Ik ben nog helemaal niet ver, maar ik vroeg me toch af wanneer (hoeveel weken) jullie begonnen met positiekleding kopen en dragen. Ik ben wel een beetje aan het kijken wat er zoal is, maar ik zou niet weten vanaf wanneer ik het nodig ga hebben Ik heb nu wel steeds een opgezwollen buik, maar dat zijn de darmen aan het eind van de dag Ben benieuwd wanneer mn buik echt gaat groeien
Dat verschilt heel erg per persoon. Ik pas nu nog in mijn normale kleren en ben bijna 19 weken. Heb met 15 weken mijn eerste zwangerschapsbroeken gekocht, dan had ik die al voor het geval de gewone broeken niet meer lekker zaten. Toen ik 13 weken was kwam ik een kennis tegen die even ver was en al vanaf 11 weken zwangerschapsbroeken droeg, want de normale broeken duwde zo in de buik. Ligt er dus aan wat je zelf fijner vindt zitten en hoe snel je buik groeit. Niemand voor je voorspellen wanneer jij ze nodig hebt
Ik droeg ze al met 12 weken omdat de broekrand en knoop van mijn eigen broeken echt niet lekker meer zat. En niet dat ik nou zo'n grote buik had/ heb hoor want die begon pas met een week of 20 echt te groeien en heb nog steeds een heel bescheiden buikje. Meeste mensen kunnen bijna niet geloven dat ik al 36 weken ben. Voordeel aan positiebroeken is ook, dat ze door de extra steun (en dat geld dan voor de broeken met een elastieken buikband eraan) de kans op striae iets schijnen te verkleinen. Nja afkloppen, maar ik heb dus ook nog helemaal geen striae. Draag ook bijna alleen broeken met buikband eraan omdat ik juist die steun zo fijn vind. Maar zonder zo'n band komt er, als je buik gaat groeien, natuurlijk meer gewicht aan je huid te 'hangen', wat zo'n band opvangt... Vond het wel logisch klinken Gewoon doen wat je straks zelf het prettigste vind....
Al vanaf week 10.. ook ivm pds had ik veel last van de darmen en een positie broek was echt een verademing 😀
Ik kon tegen de 8 weken mijn broeken al niet meer dicht krijgen. Toen droeg ik ook wijde shirts om het nog te verbergen dus had ik mijn knoop en rits open Vanaf 10 weken ging t echt niet meer. En draag ik positie broeken Shirts heb ik iets langer mee kunnen doen maar al gauw langere tops moeten kopen
Met 8 weken, wat een verademing. Natuurlijk nog geem babybuik, maar zo opgezet en het zit heeerlijk. Gewoon aanschaffen zodra t strak begint te zitten, heb je er lekker lang profijt van!!
Vanaf week 9 ben ik ze gaan dragen, buik was nog niet echt dik, maar mn eigen broeken zaten niet meer lekker
Bij de eerste was ik 9 weken maar dat was meer omdat het wat gemakkelijker zat, ik draag doorgaans jeansbroeken met een hogere taille. Nu heb ik ze met 9 weken echt nodig gehad, de broeken gingen niet meer goed dicht (zeker op het einde van de dag). Shirts ging wel wat langer, ik denk dat ik die nog gedragen heb tot ver 20 weken, sommige lange modellen gingen nog langer mee.
Bedankt voor de reacties! Er zit blijkbaar heel veel verschil in wanneer je een buik krijgt en wannneer je positiekleding gaat dragen! Ben benieuwd wanneer het voor mij zo ver zal zijn!
Broeken al met 14 of 15 weken en shirts of truien bijna helemaal niet. Ik had 2 mooie vesten en een colbertje en verder droeg ik gewoon de lange truien van h&m enzo.
Heb al wel positiebroeken ( gekocht bij +-16wkn) maar heb ook nog 2 broeken die ik zelfs nu met 24 weken nog pas. Zijn wel hele lage broeken.
Bij de eerste met 15 weken en nu met 10 weken. Dat het striae zou voorkomen is natuurlijk onzin. Als je geen striae krijgt is dat gewoon geluk hebben.
Broeken en leggings bij 14/15 weken, zaten echt niet lekker meer. Verder draag ik veel 'gewone' kleding, jurkjes etc gaan nog prima over mn buik
Ik droeg vanaf 10 weken al positiebroeken. Niet omdst mijn eigen broeken niet meer paste, maar omdat ze niet fijn zaten. Kreeg geburende de dag buikpijn van de knoop die in mn buik duwde. Nu heel blij weer mijn eigen broeken aan te kunnen... Veel van mijn eigen shirtjes en jurkjes e.d. Heb ik tot het eind van de zwangerschap gewoon kunnen dragen.