Burn-out mama's..

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door eliesja, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hoi,

bij mij is de diagnose burn-out vastgesteld, nu vroeg ik me af of er nog meer mama's zijn die een burn-out hebben.

Mischien een idee om elkaar hier wat op te peppen?

Ben een mama van 3 kids en heb dus een burn-out van de thuissituatie en niet van het werk! jammerlijk, want als je het van je werk hebt kun je in de ziektewet, maar ik kan hier niet mijn gezin de rug toekeren..

herkenbaar?? mischien kunnen we hier erover kletsen..

2. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Een Hel - nog 3.5 jaar volhouden
    Hallo Eliesja

Ik zit ook uitgeput in "diepe diepje"en ook door mij thuis situatie.
    Zijn dagen dat ik geen kracht heb om te opstaan, laat maar staan iets doen of onderenemen.
    Ik ben mama van 5 kids(dochter van 15, en 4 boy`s: 12j,bijna 4, bijna3 bijna2, bijna alleenstand. Heb wel vriend (papa van de jongste 3 musketiƫrs) maar hij is bijna nooit thuis(vrachtwagen chauffeur), dus alles zit op mij schouders.Vaak maak hij me verwijten dat ik het niet goed doe als moeder (ben niet streng genoeg:(), als iets fout gaat krijg ik ook heel vaak de schuld... etc.Mij relatie wankelt doe enorm, en is lang niet gezond:(.
    Mij alle 5 kids zitten nu in de puber tijd (die jongste in de peuter puber tijd;)) en zijn niet de makkelijkste, laat staan die 2 van 15 en 12:D)

Ben nog niet naar de dokter geweest, maar van de mensen die mij kennen hoor ik alleen dat ik in de depresie zit. Maar wat moet ik nu zeggen? dat ik het allemaal te veel vind? en dan? Ik ben toch de moeder. Als ik naar de huisarts ga met mij kinderen (voor mij zelf ga ik bijnaa nooit) dan na gesprek hoor ik: jij heb wel heel zwaar, het valt niet me, sterkte...

Ik schaam me zo erg voor, alle mij zelfvertrouwen, mij eigen sterke ego bestaat niet meer. Soms heb ik een idee dat ik een voorwerp ben, ik besta niet echt... Heb dan leven nog er zin in? Dat is niet eins leven, maar meer een vegetatie - plaantje leven:(. als ik dood ga, niemand zou het merken- laat maar staan- bij stil staan.

Sorry voor gezeur - in plaats van oppepering:)... maar ik wou eventjes mij "situatie" omschrijven.

Sorry voor fouten, maar ben een nepe holandse:).

Groetjes! Sima

3. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hoi sima,

tjee kan alleen maar zeggen petje af hoe jij je staande houd , je bent er nog en je bent er nog voor je kids, dus ik kan alleen maar zeggen dat je zeker niet een slechte moeder bent, in tegendeel, je bent juist een hele goede moeder en ik denk dat je dat zeker in je achterhoofd moet houden.
    Ik denk wel dat je hulp moet gaan zoeken, want als dit zo nog langer doorgaat dan is zelfs een goede moeder daar niet tegen bestand en je hoeft je zeker niet te schamen,ik vind dat je juist laat zien dat je dan sterk bent, je geeft toe dat je het ff niet meer aankan en er wat aan gaat doen..zo ervaar ik het wel en jammerlijk heb jij een vriend die niet echt positief is daarin.
    Mijn man steunt me gelukkig door dik en dun, zowaar hij kan, want mijn man is militair en dus ook geregeld van huis, waardoor ik er dus ook vaak alleen voor sta..
    "we doen het dan toch maar, toch?"

Ik heb hulp gezocht,want ik wil het niet op me geweten hebben dat ik straks de kids wat aan doe, want mijn lontje wordt echt steeds korter..over anderhalve week hoor ik wat voor behandeling het beste voor mij is..
    echt waar meis, neem die stap en denk ook aan jezelf, want moeders zijn nou eenmaal de draaiende motor en je kids hebben je nodig..ook al lijkt het soms van niet, zo irri zijn ze..:x;)

en ook al ben je een nep-hollander, ik begrijp je wel hoor..;)
    liefs elies

4. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    heb je trouwens wel vrienden/familie waar de kids dagje heen kunnen zodat jij je wat kan opladen. ik weet dat het maar voor korte duur is, maar ieder uurtje is toch ff lekker.

ik weet van mezelf dat ik dat ook moet doen, maar vind het moeilijk om me kids onder te brengen, de enige die ik volop vertrouw met mijn kids is mijn eigen moeder, maar die werkt en woont helaas niet naast de deur..
    Mijn oudste van 9 die heeft adhd en wil ook niet graag ergens anders heen, middagje spelen gaat nog net, maar als het bij eten of logeren aan komt dan wordt hij hysterisch..

en als je hulp vraagt dan hoef je allen maar te zeggen dat je er doorheen zit en met iemand wil praten, verwijsbrief en afspraak maken en daar weten ze er zeker raad mee, want we zijn echt niet de enige..

5. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Hallo Eliesje

Ik ben hier helemaal alleen, mij fam woont in buitenland, zo klein 1250 km hier vandaan. Heb wel alle liefste schoonmoeder (maar zij woont ook best ver), met haar kan ik over alles praten. Vrienden heb ik niet echt - ben van natuur heel terughoudend, en niet zo spraakzaam:(, snel trek ik mij terug in mij huis... maar nu heel erg vaak besef ik dat ik me heel erg einzaam voel, ik mis een babbel. Ik ben ziekenverzorgende (en volgens mij "patienten" - heel erg goede), maar na al die 3 baby`s (verzorging en verpleging;)) zit ik het niet meer zitten om mij beroep uit te oeffenen - daar heb ik geen gedoeld meer over... sinds 1.5 jaar werk ik in een kantiene, als koffie juf en schoonmakster - en ik haat het... al van af begien... het is wel overleven(1Ɣ2 dagen /week) maar ik haat het enorm...Thuis huishouden, op werk het zelfde... geen uitdaging... een cirkel dus.

Mij 4 kinderen gaan al naar school - in B vanaf 2.5 jaar. De jongste gaat 4 keer in de week naar de oppas moeder - vooral als ik ga werken. Met mij oppas heb ik ook een goede band - als met me niet goed gaat - is zij de eerste die het ziet, en bij wie kan ik me beitje luchten... maar dat is zo ziellig.

Tegenwordig heb ik heel erg laast van stemwisselingen: s`morgens sta ik vol vertrouwen op, maar tegen de avond zit ik het niet meer zitten... het kom van niets, maar ik kan niets tegen aan doen. Nu schrijf ik dat bericht, jankend als een kind.

Ik weet dat ik moet iets veranderen, iets aan mij zelf, mij werk - toen ik ziekenverzorgende was, had mij vriend respect voor me. Sinds ik schoonmakster ben - niet meer:x), mij omgeving. Sinds zaterdag ben ik beizig om mij serre optekanppen: stukkadoren, schilderen, nieuwe gordijnen naaien, etc... Ik hoop dat het begien is van mij "bekering;)" om weer de kracht vinden, dat ik meer ward ben dan anderen - ook mij vriend - denken.
    Ik zou heel erg graag een cursus willen volgen, maar ik weet niet op ik het zou halen. Mij eeuwig droom om truck rijbewijs te hallen, zit het helaas niet meer in - door de financiele kwestie, maar ja , jij kan niet alles hebben - zegen de mensen.

Welke symptomen heb jij? Hoe is zo ver gekomen?

Groetjes! Sima

6. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik zou als eerste je baan aan de kant zetten en proberen wat anders te zoeken waar je het beter naar je zin hebt, want het is denk ik best belangrijk dat je het daar ook naar je zin hebt, anders is het en op je werk en thuis niet uit te houden, dan heb je helemaal niks om beetje naar uit te kijken. ik zelf werk 1 dag in de week en ik zie dat als me rustdag, heb het er super naar me zin. helaas meer werken zit er niet in, ik zou dat toch ook weer niet trekken denk ik, meer werken en ik kom thuis en het gaat verder..snap je..

Probeer je droom om die cursus of die truck rijbewijs te halen gewoon vast te houden, is wel fijn als je dat nog hebt, iets om naar uit te kijken, wie weet komt hij toch nog uit als de kids groter zijn..

Praat je wel eens met je vriend over hoe jij je voelt?

