HAP vandaag of dokter morgen?

Discussion in 'De lounge' started by Charise, Apr 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal,

Gisteren ben ik buiten door mijn enkel gegaan. Ik stond op een bankje (waren bezig met foto's maken) en stap er af en dus in een kuil waarbij ik flink door mijn enkel ging. Hoorde ook iets knakken.
    Werd even flink misselijk van de pijn en de pijn bleef echt even goed aanhouden. Na ongeveer 10 min zakte het af.
    Kan wel wat strompelen, en heel licht er iets op staan.

Nu vandaag is de enkel wel dik, niet mega dik ofzo en een beetje blauw. Pijn aan de buitenkant en aan de binnenkant en kan er dus echt niet meer op staan.

Wat zouden jullie doen? Afwachten tot morgen en dan naar de huisarts of toch eventjes vandaag de dokter laten kijken?
    Heb er wel veel pijn aan.
    Wil denk ik sowieso morgen even voor krukken kijken.

En ben ook benieuwd wat ze bij jullie hebben gedaan toen je door je enkel bent gegaan... (verband, tape of spalk o.i.d. en wat is het advies qua werk. Ik moet dinsdag nacht weer werken en werk in de zorg dus veel lopen).

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ehh hap bellen en als hun slim zijn sturen ze je gelijk door voor een foto. vandaag gaan als het wel gebroken is en het moet wel evt. op zijn plek gezet wil je zo snel mogenlijk daar zijn en niet na 72 uur.

niet op kunnen staan is indicatie heen gaan! Succes

3. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik ging naar de spoedeisende hulp , de hap zegt mis ijs er op , die via de foon hun oordeel al klaar vaak.

4. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

Aug 12, 2010
    2,179
    0
    0
    zoetermeer
    nou geen twijfel over hoor...nu gelijk naar de ehbo gaan..dit klinkt als gebroken of je enkelbanden gescheurd dat is namelijk heel erg pijnlijk..

ik heb ze eens gescheurd gehad en is toen ingetaped..mocht er een tijd niet op staan.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou afwachten lijkt mij gewoon gekneusd. gewoon hoog houden en rustig aan doen

6. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Oke, dan ga ik vanmiddag toch even langs. Moet helaas even wachten tot manlief terug is van werk, want hij is met de auto weg.:S Hij is om 15.30 uur klaar, dus dan bel ik rond die tijd even voor een afspraak.

7. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Ik zou gaan. Vriend had hetzelfde, waren ingescheurde enkelbanden. 3,5 week op krukken gelopen. Werkt ook in de zorg, heeft ruim een maans niet gewerkt. Bij hem was het aardig snel klaar toen hij eenmaal weer liep, maar hij is ook erg eigenwijs en voelt het nu soms nog. Is in oktober gebeurd.

8. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Charise, ik zou nu vast bellen voor een afspraak vanmiddag. Mijn ervaring hier is dat het heel druk is smiddags met de zondagsporters vooral en dan kan je zo 2 a 3 uur wachten op een plek.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,204
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Ik zou naar ehbo gaan voor foto's voor de zekerheid

10. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zou naar de EHBO gaan. Ik heb ooit een vergelijkbare klap op mijn enkel gemaakt, had mijn enkelbanden gescheurd op meerdere plekken. De behandeling voor kneuzing kan weer anders zijn dan voor verstuiking, daarom is het wel belangrijk dat je een arts ziet. Als je niet kan lopen, kan je dan wel werken met jouw beroep? Zomaar krukken halen zou ik niet doen zonder te weten wat de juiste manier is van genezen. Op een breuk mag je niet lopen, met andere kwetsuren is voorzichtig zelf gaan lopen met evt. een ingetapete enkel juist wat ze adviseren. Je bent niet zwanger nu toch? Dan zijn foto's iig geen probleem. Ik was destijds (vorige zwschap) 26 weken toen ik van een trap viel en de arts liet toen liever geen foto's maken omdat hij vrij zeker was dat het niet gebroken was. Ik ben er volledig van hersteld maar heb wel een maand onder controle gestaan met een tape en mocht een week niet lopen.

11. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik zou ook gewoon even gaan hoor!!

ik heb het ook eens gehad! en ik werd wel doorgestuurd naar het ziekenhuis! banden gescheurd en toen 1 week omhoog moeten zitten in verband,daarna ruim 2 weken loopgips gehad!

12. JBM85

JBM85 Bekend lid

Mar 18, 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je twijfelt hup naar de HAP!
    Ikzelf heb ook altijd mijn zwakke enkels verstuikt maar omdat dit zovaak gebeurde leerde de dokter mij zelf verband aanleggen. Bij mij is het nooit gebroken geweest. Maar als jij echt iets hoorde knakken dan zou ik toch voor foto's gaan.
    Succes hoop dat het meevalt!

13. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Nou het is inderdaad druk en mag om 17.55 uur even langskomen.

14. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Succes straks. Hopelijk valt het mee.

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

succes zo.. ik denk dat je vanavond laat pas kan reageren , kans op foto is groot natuurlijk.

16. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    Sterkte! Hoop dat het meevalt!

17. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

hoe is het gegaan?

18. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    En hoe is het gegaan meis?

19. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

#19 Kylie1986, Apr 1, 2012
    Last edited by a moderator: Apr 1, 2012
    Ik ben ook erg benieuwd! Ik hoop dat het niet al te ernstig is..

20. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    nog geen nieuws? klinkt niet best..

Share This Page