Buiten dat ik mijn filet american mis, mis ik heel erg mijn bruine rum. En dan niet die goedkope zooi maar heerlijk een 23 jaar oude rum echt zo'n momentje voor mezelf. En aangezien ik nog borstvoeding ga geven zal ik die bruine rum nog even wat langer moeten laten staan, maarrr over 10 weken wel een broodje filet american, en biefstuk, en carpaccio
Ik had hier vooral in de eerste helft van de zwangerschap last van. Nu gelukkig een stuk minder. Je eetpatroon verandert gewoon. Heb wel onlangs lopen kwijlen bij de nieuwe sushi afdeling bij de AH XL. Maar ik moet nog maar eventjes, dus voelt nu veel minder zwaar Wel heb ik de laatste tijd steeds meer zin in een sigaret. Dat vind ik erg kwalijk van mezelf. Ben direct gestopt toen ik hoorde dat ik ongepland zwanger was. Nu dus sinds 4 april. Maar de emoties lopen hier soms zo hoog op dat ik me gewoon even terug wil trekken met een glas wijn en een sigaret. Maar ik doe het niet!!!
De salami, snijworst en leverworst kun je gewoon eten. Een salami worst gaat hier 2 a 3 dagen in de vriezer om eventuele bacteriën te doden, en de salami en snijworst voor op brood kun je ook eten als ze bij de supermarkt vandaan komen. Hier eet ik regelmatig 1 boterham per dag met leverworst of leverpastei.. Gewoon met mate
Ik heb echt periodes dat ik zin in iets heb en enkele dagen later totaal niet meer.. Dan kaas met komkommer, dan choco, dan een slaatje, dan dit dan dat... Vandaag naar de winkel en ik ga mij een pot speculaaspasta crunch kopen mmm, heb ik al jaren niet meer gekocht
broodje leversmeerworst sushiiiiiiiii tiramisu heerlijk zelf gemaakt door mijn man ,,kan hij goddelijk maken half gekookt eitje waar het gele lekker uitloopt mmmmmmmmm
Dus ik ga binnenkort eten bij Sumo! Krijg spontaan trek als ik die kaart zie Binnenkort nog een verrassingsdiner *geïrriteerd gezicht. Dat betekend dus dat je niks te kiezen hebt en de halve kaart is biefstuk en andere dingen die ik nu niet mag eten. Ben nog een subtiele manier aan het verzinnen om er voor te zorgen dat ik daar niks van krijg.
Volgens mij praten we het meeste onszelf gewoon aan. Heel veel dingen die ik hier lees mag je namelijk gewoon hebben. Salami, leverworst, sushi, kaneel... Even een greep uit wat ik zo snel las. Laten we onszelf niet gek maken!
Filet american! Voor de zwangerschap at ik dat eigenlijk helemaal niet zo vaak, maar telkens als ik het ergens op de kaart zie staan of in de winkel zie liggen, dan denk ik hmmmmmm
Ik mis mijn wijntje eerlijk gezegd wel heel erg, vooral als ik uit eten ben, op feestjes of tijdens een kantoorborrel. Dus niet 's ochtends vroeg al hoor Daarnaast mis ik ossenworst, rosbief, gerookte zalm en spiegeleitjes. Maar wat ik zelf het meest lastige vind is niet meer onbekommerd kunnen eten en drinken. Oja, de vegetarische variant van Filet Americain (Tivall geloof ik) vind ik tegenwoordig best te doen. Kan ook komen omdat ik niet meer weet hoe de echte smaakt..
Ik ben laatst ook wel naar Sumo gegaan, ze hebben idd aardig wat dingen die je wel mag eten, de sushi met gare vis, sushi met garnalen, sushi met groenten erin en een hoop warme gerechtjes. Was lekker, maar miste toch erg de sushi met verse rauwe zalm erin, waar mijn man een hoop varianten van gegeten heeft.... Wat wel een goede service was dat ze 2 sushi varianten waar ze normaal viseitjes omheen doen, zonder gemaakt hebben, zodat ik deze ook kon eten! (Het was wel nog rustig op dat moment) Denk dat een bakje rauwe zalm sushi hoog op het lijstje komt! Verder heb ik andere dingen die ik nu veel eet: kaas is erg in trek, veel zin in vlees, broodjes mozzarella met verse pesto heerlijk... En heel erg trek in zoetigheid !
ik kom hier dingen tegen zoals salami/snijworst/leverworst, bij mijn weten zijn dit dingen die je gewoon mag eten maar dan met mate. bijvoorbeeld 1 boterham met leverworst per dag. ik heb zin in biefstuk, en met, en filet, en eigenlijk alles wat rood en rauw is
Sushi!!!! Chardonnay!!!! Pistolet Filet Americain!!!! OMG, ik heb nu al houdbare filet americain ingeslagen voor als ik bevallen ben whahahaha, en lekkere biologische chardonnay van de AH staat al koud : en nog erger mijn vriendin werkt in de stad en heeft belooft zodra de baby er is op kraamvisite te komen (komt in de eerste week, is beste vriendin) met een sushi box met alleen maar sushi met rauwe tonijn!! Het water loopt me al in de mond als ik bovenstaande allemaal lees............. erg eigenlijk
Er zijn genoeg dingen op het lijstje die je wel gewoon mag eten. Sushi met rauwe zalm (niet gerookt), MITS het echt heel erg vers is. Salami en snijworst. Kaneel, als je maar geen heel potje eet. Zachte dooier van een ei, salmonella is heele rg vervelend om te krijgen maar het kan geen kwaad voor je kindje en als je niet zwanger bent dan neem je dat risico ook. Biefstuk als het boven de 65 graden is geweest (dan heeft het nog een rozige gloed.) Als je je er niet goed bij voelt, eet je het natuurlijk niet!
+1 dit herken ik echt heel erg! Haha ik doe het ook zeker niet! Maar dat roken jemig, ik droom soms zelfs dat ik gerookt heb en dan word ik zoooo boos op mezelf! En als ik wakker word ben ik echt heel blij dat ik het gedroomd heb! Owww man wat een rot topic hahaha heb gelijk trek in van alles! Straks uit eten en maar heb vast de kaart zitten bekijken mag ook de helft niet eten (maar gelukkig met nog 2 andere zwangere dames in het gezelschap, gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen )
Oh ik heb dat met dat roken ook! Zo vreemd al maanden gestopt en nu opeens denk ik er elke dag aan en wil er een. Ik geef er niet aan toe, net zoals het eten van zalm en filet american!! Vindt het maar vreemd dat het opeens weer terug komt. Hopelijk gaat het snel weg!