Is heel jammer dat je familie zo ver woont en je schoonma ook en dat je weinig vrienden hebt, ik ken het wel hoor, heb zelf ook niet de meeste vrienden hier, ben ook best terughoudend en zit graag in me eigen huissie en ja daar ontmoet je werinig mensen natuurlijk...

mijn klachten zijn begonnen toen onze laatste spruit is geboren, meneertje heeft een jaar lang liggen spoken s'nachts en dat breekt je echt een keer op en ik heb een adhd-er rondlopen en een meid die echt een eigen wil heeft en haar nukken en kuren heeft en onze jongste die zit ook niet bepaalt stil en hij gilt heeel erg, snijd echt door me kop, zo erg..maar het is me teveel, is toch te zwaar voor mij en vooral omdat me man geregeld weg is en ik er alleen voor sta..
    Ik begon te schreeuwen tegen de kids, voelde me vreselijk down, nergens zin in, huilen en ik irriteer me mateloos aan de oudste met adhd..hij doet in mijn ogen weinig goed..wat dus niet goed is, want kids met adhd bloeien op van complimentjes..maar kan het gewoon niet opbrengen..:(
    maar heb dus hulp gezocht en ik hoop dat ze me kunnen helpen me weer wat beter in me vel te laten voelen..

ik denk dat het wel verstandig is om zeker hulp te zoeken, baad het niet schaad het niet toch?ik denk dat het best fijn is om met nog iemand anders erover te praten dan alleen je schoonma..
    En het er hier uitgooien is mischien ook wel even fijn..

De serre opknappen is ook even een andere bezigheid, ff gedachten op wat anders, is altijd goed,hoop dat je daar idd een beetje kracht uit haalt..
    Ik heb dat zelf ook wel, lekker tutten in me huissie, zodat ik me toch weer ff wat lekkerder voel, maar helaas is dat maar voor korte duur, de klachten blijven en komt gewoon weer terug..

liefs elies

7. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Hallo Eliesje

Ik bewonder jou, om hoe sterk je bent. Jij heb zelf ook niet zo makkelijk, en toch probeert jij me op te beuren:). Ben zo blij dat ik iemand gevonden heb, die me kan begrijpen en snap wat het in mij onrustige kop om gaat.
    Ik begrijp je wel ivm jou zoon met adhd, mij zoon van 12 is licht autistisch. Soms vreet dat al mij energie op. Ook al is hij al groot, moet constant achter hem lopen en kijken wat hij uitspookt:(.Nu zijn de 2 oudste op vakantie bij mij ouders in buitenland - tot 21.08.

Nou, heb vandaag niet veel geluk ervaren;). Om 7.30 belde mij oppas (van de jongste) dat zij ziek is, dus 2 dagen geen oppas (morgen gaan de 2 oudste wel naar de opvang). Ik balde als een stekker: in de serre alles voorbereid om te gaan schilderen, in de keuken dozen met speelgoed van de kids, jassen, kapstok schoenen kast, kleren kast - alles uit de serre... en ik kan niet verder:x. Toen dacht ik, sĆ vonds ga ik schilderen - als de kids op bed liggen... en ja hoor... de verf is op: het staan 5 emmers met schitterende kleuren, behalve WIT - voor de plafon:$.Nou ik was razend:x. Mij vriend was waarschijnlijk die vergeten te halen:(, en voor me was het onmogelijk om na de bouwmarkt te gaan met de 3 "baby`s".

Dan belde ik mij mama op... zij moet naar zieken huis, weer haar hart laat haar in de steek (in april had zij hart infarct). Zij lig nu dus in ziekenhuis... weet je, ik ben nu echt bang. Ik weet niet waarom, maar ik voel dat het iets niet goed zit.Ben hele dag onrustig, ben bang om te gaan slappen... heb net naar papa gebeld, maar neemt niemand op, straks ga ik weer proberen.

Het valt niet te veel te praten met mij vriend, hij begrijp me toch niet. Bovendien is hij van dinsdag t/m zaterdag weg met zijn truck.
    Ik voel me zo geĆÆsoleerd, eenzaam, alleen... nu pas besef ik hoe belangrijk zijn sociale contacten. Vroeger heb ik nooit bij stil gestaan - als ziekenverzorgende hoef jij niet er over te klagen;).Ik weet nog dat na mij dienst, kwam ik "bek af", maar blij naar huis - met het gevoel van zelfvoldoening, blij en trots dat ik mensen kon helpen.
    Nu, haat ik mij huis, kan ik geen plaat vinden. Voel me totaal verdwaald en desoriƫnteerd, ik weet dat het heel dom klinkt, maar zo voel ik het nu.Alles en iedereen irriteert me. Daarom begon ik aan de opknappen werkzaamheiden (eerst serre, dan keuken)... maar zo te zien schiet ik daar ook niet te veel me op:x.

Wat voor werk doe jij? werk jij met mensen? Merkte de omgeving dat jij niet goed in je vel zat?

