Mijn gyn heeft nl nog niet gezegd dat mijn kindje ingedaald is. Wel dacht ik die klachten te hebben (buikpijn en ongesteldheidsgevoel enzo), en ligt hij in de goede positie (zei ze gister). Ik ben helemaal vergeten om te vragen of hij ingedaald was of niet. Maar wat nou als je vliezen breken en je weet niet of je kindje ingedaald is of niet? En je bent zeg maar ergens in de stad ofzo. Moet je dan écht meteen plat? Lijkt me zo raar...
ja dan moet je echt meteen plat, omdat anders de navelstreng langs je kindje naar beneden kan zakken, zo legde mijn vk het uit
nee dat staat mij ook erg tegen maar voor mijn beebje en haar leven zou ik het wel doen, ik zou me kapot schamen dat wel
whahahaha, nou ik dus ook. Maar ik las ergens anders weer dat je nog wel gewoon naar huis kunt gaan en daar plat moet gaan liggen. Lijkt me zo raar dat je gewoon ter plekke huppa op de grond moet gaan liggen :O
Ja maar ik neem aan dat je het voor het welzijn van je kindje wel doet? Ik zou overigens dan op een bankje gaan liggen, of naar een winkel gaan, of bij iemand aanbellen.
Ik heb het bij mijn zoontje gehad. Hij was ook nog niet ingedaald en toen mijn vliezen braken, moest ik thuis op bed gaan liggen. Ik was toevallig thuis, dus dat was wel fijn. Pas nadat de vk was geweest en geconstateerd had dat mijn zoontje was ingedaald door het breken van mijn vliezen, mocht ik gaan lopen.
Mijn baby is ook nog steeds niet ingedaald. Van de verloskundige mag ik wel gewoon naar huis gaan als m'n vliezen op straat ineens breken, maar daar moet ik dan wel gaan liggen en gelijk bellen. Dan komt ze controleren of er inderdaad niet per ongeluk een ander onderdeel dan het hoofdje als eerste op weg is naar buiten. Meestal schijnen ze met het wegspoelen van het vruchtwater mee te komen en dan direct alsnog in te dalen, zeker als ze er een beetje goed voor liggen.
Bij mij braken mijn vliezen met 31 weken thuis. Ik heb toen naar het ziekenhuis gebeld (was onder controle van de gyn) en ik moest wel meteen naar het ziekenhuis komen, maar niet liggend ofzo, gewoon met onze eigen auto. Vind ik achteraf wel vreemd, maar toen ik laatst aan mijn gyn vroeg of ik moest gaan liggen zei ze van niet maar dat ik dan wel op mijn gemakje richting ziekenhuis moest komen.