Hoi! Tis mijn eerste kindje, dus ik heb soms het idee dat ik maar wat doe Dus vandaar mijn vraag, wat doen jullie kindjes van 3 maanden allemaal? Sterre is nu heel erg met haar handjes bezig, maar echt dingen vastpakken doet ze nog niet. Ze is wel erg bezig met voelen aan dingen die ik haar voorhou, ze kijkt ernaar en voelt eraan. Buikliggen gaat erg goed, ze vindt het nog niet heel leuk maar ze houdt haar hoofd al goed omhoog. Verder vindt ze de wipper heel leuk, ze kan al goed wipwappen En de box vindt ze soms leuk, maar ze is liever op schoot of op de bank of in de wipper, ik denk dat ze ons dan beter kan zien ofzo. Rechtopstaan en de beentjes strekken vindt ze helemaal geweldig, dan moet ze erg lachen. Ze heeft ook best sterke beentjes, ze kan zichzelf zo omhoog duwen. Dat laat ik haar niet te vaak doen want dat lijkt me nogal zwaar voor de heupjes, of zou dat meevallen? (ik heb haar dus onder haar armen vast, en dan duwt ze zich omhoog) Wat doen jullie allemaal, en hebben jullie nog tips voor leuke dingen die ik met Sterre kan doen? Gisteren hebben we een mama fiets besteld, ik kan niet wachten tot ze een beetje kan zitten, en we soms is 10 minuutjes lekker kunnen fietsen Groetjes Marijke
Wat ik doe is veel praten als mijn zoontje gaat brabbelen. Ik zie hem dan echt kijken en 'terugpraten'. Zingen doe ik ook en pak zijn handjes vast met de maat van de melodie bijv. klap eens in je handjes blij....etc. en dan de handjes vast pakken en hem laten klappen met mijn hulp... Ik zie dat mijn zoontje echt reageert op geluid en gevoel en daar speel ik op in. Dus observeer je kind en kijk wat wat haar boeit en speel daar op in
Jill brabbelt erg veel nu, tegen de knuffelbeer en zo erg leuk! de wipper is ook leuk, hangen poppetjes voor die ze ook pakt. Gisteren vond ze mijn Pandora armband errug mooi! ze kan hem nog niet pakken maar doet wel steeds een poging maar grijpt dan mis. Toen ik hem in haar handje legde pakte ze hem en ging ie gelijk in haar mondje! haha. de mobiel in de box is ook interresant. Gisteren zag ze haar voetje in bad bewegen en wilde die ook pakken maar dit lukte haar niet. en ja alles wat glinsterd is prachtig. door de kamer lopen met haar vind ze ook leuk. op de buik ligt ze ook niet graag, maar houd ook haar hoofdje omhoog en al helemaal bij je op schoot wilt ze rechtop zitten. Ze kan d'r goed vermaken in de box ook fijn
Onze dochter is bijna 4 maanden. Maar met 3 maanden ontdekte ze haar handjes, ging ze op den duur gericht dingen pakken, en babbelde ze heel erg veel. De babygym en het wippertje vind ze super. Ook liedjes zingen vind ze leuk. En verder wil ze heel veel om zich heen kijken.
Wat leuk om te lezen, dat kletsen en brabbelen doet Sterre ook inderdaad Dingen vastpakken lukt nog niet erg, maar ze "aait" alles wat je voor haar neus houdt
anne is nu 11 week, maar vind de box niks, de wipper tegenwoordig even (nieuw speeltjes eraan) speelkleed nou maximaal 5 min en soms is het meteen al huilen, op schoot wil ze recht op zitten. liefst lekker samen brabelen op tafel (liggend op aankleedkussen) of liggend op de comode of tussen ons in op bed
onze meid, die loopt een beetje voor hoorde ik afgelopen donderdag op het consultatieburo, met 6 weken kon ze al echt lachen en ze brabbelt veel, en na twee maanden draaide ze zich al een keer om om haar zij, en vorige week heb ik het weer een keer gezien, dat ze in de box lag en toen draaide ze op haar zij, verder probeert ze als ze bij ons op schoot zit, om haar hoofde omhoog te doen, alsof ze wil gaan zitten rechtop dat doet ze al sinds ze twee en een halve maand was. op 9 dec is ze geboren en op 31 dec heeft ze gelachen voor het eerst dat is echt snel volgens mij we zijn erg trots op haar groetjes van summer
Nathan is volgende week 3 maanden. in de box kijkt hij naar zijn mobiel of slaat tegen de poppetjes van de boxspiraal. De wipper vindt hij ook erg leuk. Hij slaat dan heel hard tegen de beestjes aan Verder lekker op schoot of op mijn benen zitten/ liggen en dan kletsen. Verschillende geluidjes maken en die weer nadoen. Heerlijk lachen naar ons.. Nathan moet voor de fysio ook een aantal oefeningen doen dus 'gymmen' we ook regelmatig even
Alyna deed toen ongeveer net zoveel als jouw kindje, veel voelen, lachen en een beetje kraaien. Box vond ze toen nog niks aan. Wil wel effe zeggen dat ze voor op de fiets niet een beetje moeten kunnen zitten, maar heel goed.