Groetjes! Sima

8. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Vandaag gaat het al beter met mij. Ben eindelijk begonnen aan mij Serre te werken. Half plafon heb ik al gedaan:p. Ben echt heel erg blij, van avond (dat zou pas om 20 uur zijn) hoop ik aan de muren te beginnen. Heb echt enorme zin in:D.
    Mij mama is terug thuis... het was haar struma, die zo veel last aan haar bezorgt.
    Ik ga al verder met mij werk, want zo sta mij jongste op - middag dutje nu- en dan zou ik niet veel meer kunnen doen.

Hoop dat ik je niet afgeschrikt heb van mij vorige bericht. Met mij is dus net als met parallel....soms zit ik in een diepje, dan dag verder heb ik enorme wils kracht;):D.

Groetjes! Sima

9. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hey meis,
    natuurlijk ben ik niet geschrokken van je vorige bericht, ik herken het alleen maar, de ene dag voel je je lekker en heb je het idee de hele wereld aan te kunnen en de andere dag dan stort je letterlijk in en dan wil je het liefst helemaal alleen zijn en irriteer je je aan alles..
    dat is dus weer die burn-out, ene dag zo andere dag anders..

maar gelukkig gaat het goed met je mama, want dat is wel het laatste wat je erbij kan hebben..

hoe gaat het met de serre? zo af en toe wat doen is ook wel ff fijn hoor, als het te snel klaar is, heb je weer niks om handen, maar andere kant je wil het ook wel weer af hebben :(hihi

en lief dat je zegt dat je me bewondert, maar dat heb ik met jou ook hoor, denk ik weer tjee 5 kids en ook dus 1 met een stoornis, nou petje af, echt waar hoor..
    heeft hij er medicijnen voor trouwens? Kan helpen, maar het is toch belangrijker dat dit soort kids een goede begeleiding krijgen en dat moet jij dan wel weer opbrengen en als ik naar mezelf kijk, nou dan kan ik dat dus niet hoor..tjee als ik er weer aan denk en dat ik er gewoon nog steeds ben en ik me staande hou dat zegt toch wel weer iets over hoe sterk wij mama's wel niet zijn, we doen het dan toch maar weer iedere dag weer..

wel jammer hoor dat je er met je vriend niet over ken praten, heb je het wel eens geprobeert? mischien ken je op internet hem eens iets laten lezen over burn-out, mischien heeft hij dan meer begrip voor je..

10. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ik werk in een winkel en ben dus onder de mensen, ben ook weer niet iemand die veel praatjes maakt hoor, maar je bent toch onder de mensen..
    Mijn omgeving merkt het denk ik niet echt, ik zet als ik de deur uitstap een enorme masker op, mijn werk weet er wel van, daar kan ik wel erover praten en een paar vriendinnen weten het, maar verder niet, het is ook niet iets wat je aan de grote klok gaat hangen he, je wil toch sterk over komen omdat je kids hebt..

me man heeft deze week nog vakantie en volgende week moet hij weer aan de slag, merk dat ik er nu al van baal, is zo fijn als je hulp hebt en dan moet ik het weer alleen doen...maar goed probeer er maar nog ff niet aan te denken..

lees dat je wel oppas hebt, dat is echt fijn, behalve als ze ziek zijn dan..;), maar dat heb ik dus helemaal niet...heb dat ook vaak hoor, als ik iets zou willen halen dan bedenk ik dat ik met de hele bubs weg moet en dan heb ik al snel zoiets van ..laat maar...wacht wel tot het weekend..:(

liefs elies

11. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Hallo Eliesje

Eindelijk heb ik even tijd. Ik ben vannacht pas om 3 uur naar bed gegaan. Ik had gisteren besloten dat ik alle mij was zou opruimen.... strijken dus... en dat is me gelukt:D, alleen heb ik nu donkere kringen onder mij ogen:$.

Ik heb afgelopen dinsdag mij serre afgemaakt. En ik moet zegen dat ik heel erg tevreden ben en eigenlijk heel trots op me zelf:D. Heb alles alleen gedaan, incl boor werk om planken te ophangen. Had al paar mensen op visite gehad, en die zijn ook onder de indruk:D.
    Mij ego groeit;).

Nou, ik heb al plannen om mij keuken onder de handen nemen, en heb enorme zin in:). Ik hoop dat mij energie niet vroegtijdig op zou rakken.

Nou, mij omgeving merk soms dat het met mij niet helemaal 100% is, want ik heb wel dagen dat ik op een - als ik in de winkel ben - barst in tranen en ik kan helaas niet stoppen. Ik schaam me enorm voor dat ik mij eigen gevoelens en emoties niet onder controle kan houden:x. Op mij werk weten zij dat ik ongelukkig ben met mij job, zij zegen:"Sima, jij werk hard , goed en snel - niets te verwijten - maar jij lijd er onder, dat kan jij voelen en zien."

