oooh zo misselijk

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door chick111, 7 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chick111

chick111 Lid

6 mrt 2008
    38
    0
    0
    Hallo,

Ben inmiddels ruim 8 weken zwanger en sinds vorige week al elke dag misselijk en spugen. Van t weekend is t erger geworden, en zit nu sinds gisteren thuis. Werken lukt niet, zo misselijk dat ik ben. Lig de hele dag op bed, omdat de misselijkheid zo het minst is.
    Maar ik wil natuurlijk zo snel mogelijk weer werken, want voel me beetje schuldig, ben namelijk niet ziek heh...

Dus mijn vraag, heeft iemand tips tegen de misselijkheid.
    Vanmorgen beschuitje gegeten voordat ik opstond, en lijkt lichtelijk te helpen, nog niet gespuugd deze ochtend (maar ben pas net op ;))

Ik hoor t graag.

2. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hoi Hoi,

Ik weet precies hoe je je voelt :(..
    Deze zwangerschap ben ik ook ontzettend beroerd geweest..
    Al vanaf week 5 van 's morgens tot 's avonds kotst misselijk.
    Kon amper nog wat, had weinig energie...
    Ik heb toen mijn gyn opgebeld en gevraagt of ze medicijnen hadden tegen de misselijkheid.
    En dat hadden ze... wat een redder in nood :)....

Ik kreeg zetpillen (Emasafene) het hielp echt.
    Het haalde de ergste pieken ervanaf.. en kon weer gewoon meeeten :)
    Wel moet je dan proberen ze een beetje op vaste tijden in te nemen.
    Ik ben er met 12 weken mee gestopt... omdat ik merkte dat het wat beter ging.
    Als ik jou was zou ik hier maar eens naar vragen want je knapt er echt van op!

3. cat86

cat86 Actief lid

16 okt 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    hallo,
    klopt ook ik heb deze pillen gahad en bij mij werkt het goed
    dus ik zal dr zeker naar vragen bij je ha of gyn
    echt veel lekkerder dan de hele tijd misselijk
    succes groetjes

4. chick111

chick111 Lid

6 mrt 2008
    38
    0
    0
    Hartstikke bedankt voor jullie reactie.

Heb direct de HA gebeld, helaas had deze geen tijd voor een afspraak maar wel telefonisch en vanmiddag liggen de pillen voor mij klaar. Hoop dat t werkt en dat ik morgen weer kan werken.

Groet,

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Je hebt het zwaarder te pakken dan ik, maar ik ben ook heel belabberd en zit echt te suffen op mijn werk. Het helpt om voor je opstaat iets lichts te eten zoals idd een beschuit of cracker. Verder vind ik gemberthee helpen (gember halen en een beetje raspen in een kopje en dan heet water erop) en verse muntthee ook.

Verder verdeel ik wat ik eet in kleine maaltijdjes over de dag. Ik neem een licht ontbijt, eet tussendoor een cracker en een appel, lunch met een boterham en dan een uur of twee later nog een boterham.

Ik heb ook veel goeds over de seaband gehoord, maar geen ervaring mee. We moeten nog een maandje of wat doorbijten en dan gaat het hopelijk zakken!

Deel Deze Pagina