Hallo, ik vroeg mij wat af toen ik info ging zoeken over bijvoeding. Als je pas met 6 maanden zou starten met bijvoeding, dan ga je opdie leeftijd ook over op opvolgmelk. Van opvolgmelk mag je echter maar max 700 ml oer dag geven. Maar als je kleintje nog maar enkele hapjes van de bijvoeding neemt, dan krijg je een tekort. Klopt het dan je dan nog op de eerste melkvoeding (0 - 6 maanden) moet blijven? groetjes
Je mag van opvolgmelk max 800cc geven en niet 700cc (al geven de fabrikanten zelfs aan dat je 1liter mag geven, maar liever niet omdat de baby dan geen honger meer heeft voor vaste voeding) Opvolgmelk is veel verdigbaar als nr 1 melk. Kindjes drinken dan of 4 flessen van 200cc en hebben genoeg, of meerdere kleine flesjes. Op die manier kun je de bijvoeding rustig opbouwen. Mijn dochter at voor het eerst werkelijk iets met bijna 7 maanden, daarnaast dronk ze 800cc opvolgmelk, als ze s nachts kwam gaf ik dan een flesje met nr1 melk.
Je mag inderdaad 800cc geven, oftewel 24 scheppen! Ook is het geen probleem om nog even door te gaan met nr1 voeding als je kindje nog niet veel bijvoeding binnen krijgt en honger heeft...
Hier ging het ook prima met die 4x200cc. We hebben vanaf 4,5 maand regelmatig bijvoeding aangeboden en vanaf 5,5 maand dagelijks. Toch at hij pas bij 7 maand meer dan 3 happen. Hier ging brood wel goed bij 6,5 maand, dat scheelde een klein beetje. Maar met die 4 flessen ging het ook net goed.
Hier met 6 maanden begonnen met het geven van bijvoeding. Nu liep dat niet heel soepel (lees: zoon weigerde alles) dus wij zijn nog een periode op de nr 1 melk gebleven. Pas toen hij wat meer binnen kreeg van de bijoeding, zijn we overgestapt op de opvolgmelk