Ik werk 2 dagen /week, maar ik wil eigenlijk maar 1 dag gaan werken. Ik haat het zo erg, dat ik het niet meer kan opbrengen. Het is zo erg, dat ik nu al buikpijn heb, als ik erover denk dat ik aanstaande maandag weer moet gaan werken.
    Mij drom - om met de truck te rijden - kom helaas niet (meer) uit, ik baal als een stekker, want ik hou van autorijden, het is altijd mij passie geweest:D... Maar ik denk nu over een andere cursus... Ik heb handige handen:D, dus misschien is een massage iets voor mij.
    Ik weet dat het misschien dom klink, maar ik denk dat ik het leuk zou vinden... en proefkonijnen;) heb ik meer dan genoeg:D...
    Ik denk dat ik zelf zou ik me ook ontspannen, dat is toch iets tussen body & soul ;). En heb ik ook contact met mensen, met wie jij praatje kan makken over alles en wat. Het lijkt beetje op verzorging, maar toch anders.

Met de oppas is in Belgie goed geregeld.Kinderen kunnen naar de oppasmoeder - onthaalmoeder hier genoemd.Omdat ik 5 kinderen heb, betaal ik voor 4 dagen / week , 8 uur/dag voor de jongste niet een 20 euro per maand. De anderen kinderen gaan naar school... hier in B vanaf 2.5 jaar.Zij worden met de bus opgehaald (heb zo 700 meter) en terug gebracht.
    Hoe oud zij jou kids? Jij heb toch 3?

Ja, met de "Drie Musketiers" boodschappen doen...- en ik alleen - is niet te doen.Ook al heb ik een dubbele buggy, ik zou het nooit kunnen.Dat zou me energie helemaal opvreten:(. De jongste twee (2.5 en 1.5) zijn rustig als we buiten rijden, maar zodra ik een winkel binnen rijd...nou, huilen, brullen, elkaar duwen, of aan de mouwen trekken. Zij haten winkel, dus. Ik ga meestal op donderdag boodschappen doen - en dan wel in NL, en dan ben ik zo 4 uur bezig - incl de reis tijd.

Nou, genoeg over me.
    Hoe is het met jou? Is je man al aan het werk?Ben jij paar dagen alleen, of is hij elke dag terug?
    Ik ben wel vanaf di t/m za alleen.

Groetjes Sima

12. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hey meis,

zo dat is goed van jou zeg, helemaal alleen?? goed hoor.
    en het volgende project is dus de keuken, je heb er zin in hihi, is wel fijn om iets om handen te hebben dan he, maar dan moet je niet te vaak in de nachtelijke uurtjes gaan strijken hoor hihi anders ga je dat niet lukken..

vind het goed van je dat je dingen onderneemt, je blijft niet stil zitten en dat is alleen maar goed.
    is op de taxi rijden mischien iets dan, omdat je graag rijd? of is het specifiek de vrachtwagen?Of mischien met een bus?
    cursus massage is idd ook hartsikke leuk! Komt wel goed met jou hoor.

wel fijn dat de kids al zo vroeg naar school gaan, hier is dat pas vanaf 4 jaar en daarvoor kan je kind vanaf 2,5 jaar naar een peuterspeelzaal,maar dat is maar 2 ochtendjes in de week, daar gaat de middelste nu naartoe, heb een zoontje van 9, dochtertje van 3 en onze laatste spruit is net 1 geworden.

mijn man begint volgende week weer en dan gaan de scholen ook weer beginnen gelukkig. Mijn man die werkt nog 1 week hier in de buurt en per 1 september gaat hij ergens anders beginnen, geen idee hoe het daar straks gaat, voorheen was hij zo om de week een weekje weg, op bivak. het langst is 3 weken geweest! Maar waar hij nu terecht komt, vandaaruit zijn dus de uitzendingen en dan is de kans groot dat hij voor langere tijd weg moet..bv afganistan voor 3 maanden ofzo..of 3 weken amerika..of maandje noorwegen..heb nog geen idee, hij weet zijn rooster nog niet, denk er maar niet al teveel aan want zie er als een berg tegenop om zolang alleen te zitten.
    vooral met deze situatie...soms vraag ik me af:hoe kom ik in hemelsnaam van deze klachten af??? heb geen moment dat ik rust kan nemen.
    we hebben afgelopen woensdag een kindloos dagje gehad, echt heerlijk hoor, maar krijg er energie voor maar een halve 1 dag voor terug, zal je zeggen nu de kids er weer zijn ben ik het alweer helemaal zat..
    dus tja hoe het met mij gaat??ups en downs...je kent het wel he..

