Reflux, ervaringen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JetZwolle, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JetZwolle

JetZwolle Lid

4 jul 2008
    77
    0
    0
    Mijn zoon van inmiddels 7 maanden heeft al vanaf de geboorte reflux. Na een maand of 3 zat ik bij de kinderarts te smeken om medicijnen. Eerst wilde deze me laten geloven dat er geen medicatie voor was. Toen bleek dat ik zelf al op de hoogte was van medicatie wilde hij alsnog niks voorschrijven maar ik ben blijven zitten tot ik het een paar weken mocht proberen. De lage dosering (maagzuurremming) deed niks. De hoogste dosering die ik daarna vroeg hielp goed, hoewel hij wel last hield.
    Een paar weken geleden wilde de kinderarts de medicatie afbouwen. Dit ging compleet mis, ik had een constant onrustig kind dat ook niet meer goed wilde drinken en eten en pijn had. :(
    Op mijn wanhopige telefoontje mocht ik verder met de medicatie. Toen ging het weer beter. MAAR: de dosis is veel te laag (gebaseerd op een gewicht van 2 maand geleden) en ik mag het niet verhogen tot de volgende afspraak. (Waarom geen idee). Mijn zoon heeft nu dus te weinig medicatie en is weer onrustig.
    Als ik de kinderarts probeer te bereiken is deze regelmatig niet aanwezig en moet ik een paar dagen wachten tot hij terug kan bellen.
    Kortom: ik voel me niet echt goed geholpen.
    Is dit een normaal beleid bij reflux?:(
    Bij welk ziekenhuis helpen ze je wel effectief? Iemand ervaringen?

En is dit nog normaal, met 7 maanden nog steeds door de reflux hoesten, verslikken, niet goed eten...?

2. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Sorry maar dit is belachelijk!!! Een kinderarts hoort gewoon bereikbaar te zijn en je niet af te schepen. Hij kan je heus wel zelfde of iig volgende dag even bellen. Desnoods aan de assistente laten weten wat hij er van vind.
    Heb je een goeie huisarts? Wie weet kan hij je helpen aan een hogere dosering en dan meteen een verwijzing vragen voor een andere ka.
    Wij werden eerst ook niet serieus genomen, wij hadden zelfs een ka die zei je hebt een mooi meisje die geven we geen medicijnen! Sloeg echt nergens op. Paar weken later lag ze in het ziekenhuis en was haar slokdarm helemaal ontstoken. Ze was zo zielig!! Jij als moeder weet het echt het beste, je ziet je kind de hele dag.
    O en overdrijven werkt goed, want helaas moet je het elke keer ergers maken dan het is om de juiste zorg voor je kindje te krijgen. Anders ben je alleen maar een overbezorgde moeder......
    Sterkte met je kindje

O en mijn dochter is pas sinds ze ruim een jaar was van de medicijnen af. Zo snel afbouwen gaat echt niet, ze blijven er wel even last van houden. Mijn dochter heeft er nu zelfs nog last van alleen is het nu niet meer zo erg gelukkig.

3. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Dit is is zéker geen normaal beleid. Kinderen groeien vaak pas vanaf 9mnd tot 1 jaar over reflux heen. Ik zou eerst maar eens naar de HA gaan, die kan je wellicht zelf gewoon verder helpen. En anders toch een andere KA vragen (hoe lastig dat ook is...)
    Sterkte.

4. JetZwolle

JetZwolle Lid

4 jul 2008
    77
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!
    Ik gebruik voor hem Ranitidine.
    Ik heb ooit een andere kinderarts van dit ziekenhuis aan de lijn gehad, die was nog botter! Ik heb er ook over gedacht om zelf de dosering aan te passen volgens de bijsluiter naar zijn gewicht maar ik denk dat de KA dit op den duur zeker gaat merken (omdat de Ranitidine dan veel eerder op is) en ik wil hem wel te vriend houden.
    De KA had het direct ook over opnieuw stoppen met de medicatie over 1 a 2 maand. Ik zie het helemaal niet zitten!

Nog een vraag: moet je deze medicatie eigenlijk niet afbouwen? De KA wil het abrupt stoppen maar dat lijkt mij niet handig.
    De huisarts bellen kan ik proberen maar daar ben ik al geweest en die had mij doorverwezen naar de KA.

