ik heb heg en krijg dus medicijnen tegen de misselijkheid omdat ik het anders niet red. aangezien ik al een keertje in het ziekenhuis heb gelegen door uitdroging.heb ik die medicijnen echt nodig. maar nu heb ik gister een herhaal recept aangevraag omdat ik ze bijna op heb. krijg ik net de telefoon van de apotheek dat de huisarts deze weigerd!ik krijg dus niet meer. bel ik op naar de huis arts krijg ik dus te horen dat ik het maar zonder moet doen. ik bellen naar de gyn maar die kan niks omdat het via de huisarts loopt! o ik ben zo boos. hoe kom ik nu aan de medicijnen ik kan echt niet zonder!!
Kun je geen afspraak plannen bij je huisarts. Dat je de situatie nog eens uit kunt leggen. Zodat hij kan uitleggen waarom niet. Eventueel ook de verloskundige inlichten en naar de huisarts laten bellen. Anders via een andere huisarts/dokterswacht/hap, maar dan vind ik de stap daarna.
we hebben hier een huisartsen verbond waardoor iedereen op de hoogte is van de afwijzing en als de apotheek nee heeft gekregen geven ze het niet meer. ik kan wel een afspraak plannen maar ik heb net 15 min aan de telefoon gehangen met hem en hij is zo buigzaam als een looie deur.
hij vind dat als je 14 weken zwanger bent dan je dan de ergste misselijkheid hebt gehad en dat je er maar aan moet wennen.
Nou ja zeg, Ik ben tot 20 weken kotsmisselijk geweest. Wat weet hij daar nou van. Brrrrrr. Arme jij. Wat krijg je precies? Volgens mij heb ik hier nog zetpillen liggen. Maar goed, dat is super slecht natuurlijk medicijnen van een ander. ( kan dus ook niet) Sterkte hoor.
Tekst verwijderd Ik vind dit echt belachelijk hoor, volgens mij zou je ergens een second opinion moeten kunnen aanvragen, ondanks het verbond dat ze onderling hebben.
Nou zeg dat wel, ik ben ook tot 17 weken kotsmisselijk geweest. Hoe kan die dokter nou beoordelen hoe jij je voelt? Straks lig je uitgedroogd in het ZH en dat staat ie daar mooi! (hopelijk niet natuurlijk!)
Belachelijk, en wat een redenering van die huisarts . Ik zou nog eens bellen en eisen dat je die pillen krijgt, het is JOUW lichaam en het zijn JOUW centen.
ik gebruik emefasene ik had andere maar dat was helemaal niets. ik ga zo maar weer bellen. ik kan zo in de stress schieten nu wat moet ik nu zonder medicijnen! straks beland ik weer in het ziekenhuis
Nou Dat heb ik nog nooit gehoord dat de huisarts zo reageert, jemig zeg ben je lekker mee. Ben zelf heel de zwangerschap misselijk geweest en heb dus gewoon medicijnen daarvoor gekregen heel de zwangerschap. Ben ik even blij met mijn huisarts zeg. Veel succes, weet eigenlijk niet hoe je dit kunt oplossen.
Wat een huisarts zeg!! Ik heb 9 maanden losec moeten slikken,want als ik het een dag vergeten was,dan was de wc mijn beste vriend.. Ook 2 keer in het ziekenhuis gelegen aan het vochtinfuus,allebei de keren een week lang! kan je niet vragen om losec,dat is enkel een maagbeschermer,en hielp bij mij heel goed.. Misschien doet hij daar niet zo moeilijk over? Sterkte!
X of Y Dat zijn echt de 2 feeksen onder de huisartsen. Tenzij er nieuwe bij zijn gekomen de laatste tijd, dat weet ik dan niet.
Typisch een mannen opmerking..... Elke zwangerschap is zowiezo anders, dus wie bepaalt dat het na 14 weken over is de ergste misselijkheid? Wat een lomperik zeg bah. Ik hoop dat je toch je medicijnen krijgt meis, misselijkheid is niet fijn, zeker niet als je al een keer bent opgenomen ervoor.
Wat een enorme e...l!!! Echt bizar zeg, de gyn (die er toch echt meer vanaf weet dan de ha) zegt dat je ze nodig hebt en de ha gaat even op eigen houtje bepalen dat dat niet zo is.... Kan de gyn niet naar de ha bellen? En misschien is de misselijkheid gemiddeld genomen wel minder bij 14 weken, maar als je HG hebt is dat meestal pas rond de 20 weken! Bij mij was de heftigste periode juist rond 14 weken. Hmm, misschien moet ik toch maar eens een zwarte lijst beginnen op de Steunpunt HG site!