welke zorgverzekering voor vruchtbaarheidsbehandeling Düsseldorf?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ineke82, 22 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ineke82

Ineke82 Nieuw lid

20 dec 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Goedemorgen dames,

Ik ben nieuw op deze site.
    Ik heb een vraag m.b.t. de zorgverzekering.

We gaan starten in Düsseldorf,
    We hebben al een Intake en bloedonderzoek gehad. We hebben gewacht met een behandelplan opstellen i.v.m. wijzigen van de verzekering.

Nu heb ik al gehoord dat je in ieder geval een restitutiepolis moet nemen,
    Maar ik ben heel erg zoekende naar welke zorgverzekering het beste is om te nemen in 2018.
    We hebben nu 6 IUI's gehad in Nederland.

Ik heb nu Menzis.
    Ik had gehoord over UMC( deze i.v.m. vergoeding 4-5 keer IVF)( en je hoeft niet alle medicijnkosten voor te schieten?)
    Univé ; 200% Nederlands tarief.?
    PNO ; deze stond eerder goed bekend?

Ik hoor graag van jullie welke zorgverzekering jullie hebben en waarom.

groetjes Ineke

2. Ineke82

Ineke82 Nieuw lid

20 dec 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Sorry. de Unive moet Interpolis zijn..

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb umc. Twee jaar terug genomen om de vergoeding voor een vierde poging en goede vergoeding voor duitsland.

Nu ga ik daar nu alleen de pipelle doen. Ik.moet officieel vooraf een behandelplan indienen en dan goedkeuring vragen. Na je intake krijg je een behandelplan.

Verder begrijp ik altijd dat umc niet heel moeilijk doet met vergoedingen voor behandelingen die ze in nl ook doen.
    Maar bijv. Picsi en imsi kunnen ze weigeren, omdat we dat hier in nl niet kennen.

Ineke82 vindt dit leuk.
  4. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Ik ben ook aan het rondkijken. Wij hebben 1 poging in NL gedaan, maar geen terugplaatsing.

@Bubblez Krijg jij voor alleen IVF het volledig Duitse tarief vergoed? En welke aanvullende verzekering heb je dan nodig. Ik was aan het kijken, maar dacht dat je alleen het NL tarief vergoed krijgt. Klopt dat?

5. Ineke82

Ineke82 Nieuw lid

20 dec 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Ik begreep na telefonisch contact met UMC dat zij inderdaad 100% nederlands tarief vergoeden.
    Ze hebben wel gelijk acceptatie voor aanvullende pakketten.

@Bubblez , Dankjewel voor je informatie! Is een pakket voor 4 pogingen voldoende in 1 jaar? of adviseer je pakket 4 te nemen voor 5 pogingen?

De begrippen zit ik helemaal nog niet in... Wat is Pipelle?

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Pipelle ( of scratching genoemd) is dat ze krasjes in je baarmoederslijmvlies maken om zo de innesteling te bevorderen. Voor icsi drie hebben we dit gedaan, en toen raakte en bleef ik zwanger. Nu gaan we het in februari weer doen, voor onze cryos. Dus hopelijk werkt dat geweldig dit keer weer.

Ik zou zelf voor vier keer doen. Ziekenhuizen doen al niet zo gauw een vijfde poging, vaak krijg je eerst gesprekken of dat nog wel effectief is. En die vijfde poging verzekeren is behoorlijk prijzig.

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik doe geen ivf of icsi daar. Icsi doen we gewoon in zwolle. Daar liggen onze cryos. In dd ga ik alleen de pipelle doen. En ik heb eerlijk gezegd nog geen idee wat ze gaan uitbetalen. De intake krijg je wel hoorde ik. Maar pipelle en de narcose geen idee eigenlijk.

8. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik lees even mee.. Ik kijk net naar UMC maar dat is alleen voor medewerkers van universitaire medisch centra zie ik hier?
    Ik dacht dat de meeste zorgverzekeringen je niet accepteren (voor aanvullende pakketten) als je van plan bent om fertiliteitsbehandelingen te doen? Mijn verzekering wilt maar 75% van het Nederlandse tarief vergoeding voor DD (zilveren kruis).

9. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Pno heeft een aparte buitenlandmodule die 200% van het nederlandse tarief uitbetaald.

10. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.434
    587
    113
    Vrouw
    Umc is voor iedereen, je hebt alleen collectiviteitkorting als je werkt bij een umc.

UMC is de de enigste die niet aan een medische selectie doen. Ze accepteren je als je al bezig bent

11. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.434
    587
    113
    Vrouw
    .

12. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Pno vergoedt Düsseldorf het beste, moet je de buitenland module erbij nemen. En die kan je ook afsluiten als ergens anders je basisverzekering is. Ik geloof dat @Mieksel dit destijds heel goed uitgezocht heeft, misschien wil ze dat toelichten (als ze niet druk is met bevallen ondertussen :D). Als je al in het IVF traject zit, neemt PNO je echter niet meer aan voor een aanvullend pakket van 4e en 5e behandeling, alleen UMC. Dat had ik, en die nemen je aan als je al in het traject zit. Maar vergoeden DD maar tot maximaal Nederlands tarief. DD is duurder dan dat tarief. En dat betekende bij mij enkele honderden euro's bijbetalen. Mogelijk kan je hetgeen je bijbetaalt als aftrekpost in de aangifte inkomstenbelasting opnemen, dan krijg je nog iets terug. Maar dat hangt af van je inkomen en andere zorgkosten.

Ukkie27 en Mieksel vinden dit leuk.
  13. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Klopt @Lafayette !
    En nog niet aant bevallen met de feestdagen gelukkig ;)

Precies om wat Lafayette beschrijft ben ik voor een combi gegaan voor PNO en UMC:

Basis PNO mèt module buitenland; waardoor poging 1-3 in DD volledig vergoed wordt. Geen selectie, dus ook al heb je er al twee pogingen opzitten, ze accepteren je.

Vervolgens, en dat is het geheim ;) :
    Aanvullend los afsluiten bij UMC, en ja dat kan je los afsluiten. Dat weten maar weinig mensen.
    Aanvullend UMC 3, waardoor poging 4 (in DD of NL) tegen NLs tarief vergoed wordt. In DD moet je voor je 4e poging dus wel iets bijbetalen.
    Je kan ook aanvullend UMC 4 doen, waardoor bovenstaande geldt voor poging 4 en 5.

Ideaal! :)

Elocina, Cassie21, nizzie86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Super @Mieksel dat je het hele verhaal hebt uitgelegd! Dames doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Mieksel vindt dit leuk.
  15. Goudvisje34

19 mrt 2017
    48
    0
    6
    Wauw @Mieksel dat klinkt goed!
    Maar declareer je dan je eventuele vierde poging volledig bij UMC? En andere ziektekosten bij PNO?

16. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Klopt, die 4e poging dien je in zn geheel bin UMC in.

Overige ziektekosten bij PNO, wat onder de basis valt.
    Maar bij UMC3 zit bv ook fysio en zwangerschapsgymnastiek en brillen/lenzen, acupunctuur en al die mooie extraatjes dien je natuurlijk ook bij UMC in. Mooi meegenomen, want het is best een luxe pakket ;)

17. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Enige gekke met PNO is dat ze voor 2018 ZBC uit hun voorwaarden hebben gehaald voor vergoeding in buitenland..... moet woensdag nog bellen daarover.

Bijgevoegde bestanden:

18. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    PNO heeft dus voor 2018 het woord zorgverlener eruit gehaald en verwijst enkel nog naar erkende ziekenhuizen terwijl dusseldorf eenZBC is. Bij ONVZ zit het er nog wel in. Die combi werkt ook (onvz/umc).

19. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    PNO heeft inderdaad hun voorwaardes gewijzigd, zoals het er nu staat kun je de maximale vergoeding waarschijnlijk dus vergeten voor een behandeling in Dusseldorf. Zonde.

Hier afgelopen jaar UMC gehad, denk dat ik hier ook blijf komend jaar.

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Hmmm dat zou een heel nare zijn van PNO. En ONVZ? Vergoed die wel het aanvullend tarief?

UZ Gent heeft geloof ik met zowat iedereen een partnership. Dat zou ook een optie kunnen zijn. Ik ben er ook geweest en is een fijn zkh. Echter voelde DD nóg even fijner, dat kleine en snelle versus toch een groot zkh sprak me meer aan. Maar voor degene die zich niet anders financieel kunnen veroorloven...

Deel Deze Pagina