Ook zonder cursus weeen de baas

Discussie in 'De bevalling' gestart door Inkie27, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Hier ook nooit een cursus gedaan en was het nu weer niet van plan.
    Als je goed naar je zelf luistert komt het echt wel goed.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Twee keer prima bevallen zonder cursus. Geen pijnstilling, geen ingrijpen, en de tweede keer lekker thuis!

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Geen cursus gedaan, en heb er echt geen spijt van gehad. Ik kende de 'standaard' ademhalingstips wel, maar die werkten voor mij helemaaaal niet; je moet echt je eigen ritme vinden in je ademhaling, iedereen heeft een andere conditie, dus er is niet 1 manier om te ademen tijdens weeën. En ook iedereen ervaart weeën anders, ik had al heel snel enorme persdrang (bij 4cm ontsluiting, daarna duurde de bevalling nog een uur of 8, waarvan 2 uur persen; dus heb 6 uur die persweeën moeten opvangen) en kwam terecht in een weeënstorm, ik moest dus continu die weeën opvangen, dat moest ik echt gaandeweg leren.
    Geef je over aan je lichaam, luister naar je vk, en leer jezelf kennen. Komt helemaal goed!

4. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    Ik heb wel iets gehad aan de zc ook mijn man trouwens. Ik heb iets meer dan 20 uur flinke rugweeen gehad. Ik wist in welke houding ik het beste kon zitten of liggen en op gegeven moment was ik zo uitgeput en kreeg het gevoel dat ik uit onmacht en pijn flauw zou vallen, toen nam me man het goed over. Hij wist precies waar en hoe hard hij met zn knokken kon drukken tegen me onderrug. Ik hoefde niet eens te zeggen hard of zacht. Hij deed het zoals op de cursus geleerd. Ik weet niet hoe Ik het zonder hem had gedaan. Maar dat is mijn pers.ervaring

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Dat je lichaam het zelf wel doet is niet helemaal waar want mijn lichaam deed dus niets zelf.

Een cursus is aan jezelf maar nodig heb je hem niet.
    Vaak is het contact met andere zwangere om mee te praten veel intressanter dan het puffen.

Ik heb bij de eerste yoga gedaan en nu doe ik niets omdat ik geen zin heb.
    Heb geen bal aan het puffen gehad want ik vond het verschrikkelijk en ademde anders.
    Persen moest op eigen kracht dus kun je oefenen tot je scheel ziet maar als je niets voelt en geen weeen heb doet je lijf niets en kun je het zelf doen.

6. TantePerenboom

TantePerenboom Niet meer actief

Ik heb ook geen cursus gevolgd. Ik vind mijn weeen goed op.
    Bij de oudste kon ik alleen maar op mijn rechter zij liggen en bij de jongste kon ik ze alleen maar staand vooroverbuigend leundend tegen een kastje opvangen. Je moet gewoon heel goed naar je lichaam luisteren.

7. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ik heb ook geen cursus gevolgd. Ik had daar echt geen zin in en vond het ook doelloos. Mijn moeder geeft Pilates, dus die wist wel wat van ademhalingtechnieken. Zij was er ook bij om mij daar aan te herinneren en heeft mij af en toe ook gekalmeerd.

Ik was niet het type voor een cursus. Dan moet je een beetje daar gaan liggen puffen.

het is idd goed jezelf onder controle houden. Ik vond de ontsluitingsweeen het vervelendst. Daar moest ik mij soms echt in houden om niet in paniek te raken. De persweeen vond ik minder erg, ondanks dat ik DRIE uur aan het persen geweest ben....

Deel Deze Pagina