Gevoelig voor verhalen of opmerkingen van andere mensen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dahlia, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Aangezien het zwanger worden bij ons steeds langer gaat duren en we er de nodige behandelingen voor moeten ondergaan, merk ik dat ik erg gevoelig word voor de verhalen van andere mensen.

Dan lees je weer ergens dat iemand met 1 maand zwanger is geworden. Of iemand schrijft: "Jeah, eindelijk zwanger" , terwijl zo'n persoon nog maar 3 maand gestopt was met de pil. Of dan is er weer iemand die abortus heeft gepleegd...
    Het valt ook allemaal niet mee...

Dan zullen jullie zeggen: dan lees je dat niet. Maar soms kom je het gewoon tegen als je aan het 'surven' bent over de zp-site.

En even voor de duidelijkheid: IK GUN HET IEDEREEN! Maar ik vind het soms moeilijk om te lezen sommige dingen.

Ik ben ook gevoelig geworden voor opmerkingen van mensen. Zo vertelde ik aan mijn stiefmoeder dat ik ongesteld geworden was en dus de 1e IUI mislukt was. (Als ik wel zwanger was geweest dan werd het misschien zo ongeveer eind december....) Toen kreeg ik als antwoord dat het ook wel fijner was als het in januari, februari of maart zou komen, anders komt het kind in een drukke tijd en moeten hun van ver komen in die drukke maand.
    Dat soort opmerkingen komen hard aan. Wat kan mij het schelen wanneer een kind komt. Beetje egoistisch om zoiets te zeggen. :(

Of iemand die zegt: En? Wanneer is het bij jullie zover. Pfff. ze moesten eens weten.

Wie heeft dat ook? Dat als je lang bezig bent met zwanger worden, dat al deze dingen extra hard aankomen?

2. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Lieve waardevol!

Wat kan ik me dat goed indenken! Ik was afgelopen week bang dat ik wél zwanger was en was hier niet blij mee. Nu ik vanmorgen toch nega getest heb, was ik opgelucht en daarover voel ik me heel schuldig naar andere vrouwen die moeilijk of geen kinderen kunnen krijgen! Daarvoor zeg ik dan ook oprecht: Sorry! Wat moet het moeilijk voor jou zijn om telkens weer tegen de buitenwereld te moeten "vechten". Ik gun jou van harte een kindje toe!!

Ik wens je heel veel succes toe en bid dat je een kindje van God mag ontvangen!!

Liefs Susy

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

@ Susy,

wat een lief berichtje van jou. Dankjewel!
    Het is alleen ook niet mijn bedoeling om mensen een schuldgevoel aan te praten hoor. Iedereen heeft recht op een kind en het is ook iedereen ontzettend gegund. Dus geen sorry.;)
    Maar dat neemt niet weg dat sommige dingen moeilijk zijn om te lezen. Misschien moet ik ook gewoon sommige topics niet opzoeken.

4. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@waardevol: Meis ik begrijp je verhaal helemaal. Ik ben zelf dan "pas" 10 maanden bezig, onderweg naar de 11e maand en loop al 5 maanden ondertussen onder behandeling bij de gyn...
    Vooral toen mn zus vertelde dat zij dit jaar nog een kind nemen kwam dit heel hard aan... (hun 1e kindje namen ze ook zogezegt... stopte met de pil, 3 weken later teste ze positief)
    Maar ook verhalen van meiden idd dat ze EINDELIJK zwanger zijn... en dan lees je t verhaal en kom je er idd achter dat ze pas 2 a 3 maanden estopt waren met de pil...
    Natuurlijk gun je het iedereen maar als hun na 2 a 3 maanden EINDELIJK zwanger zijn... hoe is dat dn voor ons?
    Maar goed... ik probeer me er zo weinig mogelijk van aan te trekken en klik dat soort berichtjes gewoon weg... ookal steekt het soms erg....

5. Butterfly03

Butterfly03 Niet meer actief

Ben zelf maar 3 maanden gestopt met de pil, dus om eerlijk te zijn voel ik natuurlijk niet wat jullie voelen.

Ik hoop echt dat het zo snel mogelijk raak is voor jullie!
    En dat julie lange wachten wordt beloond met een gezonde baby!

6. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

@Waardevol, het is heel begrijpelijk dat je je zo voelt. Probeer het echter zo veel mogelijk te relativeren en berichtjes die je kwetsen te negeren. De dames die zeggen dat ze 'eindelijk' zwanger zijn na drie maanden, beseffen zich helemaal niet dat ze zo gelukkig mogen zijn dat het zo snel gebeurt en al helemaal niet dat ze anderen hier mogelijk mee kwetsen. Maar probeer je te bedenken dat er voor hen ook vaak een lange tijd aan vooraf is gegaan en op het moment dat de beslissing is genomen heel veel vrouwen ook direct zwanger willen zijn en dan kunnen drie maanden best lang aanvoelen, hoe belachelijk dat voor ons ook mag zijn.
    Je stiefmoeder maakte idd een kwetsende opmerking. Er zijn heel veel mensen die dat doen, meestal uit onwetendheid of omdat ze proberen je op te beuren (op een verkeerde manier). Als je zelf nooit problemen hebt gehad zoals wij, dan is het ook heel moeilijk je in te leven en om de goede dingen te zeggen, die wij willen horen.
    Ik heb ook best last gehad van de verkeerde opmerkingen, maar inmiddels heb ik die kunnen accepteren. Ik hoop dat voor jou die acceptatie niet nodig zal zijn en je tweede IUI in mei de voltreffer gaat worden. Heel veel sterkte en succes meid!

7. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Lieve Waardevol,

Wij zijn nu 9 maanden bezig, maar ik merk dat ik er al last van krijg. Het is niet dat ik het mensen niet gun, want ik vind het geweldig voor ze als ze wel zwanger raken, maar ik zou het zelf ook zo graag willen!

Het doet me wel pijn als iemand zwanger is en erover denkt om het weg te laten halen, terwijl ik het zo graag wil en het komt maar niet!
    Het is niet te vergelijken met wat jij meemaakt, want ik ben pas begonnen in vergelijking met jou, maar ik denk wel te begrijpen (voor een klein gedeelte) wat je doormaakt!

Die opmerking van je stiefmoeder was niet zo handig trouwens.. maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze niet wist wat ze ermee aan moest en maar vertelde waarom het misschien wel positief had kunnen zijn?
    Hetzelfde als je relatie uit gaat en je zit er heel erg mee, dat mensen je gaan vertellen dat je toch wel beter verdiende (wat je absoluut niet wilt horen).

Ik hoop dat we binnenkort beide positief nieuws hebben! ik duim in ieder geval voor je! :)

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat ben ik blij te zien dat er zoveel herkenning is. Ik hoop dat sommige mensen ook een beetje rekening willen houden met de mensen waarbij het niet zo snel wil lukken.

Deel Deze Pagina