Hallo, Even onder een andere naam om eventuele herkenning te voorkomen. Ik ben 30 weken zwanger van een meisje. Al een hele tijd zweeft hier de meisjesnaam Jolijn door de lucht. Man is helemaal overtuigd maar bij mij blijft de twijfel of dit DE naam is. Eisen: Een Nederlandse, liefst geen top 10 naam en vlotte/ stoere naam. Mag niet beginnen met een S. Wat vinden jullie van de naam Jolijn voor een meisje en later dus vrouw? Wat roept de naam bij jullie op? Komt er ooit een gevoel van ja dit is DE naam?
Ik vind het een prima naam. Zie er een lief, schattig meisje bij voor me. Ik denk dat je op een gegeven moment steeds bij een bepaalde naam terug blijft komen en dat dat dan de naam is
Ik vind Jolijn leuk (veel leuker dan Jolien), vrolijk, prima voor een kind en ook voor een volwassen vrouw.
leuke naam hoor.. Hollands, begrijpelijke naam, leuk voor een klein meisje maar ook voor een volwassen vrouw
Jolijn, echt superleuk! Als je echt twijfelt, misschien iets wat er op lijkt: Karlijn Lorijn Marijn Marlijn
Ja, andere namen die ik leuk vind zijn Lize, Isa, Saar, Julia, Silke, Bo. Nou de namen met een S vallen echt af. Ik vind ook een naam die voor een jongen en meisje kan vaak verwarrend. Ik zou graag zien dat het aan de naam al meteen duidelijk is of het om een jongen of meisje gaat. Andere namen zijn wel heel erg populair. Maar zo heb je een beetje een idee van wat we leuk vinden.
Ik heb er geen goede associatie bij: kattig, tuttig, fel, hard. Terwijl ik ooit een schattig meisje kende dat zo heette. Ik vind de naam niet vlot/stoer, ik vind de klank juist erg zeurderig, gesloten en ook wat bekakt. Juist niet vlot en vrolijk maar wat bekrompen. Dat is wat het bij mij oproept, sorry Julijn vind ik dan wél weer mooi, veel minder kattig en tuttig in elk geval. Ik snap ook niet waarom, het scheelt maar 1 letter Bij een vlotte(re)/stoer(der)e Nederlandse naam buiten de top-10 die niet begint met een S denk ik eerder aan bijvoorbeeld.. Alina, Aline Amarins Amber Annelie, Annelieke Annelin, Annelot Annemijn Anniek / Aniek, Anouk Annika Babet Bodine, Bodijn, Bodée Charlotte * Danee Daniek Daphne Dianne, Dionne Dorien Elianne, Eliane, Eliana Elina, Eline Elise / Elize, Elisa / Eliza Ella, Elle, Ellemijn Else / Elze Esmee Estée Evelien, Eveline, Evelijn Fabiënne Feline, Felien Fenne, Fenna Flore, Florine, Florien, Floranne * Hanne, Hanna / Hannah Hannelore Hester Hilde Hiske Ilse Iris Irsa Isabeau Ise / Ize, Isa Isolde Iva * Jalou, Janou Janne, Janna Janneke Jasmijn Jeske Jildou / Jildau Jitte Jolé Jolien, Joline, Joleen Jonna Jorieke Jorien, Jorine, Jorina Jorinde Josien, Josine Jozefien Judith Jula Juliët Julot, Julotte * Kirsten Lara, Tara Lauranne, Loranne Laurine, Laurien, Laurijn, Lauren Léanne / Leanne Lenna , Lenne Lian, Lianne Lieke, Liene Lilian / Lillian Linde Lisa, Lisan Liselot Lize / Lise Loïse Lorine, Lorien, Lorijn Lotte, Lotta * Maartje Madée Madelief Madelon Malin Manon Manou, Manouk Maren Marije Marinde, Marinthe Marle, Mirle, Merle Marlijn Marlou, Malou Marre Marrit, Marit Maud Meike, Maike, Maaike Merel Mette Milou Mirre Mirthe / Mirte / Myrthe / Myrte * Nadine Nienke / Nynke Nina Nora, Noor, Noortje Noralie Renate Robine Romée Rosa, Roos Rosalie * Tamar Tessa Tirza / Thirza Veerle Vera Veroniek / Veronique Vieve Vivian, Vivienne Willemijn Yaël Yentl Ymke, Yfke