ook zo'n warme dag gehad vandaag? Vind wel dat die hitte het er allemaal niet beter op maakt haha je wordt er zo gaar van en dan MOET je nog van alles..

probeer nog een beetje te genieten van de vakantie van mijn man, want dat is straks echt over helaas..

jij nog op vakantie geweest of plannen ervoor?

liefs elies

13. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Hallo Eliesje

Vandaag heb ik telefoon gekregen van de uitzendbureau... het gaat momenteel niet zo best met mij werkgever (drukkerij) ... dus nu gaat de productie personeel om de buurt kantine schoonmaken en koffie zetten... zij hebben me dus voorlopig niet meer nodig8).
    Nou, ik weet dat het dom zou klinken, maar het is de MOOISTE en LEUKSTE Nieuws, dat ik in de afgelopen dagen heeft gekregen:D.
    Ik ben zoooooooooo blij:p:D. Ik hoop dat ik DAT werk nooit meer in mij leven hoef te doen. Mij gebeden zijn verhoort;):p.

Hoe heb jij gisteren "overleeft"? Ik was zo kapot, moe en prikbaar, kon die hitte niet meer verdragen. We hebben wel onweer gehad en veel regen, maar het was zo voorbij... geen storm:).Vandaag voel ik me beetje suf, net als op mij kop te klein pan zit... het kom vast van de wolken in de lucht.

O ja, ups en downs... dat ken ik al te goed. Soms word ik moe van niets, en soms barst ik van energie... zelfs die 3 kleintjes kunnen me niet afbreken;), maar soms ben ik aan het aftellen, tot zij naar bed gaan.Vooral de gekrijs en ruzies tussen Lucas en Lucio makken me soms helemaal crazy... en de pubers ook...

We zijn al in juli op vakantie geweest in England (Weels - Swaansea) het was prachtig uitzicht, alleen veel regen, met met de 3 kleine was het niet echt makkelijk.

Dus jij bent altijd in onzekerheid, of je man naar huis kom of niet. Dat lijkt me echt moeilijk. Ik weet, dat ik me in die 4 dagen soms heel alleen en eenzaam voel... alleen de Baby`s om me heen, geen volwassene gesprek, ook al bel mij vriend 5 keer per dag, maar toch.
    Ik voel me soms dat ik qua ontwikkeling achteruit ga. Ik wil meer contacten met volwassene, een normaal gesprek. Weet jij wat ik bedoel?

Ik heb altijd gewerkt, zelfs toen ik zwanger was - tot 36 week (In verpleeghuis) en dan moesten zij met naar huis sturen omdat ik wou doorwerken:D. Had niet veel vrienden prive, maar wel goed collega`s, en altijd om me geen om te babbelen. Nu mis ik dat verschrikkelijk:(. Daarom kwam ik op die idee over die massage cursus.

In welke provincie woon jij? Ik dicht bij Tilburg, heb maar 15 km naar NL. Ik ga heel graag naar Nederland boodschappen doen, meestal in Tilburg en ook vaak in Breda (IKEA:D).

Nou, ik ga nu iets proberen te koken, het word nasi, denk ik.Mij Baby`s zijn dol op - mij vriend (en hun pappa) is half chinees:D, dus zij hebben dat in het bloed;))

Groetjes en allerbeste, geniet van je man:).

Sima

14. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hey meis,

zo dat is idd heel goed nieuws zeg, toch weer een lichtpuntje..:)

heb het maar net overleefd met die hitte hoor, is gewoon niet zo fijn als je je klote voelt en het is ook nog eens warm, geen goede combi! Kon ook weinig verdragen hoor..

vandaag heb ik het ook weer ff helemaal gehad..de jongste krijgt weer een tandje en is strontvervelend, jengelig en wil alleen maar bij je zijn, maar toch ook weer niet, ken je dat? en ons meisje van 3 die doet gezellig mee, dus heb 2 zeikerds aan me kop vandaag, dus zit nu ff alleen boven, ff relaxen, ff geen gezeik an me kop....;)

dus vakantie heb je ook al gehad, ja het is leuk, het uitzicht, maar echt voor je rust is het niet,vind altijd met een vakantie met kids, je bent dan helemaal zo verplicht om iets leuks te doen met je kids en om dat te kunnen opbrengen is dan echt zwaar..:(

dat aftellen tot ze naar bed gaan heb ik ook, echt heerlijk dan..als het allemaal goed gaat dan he, want er is altijd wel weer iets. Me oudste komt vaak naar beneden met hyperaanval of die van 3 jaar wil weer niet slapen. heb jij dat ook dat ze vaak komen of slapen ze gelijk tot de volgende dag?

