Mijn dochter voelde ik destijds (eerste zwangerschap) tussen de 16 en de 17 weken, placenta aan de achterkant. Volgens de echo die ik pas heb gehad blijkt de placenta aan de voorkant te liggen... en ik heb gehoord dat het dan langer kan duren voor je het kindje voelt. Wat zijn jullie ervaringen daarmee en dan met name bij een tweede kindje, hoe vroeg of hoe laat voelden jullie de baby?
Wat met het tweede kindje, daar kan ik geen antwoord op geven want ben net zwanger van het eerste. Rond 20 weken begon ik mij erg zorgen te maken want ik voelde het nog altijd niet. Dit kwam dus door de placenta die aan de voorkant lag. Mijn gyn. zei ook dat ik het kindje doorgaans minder zou voelen dan degene die hun placenta aan de achterkant hebben liggen. Een week later, 21 weken was ik toen, begon ik de bewegingen van mijn kindje te voelen. En nu rond mijn 28 weken voel ik het nog altijd niet heel erg hard, maar ik voel het wel, da's het voornaamste!
Ik kan ook niet zeggen hoe het is met de tweede, want ben ook in verwachting van mijn eerste. Ik heb dus ook de placenta aan de voorzijde en ik voelde mijn kindje echt heel goed met 19 weken en 4 dagen.
Ik had hetzelfde verhaal. Eerste kindje placenta aan de achterkant en toen voelde ik het met 16w Tweede kindje placenta aan de voorkant maar toch voelde ik het al met 13w!
Ik hoorde dat ik hem ook aan de voorkant heb. Wat voelde jij precies? Dit is de eerste voor mij dus ik weet niet waar ik op moet gaan letten t.z.t.
Dit is mijn eerste kindje, placenta aan de voorkant, ik voelde het met 19 weken en vanaf die tijd ook heel erg goed en veel! En nu nog steeds, dus het hoeft niet zo te zijn dat je het minder goed/vaak voelt, maar het kan wel.