Nou sorry hoor als ik niet weet wat men gaat doen en hoe dan komen ze al niet aan me. En ZEKER niet als ze ons eerst informeren dat het een keel onderzoek is en het blijkt dan een maag onderzoek te zijn. Een slang in iemands keel duwen zonder verdoving terwijl de wond van de operatie er nog zit. NATUURLIJK doet dat pijn! Vind het niet normaal dat het op deze manier gebeurt is. Het gaat verdorie over mensen geen nummers. En dan zon oud mensje.. kan me de horor van haar voorstellen
Ooo... wat zielig! Ik voel met je oma mee. Ik heb ook zo'n onderzoek gehad en het was het ergste onderzoek wat ik ooit heb gehad (ik beval nog 10 keer liever). Heb er soms nog nachtmerries van... Die buis in je keel is echt heel naar, zeker zonder verdoving (had ik ook niet). Mijn benen en armen werden vastgehouden door de zusters, want van nature ga je tegenstribbelen als iemand iets in je keel duwt. Mijn vriend was erbij en die viel flauw, zo naar vond hij het om te zien. Dat hij bij mijn bevallingen wel gewoon rechtop is blijven staan zegt genoeg... Ik zou zeker een klacht indienen of iig een gesprek aanvragen. Op zo'n onderzoek moet je gewoon goed worden voorbereid of onder narcose.
Nou dan, meteen een gesprek met de behandelende arts vragen. Daar om verduidelijking vragen omtrent de miscommunicaties. Geef daarbij aan dat jullie willen dat er een contactpersoon van alle, nog te komen, onderzoeken op de hoogte wordt gesteld. En als dat niet werkt, dan kunnen jullie een klacht indienen. Maar geef de mensen de kans om uit te leggen wat er aan de hand is. Waar het eventueel fout is gegaan.
Misschien heb ik niet goed gelezen hoor maar ik snap iets niet. Je oma dacht dat ze een keelonderzoek kreeg icm met een licht roesje, maar ze kreeg een maagonderzoek en daar kon ze geen licht roesje krijgen omdat ze had gegeten.......maar dan kon ze toch ook geen licht roesje krijgen voor de keelonderzoek doordat ze gegeten had? Zeg maar als ik het verkeerd heb hoor! Overigens vind ik het heel erg zielig hoor, dit gun je niemand! laat staan als je het over je oma moet horen. Hopelijk is ze er wel mee opgeschoten en heeft het toch ondanks alle pijn wel geholpen. Beterschap!