wat contacten betreft begrijp ik zeker wat je bedoelt, je zit alleen maar in dat wereldje van kinderen en je heb dan geen normaal gesprek.
    daarom ben ik blij dat ik toch nog wel 1 dagje werk..verder heb ik ook weinig contact..zal echt blij zijn als ze allemaal op school zitten, ga echt de vlag buiten hangen..hihi:D

ik woon in zuid-holland..ga ook graag naar de ikea, leuke dingen hebben ze daar en vind het ook altijd leuk om daar te snuffelen, beetje slenteren, maar dan wel zonder kids, anders heb je dat gezeur weer aan je hoofd..

en was de nasi lekker?Dus jou kindjes zijn een mengeling, van wat allemaal? leuk hoor..
    hier allemaal kaaskoppen, behalve mijn oudste, die is van een andere vader en die was half indisch..heb ik verder ook geen contact mee hoor..

nou hoop dat je een beetje een rustig weekendje hebt.
    fijn weekend ook
    liefs elies

15. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    En meis, heb je het weekend een beetje overleefd?

Ben echt blij dat de scholen weer zijn begonnen hoor..:)

Maandagochtend is meestal me schoonmaakochtend, maar heb besloten geen reet te doen, lekker niks...:Ddanny slaapt en pak zo bakkie koffie en een boekje en ga heerlijk buiten zitten, is nu nog uit tehouden, straks wordt het warmer hier achter..
    Heb nog een uurtje, want dan moet ik me meisje weer van de peuterspeelzaal halen..

16. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Hallo Eliesje

Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik had/heb nu nog al druk.
    Mij oudste 2 (pubers) zijn terug gekomen van vakantie -afgelopen maandag. Nu heb ik weer full huis:D.

Ik ben ook weer bezig met mij keuken. Moet planken inboren, rest behang afhalen, en dan schilderen. Alles is al thuis, nu alleen maar uitvoeren.

Mij uitzendbureau had gebeld, mij fabriek heeft me weer nodig:$:(, ik ga dus weer maandag werken..... maar alleen 1 dag per week:D. Ik heb vrijdag opgezegd:). Ik moet hier werken omdat ik heb dan recht op B kinderbijslag - en die is aanzienlijk groter dan in NL.

Lucasje was afgelopen maandag ziek, had kortst, buikpijn en hoest. Ik dacht - dan heb ik weer, misschien wel DE enge griep, want dat kwam zo plotseling, zondag was niets aan de hand, en maandag was die doodziek. Maar gelukkig was het dinsdag weer alles o.k.

Ik ben nog steeds vast beraden die massage cursus te gaan doen. Heb paar kier op mij vriend geoefend en hij zeg dat ik zou het zeker kunnen doen, want het voeld de resultaten op zijn rug:).
    Ik vind dat ook echt iets voor me, want het is ook in de richting verzorging, maar toch anders: geen verschonen,geen eten geven, geen aankleden, je weet wel:D.

Ik ga nu even bakje koffie pakken, en dan aan de slag tot 4 uur, dan eten koken en mij 2 boy`s ophalen.

Hoe is het met jou?
    Groetjes! Sima

17. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hey hey,

Volle bak dus weer thuis bij jou..
    Dus de keuken ga je binnenkort onder handen nemen, lekker he..

Gelukkig is het maar voor 1 dagje dat werken, is nog wel uit te houden toch..en zou zeker dan verder gaan met het masseren!Toch nog iets wat je leuk vind..
    Dus in Belgie MOET je werken om kinderbijslag te krijgen?? oh dat is wel minder dan zeg..

Heb dat hier ook hoor, zijn ze 1 dagje erg ziek, koorts, kotsen en de volgende dag is het weer over!!:(
    De symptomen voor de mexicaanse griep zijn:koorts, hoofdpijn,keelpijn en kan ook spierpijn bij komen, maar volgens mij geen buikpijn..maar als je twijfelt gewoon bellen naar ha of ggd(weet niet of je dat ook in belgie hebt?)
    Heb ook al 1 keer gebeld hoor, twijfelde toen heel erg of me jongste het niet had, maar dat kwam omdat hij daarvoor nog nooit koorts had gehad en ineens koorts!

Met mij gaat hel wel weer hoor..Heb al paar dagen geen koffie gedronken..helpt altijd wel beetje, kan gewoon niet tegen koffie wordt er beetje depri van...

