Ook zo'n moeite je rust te nemen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door justxme, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Jullie kennen het wel, die vermoeidheid.
    Ik ga constant over mn grenzen heen, tóch nog even die boodschapjes doen en tóch maar even geen middagdutje. Nog even wat woonwinkels in en hé er is een rommelmarkt! Het is zo saai om niets te doen en rust te nemen..
    Uiteindelijk zit is 's avonds, totaal uitgeput, zo erg dat ik er soms van flauwval, met krampen in mn buik op de bank.

Nu vroeg ik me af, iemand anders die daar last van heeft? Of juist totaaal niet?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee... maar zolang je die dingen nog kunt doen is de vermoeidheid nog niet zo erg... pas als je achter je bureau of erger tijdens een meeting in slaap valt, bij de AH in de koffiecorner je ogensluit, in de auto even een tukje pakt etc etc DAN ben je vermoeid. 's avonds afgeknoedeld zijn is ook gewoon maar als je er buikpijn van krijgt zou ik maar iets meer discipline opbrengen en toch wat rustiger aan doen.

Er zijn trouwens hele volkstammen die tot de bevalling geen extra minuutje rust
    kunnen nemen en toch een gezond kind baren... geen zorgen dus maar naar je lichaam leren luisteren is wel aan te raden.

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Inderdaad. Ik werk 4 x 9 uur en middagdutjes zitten er voor mij niet in. Maar ik merk toch wèl dat ik overdag mijn inkak momenten heb. Afgelopen week kon ik tijdens een vergadering mijn ogen amper open houden en werd ik knikkebollend betrapt achter mijn computer.
    Na 4 vrij slapeloze nachten wegens een vreselijk verstopte neus hoop ik dan ook dat ik komende dag doorkom zonder genante slaapdrang

4. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Nou ik had geen moeite met nemen van rust, mn lichaam vroeg er echt om. Vooral door misselijkheid. Heb afgelopen werk vrij gehad om ECHT tot rust te komen. Heerlijk, misselijkheid lijkt nu sinds paar dagen ook weg te zijn...
    Dus luister naar je lichaam

5. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Ik herken wel de drang om maar door te gaan. Nog even dit, nog even dat. Vooral met huishoudelijke dingen heb ik heel erg. Alles moet ook schoon en opgeruimd zijn. Heel vervelend.

6. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je echt moe bent, dan neem je je rust wel. ik had het vorige week zaterdag en afgelopen zaterdag middag. afgelopen zaterdag 's ochtends niets aan de hand. lekker huisje schoon gemaakt, naar de intratuin, plantjes in de bakken gedaan... en toen kakte ik helemaal in. heb toen ook lekker even op de bank gelegen. dus als je er echt aan toe bent, neem je de rust echt wel.... ;)
    ik ben ook geen type om de hele dag op de bank te hangen, maar zaterdag was ik daar echt aan toe.....

7. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    ik werk 4 dagen van 9 uur dus kan niet een middagdutje doen maar het gevolg is wel dat ik vaak rond deze tijd knikkebollend achter de pc zit.

ik ken de drang om door te gaan wel maar ik geef me wel een stuk makkelijker over aan de vermoeidheid als ik dat nodig vind(thuis dan)

zit nu maar even op zwangerschapspagina omdat mn pc gemaakt wordt en ik anders helemaal in slaap sukkel;).

maar probeer je rust te pakken en niet door te gaan, dan heb je er later in je zwangerschap meer profijt van (denk ik dan)

8. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Wat vreemd dan? Ik val echt niet binnen een uur in slaap, ookal val ik dus flauw van de vermoeidheid. Ik dacht dat dat gewoon bij de kwaaltjes hoorde?

Maarja, vandaag vooral veel zittend werk gedaan, en even kort wat boodschapjes. Scheelt behoorlijk. Ben nu wel moe maar niet zo extreem uitgeput.

9. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Ik heb er geen moeite mee om mijn rust te pakken :) Ik kan mijn soms extreme vermoeidheid gewoon niet negeren. Gisteren was ik zo verschrikkelijk moe dat ik op de bank in slaap was gevallen terwijl mijn dochtertje aan het rondscharrelen was in de woonkamer. Gelukkig slaapt ze nog 's middags, dus ik ben tegelijk met haar naar bed gegaan. En heb op die mooie zondagmiddag gewoon 3 uur geslapen...:)
    Ook niet mijn idee van leuke dingen doen; het liefst was ik lekker naar buiten gegaan met mijn kleine meisje.

10. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    Ik herken het zeker , van alles nog even doen.
    En vervolgens extreem moe in slaap vallen op de bank.
    Ik was ook altijd een nachtbraker maar tegenwoordig kak ik in na 22.30. Ik werk in de ochtend over het algemeen , dus ik probeer in de middag even slaap te pakken. Heerlijk zo'n uurtje even liggen :) .

11. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Ik heb dat ook hoor. Maar als je er krampen van krijgt is het natuurlijk niet goed. Ik ben zelf ook een behoorlijk bezig bijtje. Dit is nu mijn derde zwangerschap en ik kan je vertellen...met nog twee kleintjes van 31/2 en 11/2 is overdag al helemaal geen tijd om bij te komen. Gelukkig pakken de ongeboren kindjes meestal wel wat ze nodig hebben, maar je moet wel aan jezelf blijven denken. Als je krampen krijgt ben je net te ver gegaan...luister naar je lijf!
    Misschien moet je overdag gewoon genieten van wat je nog wel kan doen. Als je dan een rommelmarkt ga bekijken; voel je niet schuldig maar geniet gewoon.

12. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Hetkenbaar!!!
    Zit van de week in de kring met mn klasje...juf ben je te laat naar bed gegaan??? (Ik lag om half negen in mn bedje en had in een soort coma gelegen)
    Ook voor mij zit er tussendoor geen slaapje in...maar ik probeer op t moment wel mn avonden vrij te houden, lekker met de beentjes omhoog en op tijd mn bedje in.
    Misschien een tip voor anderen: wanneer ik iets eet blijf ik beter wakker. Dat kan een liga zijn,maar ook ee stukje kaugom of een ander snoepje.

13. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het inderdaad, strakke buik na 2 hele intesieve dagen werken. Dus vandaag op tijd naar huis, languit op de bank met een tijdschrift!

Deel Deze Pagina