ooo Khuisarts!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

er is vast wel iemand op het forum die oook die pilletjes slikt kan je die niet even lief aan kijken;):D

2. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Vreemd, ik werk zelf ook in een apotheek en hier werkt dat dus echt niet zo! Maar goed, ik hoop dat je in ieder geval je medicatie gewoon kan krijgen!

3. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

#43 Kwekijzer, 1 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2011
    Weet je, jullie moeten helemaal zelf weten hoor. Maar stel, stel, stel dat he, stel dat deze huisarts om de één of andere geldige reden haar dit weigerd, maar het haar niet goed heeft uitgelegd. En ze krijgt het toch, weet jij dan zeker dat haar leven of dat van het kindje niet in het gedrang komt?

Met alle respect, ik begrijp echt heel goed hoe naar misselijkheid is en hoe vervelend huisartsen kunnen zijn. Het is vreemd zoals hij reageerd, maar wij zijn er ook niet bij geweest. Het mes snijdt vaak wel aan 2 kanten. Ik zeg niet dat de ene gelijk heeft en de ander ongelijk hoor, maar het zijn geen snoepjes, ze zijn er niet voor niets op recept....

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik denk niet adat emesafene kwaad kan maar je weet het nooi ttuurlijk

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Emesafene is ongeveer het enige bewezen veilige middel tegen zwangerschapsmisselijkheid. Het wordt al tientallen jaren gebruikt. Daarnaast denk ik niet dat een huisarts de gyneacoloog zou moeten kunnen overrulen. Een gyn heeft veel meer specifieke kennis dan een huisarts.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou vandaag nog niets wijzer.

morgen moet ik bellen naar mijn oude huisarts de gyn en ik ga mijn eigen huisarts bellen.

ik moet gewoon die medicijnen hebben.

over mijn huisarts wil ik niet veel kwijt alleen dat het een ongelovelijk ei is.
    hij heeft mij de vorige zwangerschap laten lopen met een infectie waardoor ik met 32 weken op de eerste hulp belande en daar was het zo erg dat ze het hadden over inleiden.

en bij fynn heeft hij ons laten zitten met 3 maanden werd er gezegd ach het zijn krampjes en dit heeft hij 3 dagen vol gehouden.ook daar zijn we mee naar de hap gegaan en jawel fynn had een darm infectie die alleen met antibiotica te verhelpen was.

tis dat ik hier niet makelijk kan switsen ven ha anders was ik daar allang weg geweest

7. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Amfy, het noemen van namen (ook als het alleen wat hintjes zijn) is niet toegestaan.
    En dames, het aanbieden van medicatie is volgens de regels van zwangerschapspagina niet toegestaan.

Lotte

8. Tese

Tese Niet meer actief

Misschien moet je een afspraak maken en z'n buro onderkotsen en dat elke dag doen tot hij ervan overtuigd is dat het echt nodig is....

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whaha...moest 3x lezen maar je bedoelde zijn bureau / buro :D:D
    Dat werkt vaak wel :D

10. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Wat een onzin dat hij het geen recept wil geven. Ik zit op 29 weken en nog steeds kotsmisselijk. Ik krijg bijna om de 2 weken een recept voor prinparan. Kan ook niet zonder deze zetpillen en het kan geen kwaad voor de baby (volgens HA en ziekenhuis).

Ik hoop echt dat hij over de brug komt voor je.

11. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    nou meis hopenlijk gaat je HA toch mee werken...
    en dat van zijn bureau onder kotsen elke dag....goed idee :D
    misschien gaat er dan een lampje branden!
    Ben ik blij dat ik een goede HA heb die tevens VK is,
    heb tot nu toe bij al mn zwangerschappen emesafene gehad, zowel de eerste weken als de laatste weken.
    Deze zwangerschap was het wel extremer als de vorige 2x dus daarom had ik nu de zetpillen ws 8kg afgevallen in een korte periode.
    Maar de zetpillen waren echt een wonder middel! De eerste dagen merkte ik geen verschil tot een dag of 5 toen werd de missenlijkheid met de dag minder...en na een dag of 8 was het zelfs helemaal over :$ Wat een verademing!
    Ik hoop voor je dat je ze snel weer krijgt, en dat je jezelf dan ook weer beterder voelt! Succes in ieder geval met je HA, die als ik het zo hoor niet al te best is :x

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

sorry dat wist ik niet:)

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Maar het is ZIJN verantwoordelijkheid als hij medicijnen voorschrijft die misschien niet goed voor je zijn. Klinkt lullig, maar hij zal er wel een goede reden voor hebben. Er zijn veel medicijnen die je maar maximaal een bepaalde tijd mag gebruiken.

Second opinion lijkt me het beste idee.

14. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Daarom juist, de vraag is waarom het dan wel gebeurd?

Medicijnen gaan uitdelen, ook al staat het middel als heel veilig bekend, daar zou ik dus gewoon voorzichtig mee zijn. Het lijkt me dat als het zo onschuldig zou zijn, het vrij verkrijgbaar is, net als heel veel andere (niet eens zo onschuldige) medicijnen.

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik vind het gek dat je gyn geen medicijnen kan uitschrijven. Dat lijkt me dan toch de aangewezen persoon en de meest verantwoordelijke, omdat het zijn vakgebied is. Ik zou toch de gyn nog eens bellen.

16. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Als de gyn vind dat jij die medicijnen moet krijgen dan kan hij die gewoon uitschrijven. Hij is degene die nu over je zwangerschap gaat en alles wat er bij hoort. Als de apotheek dat recept weigerd slaat dat natuurlijk nergens op. Als jij een recept hebt moeten ze gewoon de medicijnen geven.
    Als dat niet lukt kun je het misschien via de gyn van de ziekenhuisapotheek halen. Elke ziekenhuis heeft ook een apotheek waar je medicijnen kunt halen.

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Emesafene is niet beperkt in hoe lang je het mag gebruiken.

Overigens vertelde TS dat de redenatie van de HA was dat ze er met 14 weken maar aan moest wennen om misselijk te zijn....

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

zooo ik heb mijn medicijnen.

ik ben vanochtend om 8 uur op "hoge poten"naar de huisarts gegaan naa de hele nacht gekotst te hebben!
    ik ben er echt even gruwelijk tekeer gegaan.

en daar kwam het hoge woord eruit hij wil ze mijn niet voorschrijven omdat hij het niet eens is met de diagnose gyneacoloog en hij niet achter hg staat!

hierop ben ik naar de apotheek gegaan en mijn verhaal uit gelegd daar en daar gaven ze aan als ik een ander recept had dat ik ze weer mee krijg. dus vanuit daar mijn gyn gebeld die zijn assistente heeft het door gefaxt en jawel ik heb mijn medicijnen!

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    OMG!!! Is toch belachelijk dat je zo veel moeite moet doen om die medicijnen te krijgen!
    Denkt hij niet dat jouw misselijkheid ernstig genoeg is? Of vindt hij HG in het geheel onzin? Vind het echt stom dat hij als arts zo laconiek is bij iemand die al met uitdroging in het ziekenhuis heeft gelegen.

Ga je nog proberen toch van huisarts te veranderen?

Btw: echt goed dat je zo voor jezelf bent opgekomen!!!

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

hij vind hg onzin. en dan ik in het ziekenhuis lag ach dat hoort erbij.

ik ga het wel proberen te switsen maar dat zal niet makelijk zijn

Deel Deze Pagina