Welke vitamines 3e trimester?

Discussion in 'Zwangerschap' started by me1989, Jul 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. me1989

me1989 Fanatiek lid

Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Ik slik nu al vanaf het begin van mijn zwangerschap Davitamon mama compleet met extra visolie. Wat ik nu in huis heb is op als ik 27 weken zwanger ben. En ik vind de pillen nogal duur.. Is het verstandig om er wel mee door te gaan of maken deze pillen en goedkopere pillen geen verschil? Soms lees ik zelfs dat je verder in je zwangerschap helemaal geen vitamines hoeft bij te slikken, maar daar voel ik me ook niet goed bij..

2. LindsayS

LindsayS Bekend lid

Jan 26, 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik orthica prena fem, die is ook behoorlijk prijzig maar ben er erg tevreden over. Al gestart toen ik met de pil stopte, binnen 3 maanden zwanger en heb een goede zwangerschap gehad (vrijwel geen klachten) Had gelezen dat het goed is om die multivitamines na de bevalling ook nog even te slikken, zodat je lichaam wat sneller herstelt ;) Ik gebruik em dus nog steeds!

3. Leetje85

Leetje85 Actief lid

Feb 26, 2014
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vitaal zwanger van de kruidvat... Stuk goedkoper en ook volledig.

4. me1989

me1989 Fanatiek lid

Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Tja het is lastig.. Stiekem voel ik me beter bij die 'dure', maar is het ook beter?

5. LindsayS

LindsayS Bekend lid

Jan 26, 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gekozen voor een wat duurdere omdat deze ook goed is voor als je zwanger wilt worden en het herstel na de bevalling (ook tijdens geven van borstvoeding etc) Hoef dus niet over te stappen. En ik eet zelf niks van vis dus vind het wel belangrijk dat er vis-olie in zit omdat het wel goed is voor de ontwikkeling van de hersenen...

6. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

Oct 23, 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Ik gebruik die van de etos "zwanger zijn" i.c.m. visoliecapsules (ook van etos).
    Ga vanaf week 36 ook nog probiotica slikken, en na bevalling "jonge moeder" van de etos.

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb Davitamon compleet mama + visolie de periode van zwanger worden en de hele zwangerschap door gebruikt.

8. mrsb

mrsb Actief lid

Oct 24, 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb orthica en solgar geslikt maar vond het toch wel erg duur en je moet er ook meerdere per dag innemen. Dus ben gewoon weer overgestapt op gravitamon. Dan heb je er 100 voor 14 euro ofzo en die blijf ik ook tijdens de borstvoeding slikken. Wel slik ik nog extra visolie en magnesium van solgar erbij dus ben sowieso een stuk duurder uit maar dat ivm vroeggeboortes. Ik geloof wel dat er kwaliteitsverschil in de goedkopere en duurdere zit, maar in het laatste trimester is het sowieso niet noodzakelijk. Dus dan zijn de goedkopere toch ook wel een goede aanvulling denk ik.

9. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Hier ook deze ja! Geslikt vanaf m'n positieve test en inmiddels bijna toe aan het derde doosje. Ik voel me hier goed bij en blijf het zeker tot aan de bevalling slikken!

10. Blie

Blie Actief lid

Jun 24, 2014
    281
    0
    0
    Ik slik vitamine D op aanraden van de VK. Voor de rest doe ik mn best gevarieerd te eten en dan ben je naar mijn idee een heel eind.

11. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Hier ook Davitamon mama compleet met visolie. Ik koop ze eigenlijk steeds als er ergens een 1+1 gratis actie is. Dan valt het nog wel mee met de prijs.

12. MissVelvet

Jul 16, 2014
    21
    0
    1
    Female
    NULL
    NULL
    Deze gebruik ik inderdaad ook.:) Op aanraden van de vk (die er overigens bij zei dat ze allemaal hetzelfde bevatten en je niet op de prijs moet letten).

13. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

Feb 18, 2014
    837
    303
    63
    Ik gebruik ook de Davitamon compleet mama. Ik gebruik de beide soorten, de ene dag de gewone, de andere die met visolie. De gewone bevat namelijk meer vitamines.

14. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    ik slik helemaal niks meer. ik eet veel verse groentes en fruit, onbespoten uit eigen tuin, ben altijd buiten en leef gezond. vind het prima zo. ze werken allemaal op je geweten 'duur is beter' bla bla.. de eerste paar weken is foliumzuur belangrijk, daarna niet meer.
    ik heb 2 weken die van kruitvat gebruikt, maar werd daar misselijk van. daarna over op losse foliumzuur en vamaf week 14 niet meer:)

15. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier ook die van Davitamon en dan inderdaad uit de actie van 1+1 gratis. Zal toch binnenkort wel weer komen bij kruidvat/etos/da/oid?

16. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik ook + extra visolie (omdat ik geen vis eet)

17. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Ik heb vorige week de laatste van Davitamon mama compleet geslikt en twijfel nog een beetje of ik nieuwe zal kopen. Misschien als ze van de week weer ergens in de aanbieding zijn.. In het eerste trimester merkte ik het serieus als ik een dag een pil vergat, maar nu merk ik geen verschil meer. Ik twijfel dus nog..

18. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Ik slikte voor en nu nog steeds tijdens zwangerschap foliumzuur

Share This Page