P.S. We hebben ook 4 osteopathiebehandelingen gehad, heeft niet gewerkt.

5. woezelenpip1980

woezelenpip1980 Actief lid

10 okt 2011
    354
    0
    0
    Jetzwolle

hey meis mag ik vragen welke KA je hebt heb hier in zwolle ook slechte ervaringen gehad met beiden kids helaas was ook bijna nooit bereikbaar ..
    En met de jongste morgen naar cb en ook over hebben ons meisje heeft waarschijnlijk ook reflux .. ze spuugt best veel ook nog uurtjes na de voeding , hiks heel veel , huilt erg veel , krampen , soms zelfs huilen tijdens de fles net of ze pijn heeft met slikken ..
    We zijn al eens bij ha geweest mar doet niks helaas .. Misschien dat ik zelfs vanmiddag even ga , moet morgen wel maar dan heeft ze ook de prikjes enzo en is alles vlug vlug vlug eigenlijk ..

6. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hier vanmorgen.met spoed naar een ka geweest. Ons ventje van.5,5 wkn oud heeft ook reflux. Mijn oudste heeft het ook gehad alleen hij heeft het erger. We zijn eerst begonnen met ranitidine. Dit hielp echter niet en het huilen, overstrekken etc werd alleen maar erger. Hij slaapt ook de hele dag niet in zijn bed. Ligt ingebakerd maar dit helpt ook niet. Zaterdag naar de hap gebeld. Die heeft overlegd met een ka en toen hebben ze losec voorgeschreven. Ik heb het idee dat dit wel enigzins al helpt.
    Vanmorgen naar de ka geweewt. Die bevenstigde dwt hetbreflux wqs. Ze zag ook zijn onrust en hetbstds slikken etc. Medicatie is verhoogd en webkoesen er jbp bij gaan gebruioen. Hij dinot ook teveep flesvoeding. Nl 7x 135cc. Dit mag kaar 6x 135cc zijn. Overdag kunnen we wel aardig op 5 voedingen komen maar 's nachts komt hij 2x. Dit komt ws omdat hij dan meer last heeft van zijn maagzuur. Hierdoo wil hij weer drinken om het te verzachten, spuugt weer meer omdat hij teveel op heeft etc etc. We moeten nu dus dmv speen aanbieden etc uit dit verkeerde ritme komen. Lukt het ons niet zelf dan willen ze hem een weekje opnemen in het zh. Dit wil ik natuurlijk liever niet. Ik ga mijn ventje niet daar laten zonder mij.
    Hoe gaat het slapen en het aantal voedingen bij jullie?

Liefs mamakaatje

7. woezelenpip1980

woezelenpip1980 Actief lid

10 okt 2011
    354
    0
    0
    Hier gaan is sophie nu bijna 3 maand
    ze krijgt totaal 5 voedingen meer wil ze niet we beginnen s,morgen om 7 uur en laatste fles is om 22.00 uur daarna bakeren we haar in anders is ze ook echt de hele nacht wakker dit was al advies van toen nog de kraamhulp en cb verpleegkundige ze is zelfs de eerste dagen in zh al ingebakerd geweest ..
    De eerste en laatste fles zijn 180cc en 6 schepjes de andere 3 150cc en 5 schepjes en de jbpm er doorheen dit op advies cb wat ze vorige maand zeiden ..
    Maar de laatste dagen is het spugen weer meer geworden en vooral enorm veel krampen de middelste bij ons heeft KMA vooral de 1e jaar veel last van gehad maar wel hele andere symtomen ..
    Morgen over sophie maar even weer vragen hoe en wat nu ..

Wat wij al doen is
    Bedje schuin ..
    tijdens fles vaker laten boeren
    luier verschonen doen we voor de fles of ze moet poepen tijdens de fles ja dan moet het er wel na ..
    Verder zit ze graag in de maxicosi wagenbak heeft ze vandaag al 2 keer onder gespuugd ..
    Verder heeft ze erg dunne ontlasting is dat normaal lijkt net diaree geel .. echt heel erg dun ..
    Voor krampjes krijgt ze infacnol maar helpt ook niet veel dat van vsm werkte hier bij geen van de 3 kids ..

8. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook een zoontje met (verborgen) reflux en koemelkallergie. Hou even in je achterhoofd dat de combinatie reflux en kma vaker voorkomt dan je denkt. En wij kwamen er pas achter dat hij kma heeft toen hij al 12 weken was....
    dus als de klachten blijven, ondanks de medicatie, kan dat ook nog meespelen. (dus niet alleen de hoeveelheid medicatie). Dat wil niet zeggen dat ze het heeft hoor....
    Wij gebruikten in het begin ook zantac (ik neem aan dat jij die ook geeft?), maar hij bleef onrustig. Toen overgestapt op Losec, wat een verbetering!
    Dik je de voeding al in met Nutriton (johannesbroodpitmeel)? Ook dat kan helpen bij reflux, en zijn 1 van de eerste adviezen die je krijgt.
    Mag ik vragen naar welk ziekenhuis je gaat? Hier namelijk ook erg ontevreden over onze kinderarts! (en n.a.v. je verhaal had het zo de mijne kunnen zijn....)
    Heel veel sterkte gewenst, het is een hele zoektocht, en zielig voor je dochtertje, maar ook zwaar voor jullie! Er komt zeker een oplossing, maar laat niet over je heen lopen. Volg je moedergevoel, die is goed! En zoals ook al gezegd: probeer via je huisarts, misschien kan die je doorverwijzen naar een andere arts of zelfs ziekenhuis?

9. JetZwolle

JetZwolle Lid

4 jul 2008
    77
    0
    0
    @ Mommy83:

Wij gaan in Zwolle.
    En met de hoogste dosis Zantac gaat het een stuk beter!
    Bedankt voor de tip van via de huisarts!

10. oxbow

oxbow Niet meer actief

Wij hebben ook een reflux baby en zijn overgestapt van losec naar ranitidine, omdat de losec moeilijk te vermalen is en ik dat echt niet bij haar naar binnen kreeg, maar ik heb dus het idee dat ze juist meer last van de reflux heeft nu.
    Maar lees dus ook ranitidine niet afdoende kan werken.

Wil eigenlijk niet meer terug naar de losec, maar als het bij ons meisje dus net zo is als bij jullie kleintjes dan is dat misschien wel beter.

Hebben julllie de losec in tabletvorm?

11. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook 2 reflux kindjes, mijn jongste dochter was iets na een jaar van de medicatie af.
    Bij mijn jongste dochter werden wij ook de hele tijd afgescheept en van het kastje naar de muur gestuurd...tot ze uiteindelijk bloed terug gaf, toen was haar slokdarm al ontstoken..:( zij was daarna heel erg geholpen met zantac ( ook vrij hoge dosis) en pepti ( km vrije voeding)

Mijn jongste zoontje had ook meteen al last van verborgen reflux, bij hem werden we wel gelijk serieus genomen alleen bij hem was het heel erg zoeken na de juiste voeding en medicatie, eerst begonnen met losec en pepti, maar de losec kreeg ik niet naar binnen, toen over op zantac, maar ook toen bleef de onrust, volgens de ka kon dat niet meer door de reflux komen omdat hij aan de max van de dosering zat totdat ook hij bloed begon te spugen, toen zijn we over gegaan op nexium, dat was voor hem een uitkomst!! Wel bleef er nog iets onrust en dat werd ergens toen hij vanaf 6 mnd bijvoeding kreeg, uit de provocatie test bleek idd dat hij erg reageerde op km en toen zijn we over gegaan op neocate en zo kwamen ook zijn darmen tot rust...

Nu gaat het opzicht goed, hij krijgt wel nutriton door zijn melk 4,5 schepje op 210cc water en diksap etc houdt hij niet binnen, maar we mogen gelukkig niet klagen!

12. JetZwolle

JetZwolle Lid

4 jul 2008
    77
    0
    0
    Hallo allen,

Ik ben heel benieuwd in WELK ZIEKENHUIS jullie goed geholpen zijn. Over welke ziekenhuizen zijn jullie tevreden m.b.t. reflux?

Deel Deze Pagina