Sinds gister lijkt mijn voeding ineens wel zo goed als op.... Waar ik tot nu toe genoeg had aan één borst per voeding, de voeding er bij wijze van uitspoot en er meer dan genoeg was, lijkt het nu wel helemaal omgeslagen. Het begon al dat er snachts na 5u slaap amper wat was ( normaal meest volle borsten). Verder kwam zoontje op één voeding na om de twee uur, en was niet tevreden na 2 borsten. Als hij onrustig wordt check ik even met de hand, maar twee keer waren ze ook echt helemaal leeg... Gisteravond, vannacht en nu ( zit nu te voeden) ging het wel, maar zeker geen overvloed te noemen. Het lijkt of hij binnen 5 min een borst leegklokt. Ik wil best vaker aanleggen é.d. , maar hij moet geen honger hebben natuurlijk! Even ter info, ik ben aan de laatste dag van een ab kuur ivm borstontsteking. De ontsteking lijkt over trouwens! En verder heb ik het gevoel dat mijn eerste menstruatie er aan zit te komen. Als hij honger houdt zal ik moeten mengen met fv, en dat was ik eigenlijk nog helemaal niet van plan... Dusss, help en wat nu?!
Aanleggen, aanleggen, aanleggen. Menstruatie kan voor een dip zorgen, net als de antibiotica en borstontsteking. Zolang je toe blijft geven aan de behoefte kan je de productie weer opkrikken. Eventueel kan je nog even kijken naar borstvoedingsthee ter ondersteuning.
Nee meis je voeding is niet op. Je kindje heeft de leeftijd voor regeldagen . Dan lijkt het vaak alsof je niet voldoende hebt, maar je moet je kindje de kans geven om dit te regelen. Daarnaast kan een menstruatie wel voor een dip zorgen. Tip; Aanleggen aanleggen als hij dit niet wil, kolven ( gewoon morte sessies, gaat niet om de opbrengst maar om het stimuleren) Bv thee drinken of fenegriek pillen slikken. Ontspan! Dit gaat ook weer voorbij.
Dit heb ik dus ook! Lijkt alsof me melk gwn op is of iig minder is. Want normaal als hij aan 1 borst drinkt lekt de andere borst. Nu niet. Hij komt nu wel echt om de 2 uur soms eerder. Vannacht kwam ie ook zelfs om de 2 uur terwijl ie normaal wel goed slaapt. Maar zoals sommige van jullie zeiden dat het misschien door de menstruatie komt, nou ik ben zaterdag weer voor het eerst ongesteld geworden sinds me bevalling. Dus het kan misschien idd daardoor komen.! Ps ik leg ook zoveel mogelijk aan, het lijkt wel te werken.. Groetjess
Het blijft ook niet altijd lekken en overvol he als het goed is. Het gaat op elkaar ingespeeld raken. De groei en de luiers zijn de beste graadmeters
Bedankt voor je reactie! Ik wist niet dat de ontsteking op zich en de antibiotica voor een dip konden zorgen! Borstvoedingsthee, is dat anijsthee? Heb als kraamcadeautje geboortethee gekregen, maar misschien is dat heel wat anders? Aanleggen doe ik wel steeds als hij vraagt, natuurlijk. Maar op mijn verzoek vind ik lastig omdat hij reflux heeft en dan weer flink van slag raakt als hij teveel krijgt...
Dankjewel,je berichtje doet me goed . Ik dacht dat ik 1,5 week geleden de regeldagen al had gehad. Ook dat daardoor de ontsteking is onstaan ( te veel productie om op te laten drinken...).
Klinkt echt precies hetzelfde! Ik bedacht me ook al, misschien is het nu gewoon ' normaal' ... Ik, en jij waarschijnlijk ook, ben gewend dat het er ongeveer uitspuit. Eerste weken het ergste opgevangen in een doek omdat zoontje er bijna in stikte na het tsr.... Kan jij wel goed kolven ook? Dat lukt mij dus niet zo... Stom dat het je zo onzeker kan maken he, terwijl dat waarschijnlijk helemaal niet nodig is....
Vandaag heb ik heerlijk een rustdagje ingelast. Behalve 10 min heen en terug wandelen naar de supermarkt ben ik thuisgebleven met zoontje, oudste was naar de gastouder, alles op het gemak. Goed gegeten en gedronken zelf en tussen de middag ook lekker een uurtje geslapen toen zoontje sliep. Het leek alweer een stuk beter te gaan. Hij dronk wel gewoon twee borsten maar leek iig tevreden en liet 2,5 a 3 uur tussen de voedingen zoals ik van hem gewend ben tot nu toe....
Jaa klopt normaal spoot het er echt uit jah haha En kolven lukt bij mij ook niet zo idd. Ik weet nou niet of het door de kolf komt of door mij. in het begin lukte het wel goed alleen vorige week kwam er gwn bijna niks uit.. Ik heb vannacht weer niet goed geslapen..me zoontje kwam weer om de 2 uur...heel vermoeiend Zouden het de regeldagen dan zijn nu? Hij is nu 3 maanden en 5 dagen. Want me melk lijkt nu wel weer 'normaal' te zijn als voorheen.
Sophia, hoe is het bij jou? Hier gaat het eigenlijk na vorige keer weer prima! Enige puntje blijft overdag dat hij soms een en soms twee borsten drinkt. Als hij er één drinkt, is de ander echt overvol. Maar dan maar klein beetje de druk de af kolven. Heb trouwens een goed moment gevonden om voorraad te kolven. Het gaat nog steeds goed als ik dat na de eerste nachtvoeding doe. Heb dan iedere nacht 60 uit de kant die hij niet drinkt, dus in twee dagen een volledige voeding. Overdag hoef ik er dan niet moeilijk over te doen...