Moet zeggen dat het weer heerlijk is dat mijn oudste weer naar school gaat en me dochtertje naar de peuterspeelzaal..beetje rust in de tent haha

liefs elies

18. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Hallo

Kom even tussen springen, heb nu wel 5 min pauze verdient:p.
    Mijn armen en polsen doen zo ontzettend pijn van de boren, schroef draaien en plafon schoonmaken... maar is al effect te zien. Nu nog nieuwe keuken blad opleggen:(, hop dat het ons zou lukken - mij dochter en mij:). Vanmiddag gaan we verven,het woord licht groen, licht blouw en hemels blauw... ik heb het zo zin in:p.Het moet vandaag af, want vanaf morgen t/m maandag kan ik niets meer doen. Volgende week wil ik verder in de keuken werken - daar waar eethoek staat.

Ja mijn 3 boy`s gaan vanaf 1 sept naar school...12, bijna 4 en bijna 3 jaar oud.De jongste zou naar oppas gaan.

Voor zo ver ik weet, echte Belgen hebben altijd recht op kinderbijslag, maar ja, omdat ik een buitenlandse ben -dus geen B nationaliteit, moet ik werken om daar op recht op hebben.

Kan koffie depressief makken? Dat weest ik niet, ik drinkt heel veel koffie, wat eigenlijk niet goed is, maar ja, moet een oppepper hebben:(.

oei, mij dochter wacht, moet nu naar de aanrecht, pauze voorbij:$

Groetjes! Sima

19. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    zo jij bent echt druk zeg en ook erg handig zo te horen!!

heb je het nog af gekregen?

Oh oke dus als je geen echte bent dan moet je dat als het ware bewijzen, ook raar dan, je bent toch een inwoner..maar goed 1 dagje is wel te doen dan..komt je man wel uit belgie?

Ja koffie, teveel suiker, cola..maar dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn hoor, bij mij jammer genoeg wel..lust ook zo nu en dan een oppeppertje, maar merk gewoon dat ik er agressief van wordt haha:D
    Je zou het eens kunnen proberen, paar dagen geen koffie..mischien werkt het wel en voel je je wat beter??

20. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Hallo

Ben net klaar met mij keuken - kook gedeelte.Ben bek af,maar alles is klaar en afgewerkt, ook mij aanrechtblad.Maar mij armen en polsen doen zo pijn,dat ik idee heb dat iemand me zij probeer uit te rukken.
    Heb vandaag een vervelende telefoon gekregen,en was ik totaal over re rooie, ik ging door het lint (tegen die vent), ik was zo overstuur, en kokend van binnen... Ik moest ergens mij woede kwijt. Als een gekke ging ik door met werken. Ik kon niet stoppen, anders zou ik helemaal ontploffen:x.
    Jammer,want ik voelde me al 2 weken heel erg goed, en uitgerust van binnen.Ik begon beitje optimistisch naar mij leven te kijken, en dan krijg je dat.
    Ik hoop dat die diepje van vanmiddag, alleen vandaag was.Ik voelde me eigenlijk heel erg goed en zelfverzekerd, en trots, maar van die sterke gevoel is niet veel meer over:(.Ik tril van binnen, kan geen geluid verdragen, voel me overstuur, en tranen stromen door mij ogen - net als ik weer controle op mij zelf verlies:x. Ben zo geestelijk moe moe aan het worden.

Ik ben helaas verslaafd aan koffie,en sigaretten. Door omstandigheden rook ik en drink ik -allen koffie ( geen alcohol ! ) heel erg veel. Ik weet dat het slecht is, maar ik kan niet stoppen. Heb al zo vaak geprobeerd:(. Chocolade. eet ik niet zo vaak, maar als ik wel eet - eet ik de hele reep op:).

Nee, mij vriend is een Hollander - geboren in Maastricht. Ik een neppe Holandse. Heb 14 jaar in NL gewoond .Nu 2 jaar in B... maar ik kan niet wachten totdat ik weg zou zou kunnen gaan. Ik mis NL, en kan helaas hier niet wennen.Heb narre dingen megemaaktde afgelopen 2 jaar ( ambtenaren etc). Kan voorlopig niet terug keren naar NL, maar..... over 5.5 jaar, ban ik hier weg en kom nooit meer terug,zelf niet als een toerist(!!!).- Gelukkig tijd gaat snel... en daarstreef ik na, en die gedachte houd me nog op de been hier.

Morgen , eigenlijk vandaag:), ga ik naar Utrecht. Ben even onderweg, lekker probeeren ontspannen achter de stuur;).

Groetjes!Sima

Deel Deze Pagina