Hij doet t nog en was een week gegroeid dus so far so Good. En nu weer mijn happy place gaan opzoeken, ben helemaal Moe van de zenuwen
Ik weet hoe mega moeilijk het is en ik luister totaal niet naar mijn eigen adviezen....maar probeer er in te geloven! Geloof in de zwangerschap en geniet! ....ik persoonlijk tel af tot de nipt uitslag, dan naar de 20 wkn echo, dan naar de geboorte en pas als ze op zich zelf gaan geloof ik het XD
Ha , wat lief. Morgen en ik ben heeeeeel erg zenuwachtig. Hoe deed jij dat , dealen met die spanning?
Eh, niet. Ik bleef het echt elke keer zó spannend vinden. Na de magische twaalfwekengrens ging er pas een knop om in mijn hoofd. Hoever ben jij nu?
Weet ik niet exact, volgens de berekening 9,3, volgens de echo vorige keer zou ik nu 9 weken zijn, morgen 9,1. Heb twee goede echo’s gehad maar ik heb zo vaak gelezen dat dat niks zegt. Ik vind t afschuwelijk en ik snap niet hoe ik zo zorgeloos was bij mijn eerste leg. Het is destijds niet in me opgekomen dat t mis kon gaan, geen seconde. En nu? Mentaal wrak en doemdenken. Nog even doorbikkelen en ik probeer positief te blijven
Pfff, snap je zo goed. Ging ook elke keer kapot van de spanning. Vanaf 12 weken kon ik het hartje zelf vinden met de doppler, toen was het voorbij.
Zelfs die durf ik niet te kopen, veel te bang dat ik niks hoor. Misschien als de echo morgen goed is dat ik dr eentje durf te bestellen. Welke heb jij?
Ik kan hier nu wel gaan neerzetten dat de kansen enorm in je voordeel zijn na meerdere goede echo's, maar ik ken de horrorverhalen ook en ik las ze soms zelfs expres om mezelf te kwellen, of zo. Wat mij een piepklein beetje hielp was de realisatie dat deze allesoverheersende angst en het doemdenken óók zwangerschapssymptomen zijn, dus dat het oké is om je zo te voelen. Je doet er de baby in elk geval geen kwaad mee. Het is alleen zo jammer voor jezelf. Maar ja, been there, done that. Het wordt ooit beter. Dat dat eerste trimester maar héél snel voorbij mag zijn. Is morgen de officiële termijnecho?
Mooi advies, ik neem t mee. Termijn echo is ps over 2 weken ik probeer me gewoon te focussen oo de 95% dat t wel goed gaat en ergens weet ik dat het goed zit maar toch, angst doet gekke dingen