Ja ik weet het, maar dat geeft niet, ik heb geduld voor 10 Ik had met spoed een nieuwe fiets nodig, vandaar dat we nu al een mama fiets hebben genomen Maar als je dan ook gelijk de zitjes erbij besteld, begint het wel te kriebelen haha
Mijn man zit net naar fietskarretjes te kijken waar de maxicosi in kan, ik denk dat wij dat doen tot ze niet meer in de maxicosi kan, met 9 maanden dus
onze dochter is al lekker aan het draaien van haar buik op haar rug en ook andersom.. ze is ook lekker aan het kletsen zowel tegen ons als tegen haar speelgoed. ook echt lachen en daar dan ook lach geluidjes bij maken.. het is echt super schattig om te zien hoe snel het allemaal gaat. en het echt bewust pakken doet ze nu al z'n 5 weken
Zo limegreen, dat is snel zeg, dat draaien! Tenminste, Sterre doet dat nog niet, en bewust pakken ook niet, wel tegen dingen aanmeppen en voelen. Lachen met lachgeluidjes doet ze al wel een tijdje, een week of 3 denk ik, leuk is dat he
ze ging al best snel op haar zij draaien en op eens had ze door dat ze ook verder kon rollen.. ze doet dit nu z'n 2 weken... voor ons is het ook het 1e kindje en weten ook niet zo goed wat baby's van 3 maanden nu allemaal doen, dus ik blijf dit onderwerp wel even volgen...
Die van ons kan nog niet zoveel (ja die moeten er ook zijn, naast alle super kindjes die zo geweldig veel kunnen ). Hij lacht veel, brabbelt en observeert. We kunnen lekker met hem kletsen en hem heel makkelijk aan het lachen maken. Hij grijpt wel naar speelgoed en soms heeft ie ze vast, maar echt gericht lukt hem dat nog niet. Verder kwijlt ie veel en sabbelt ie buiten gewoon veel op zijn vuisten Maar zijn hoofd omhoog houden op zijn buik doet ie nog helemaal niet. En draaien, ach, ik heb nog niet eens een poging gezien Wat ik eigenlijk vooral veel met hem doe is "praten" en liedjes zingen. En hij vindt mobiles, knuffels, boxspiralen en eigenlijk alles wat voor zijn neus hangt heel boeiend. En in de wipper wordt ie op de 1 of andere manier ook altijd heel rustig. Wel handig als ik even zijn flesje moet klaarmaken.
Mijn kleintje reageert nu echt vaker op ons. Af en toe komt er een enorme kraai uit zijn mondje, dan moeten we zo lachen omdat het uit het niets komt. Hij lacht nu geregeld. Zelfs als ik sssssst zeg om hem in slaap te sussen. Alsof hij me dan uitlacht....zo van...ja doe je best maar, ik ga niet slapen.......haha..Verder probeert hij zijn beenspiertjes aan te spannen. Hij brabbelt al een klein beetje. Kortom het wordt steeds leuker omdat hij nu echt reageert.
Mijn zoontje heeft rondom maand 3 zijn handjes ontdekt. Sabbelt er als een gek op (en smakt daarbij keihard haha). Hij probeert spulletjes die ik aanbied aan te pakken maar lukt nog niet zo goed. Hij laat na een paar seconden weer los. Sommige dingen zoals tutlapjes of een knuffelbloem die grijpt ie wel goed vast en speelt er dan een tijdje mee. De figuurtjes aan de speelboog van zijn wipper krijgen vaak een dreun maar verder vindt hij dat niet echt veel aan geloof ik. Liedjes zingen en gekke bekken trekken zijn zijn favoriet. Oh en kietelen kan ie niet zo goed tegen maar stiekum vindt hij het wel heel leuk als ik dat doe, altijd bij het verschonen of omkleden even een kietelmomentje : ) Dan gaat ie hard lachen, zo leuk. Brabbelen doet ie ook al een tijdje, met ons of gewoon tegen zichzelf of speeltje. Af en toe gaat ie tijdens een speelmomentje keihard gillen, eerst klonk het net een gillend keukenprinsesje maar inmiddels is het een echte jongensschreeuw ; ) Rechtop zitten MOET van hem, hij ligt niet graag op de arm tenzij hij moe en slaperig is. Rondjes lopen door het huis vindt hij ook interessant, kijkt heel geinteresseerd rond. En in de spiegel ziet hij een heel leuk klein ventje naast zijn mama, daar lacht ie dan naar : D En zo kan ik nog wel even doorgaan... Ik zat me ook af te vragen wat ik voor nieuws met hem kan doen want hij raakt nu wel snel uitgekeken op de spelletjes die we nu doen.
ben benieuwd wat mijn kleine schat met 3 maanden kan, hij is 3,5 week te vroeg geboren dus zal allemaal wel iets langer duren maar sommige dingen doet hij juist al heel snel zoals dat hij zijn hoofdje al heel snel optilde.
Happynienja, Mijn zoontje is ook 3 weken te vroeg geboren. Ik heb niet het idee dat hij minder kan ofzo. Hij is wel wat kleiner dan andere babietjes maar volgens mij doet hij qua ontwikkeling wel dezelfde dingetjes. Alleen dingen vastpakken doet hij nog niet.......dus mischien toch wat kleine dingen die later komen.....