen is echt mijn meest favoriete hotel ooit (en ben ik vele hotels geweest). Een echt kasteel met alle kasteel kenmerken, professioneel personeel, super leuk aangekleed, super mooi landschap en de rust... Had er echt spijt van dat we daar maar 1 overnachting hadden genomen. En vergeleken met andere kasteel hotels valt de prijs mee.

Verder: travel lodge in Swords (Dublin) was degelijk met scherpe prijs.
    Maldron hotel in Galway is een prima buisness hotel met zwembad met ook een prima prijs.
    Raddison blue hotel in Letterkenny had een goede prijs, fijne kamer en goed ontbijt.
    En bij de Wicklow mountains Glen view hotel. Deze is iets duurder (maar in deze regio zijn ze allemaal vrij duur), maar is ook echt een super hotel met prachtige locatie, uitzicht en voorzieningen.

Laat maar weten of je de hotel tips voor noord Ierland kan gebruiken, heb zeker twee fijne b&b's!

19. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier inmiddels de rondreis geboekt, omdat wij graag dublin wilde zien en de terugvlucht op Cork belachelijk vroeg was, maken we er een hele trip van.

Heenvliegen op Cork, daar gaan we een auto huren bij Sunnycars (check je ongevallenverzekering op je reisverzekering, dan smeren ze je niets meer aan aan extra verzekeringen)
    dan rijden we door naar Adrigole, Hungry Hill lodge voor 2 dagen, dan rijden we door naar Hotel Killarney voor 3 dagen met zwembad, maar ik weet nog niet of dit definitief is want er zijn een aantal dingen bij the ring of kerry die ik wil zien en dan blijft mijn man zoveel rijden.
    dan rijden we naar dublin, naar Sheldon park hotel, voor 3 dagen en we leveren de auto alvast in, besparen we geld voor de tram en bus. (deze is heel goedkoop en als je kiest voor de hoponhopof bus, zijn kinderen onder 14 gratis bij 1 betalende volwassenen.
    Het loont ontzettend om te kijken naar tram en bus want dat is veel goedkoper dat de airlink naar het vliegveld.

Wij zijn in totaal kwijt
    vlucht: 540 (1 grote koffer)
    huurauto (opel insignia) 266 (geen eigen risico)
    170 euro eerste verblijf
    300 euro tweede verblijf
    377 euro voor dublin
    1653 euro voor 4 personen (ontbijt inbegrepen)
    Dus alleen nog lunch en diner erbij en openbaar vervoer in dublin.

20. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de uitgebreide tips!
    Ik ga ze bekijken, plan is nu om heen op Cork en terug vanaf Dublin te reizen, dus ik ben al een stapje verder ;)
    Vliegticketsprijzen zijn al een tijdje stabiel, zou er nog een mooie aanbieding komen vanuit Rayanair of airlingus?

Deel Deze Pagina