Oops, iets doms gedaan.... help!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Fem, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Wat een tegenstrijdige berichten hier. Kan je het nu wel of niet terug krijgen? Het gaat om een hoop geld, dus mij lijkt wel logisch dat de bank wat met je melding doet. Kan je ook niet in je afschrift de daadwerkelijke gegevens van de ontvanger zien? Je kan dan altijd nog even bij ze langsgaan ;)

Ik zou me ook niet druk maken of je kinderen nog mogen komen. Die maken vast vaker betalingsachterstanden mee. Er wordt dan eerst een regeling getroffen oid.

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ben het niet met je eens, volgens mij zegt iedereen zo`n beetje hetzelfde.
    Ik ben wel heel benieuwd of TS al stappen heeft ondernomen en wat het resultaat daarvan is.

3. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Dit werkt dus echt heel goed, gewoon nog een bedrag van een paar cent of een euro of zo overmaken, met bij de omschrijving je telefoonnummer of emailadres met het verzoek het geld terug te storten. Heb het nu in mijn omgeving een paar keer meegemaakt.
    Nadeel is dat het nu waarschijnlijk al een tijdje geleden is en dat dit nu misschien de onrechtmatige ontvanger niet meer opvalt..

Succes!

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

En hopen dat het een beetje coulante mensen zijn, waarnaar je het hebt overgeschreven. Een vriendin heeft per ongeluk 15.000 euro naar een verkeerd iemand overgeschreven, rechtzaak geweest, nu krijgt ze het geld (uiteraard) terug, a een paar tientjes per maand, dus die is straks na 10 jaar nog op d'r geld aan het wachten!

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik ben ook benieuwd of het gaat lukken. ik ben bang van niet als die andere persoon in kwestie niet van goede wil is.

6. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    en?

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik kreeg zo een keer een brief van onze bank of ik een bedrag terug wou storten op een rekeningnummer, ik heb dat nummer toen gecontroleerd en zag dat het het nummer van mijn werk was, heb het toen nooit terug gestort omdat dat gewoon mijn loon was. Ik werkte daar niet meer en had al gehoord dat die baas het personeel niet kn betalen. Heb er toen nooit niks meer van gehoord.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Maar dan staat er toch een tegenrekening bij?
    Dan ben ik misschien te eerlijk, maar ik zou het weer terug overmaken dan, aangezien het geld niet van mij is..

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    @ Fem,

Het kdv doet vast niet moeilijk, zeker als je uitlegt hoe het gegaan is. Dat betekent namelijk dat het geen 'chronische' achterstand is.
    Foutjes maken doet iedereen immers.

10. MamadeBij

MamadeBij Actief lid

20 mei 2010
    349
    0
    0
    Koningin
    In een bloem
    Ik had het 2 maanden geleden, iemand had per ongeluk geld op mijn rekening gestort. Ik had het gezien en zelf meteen de bank gebeld. Die mevrouw had in de tussentijd ook gebeld en de bank belde mij weer met het verzoek of ik het terug wilde storten.

Ik heb dat uiteraard gedaan en ook gevraagd wat er zou gebeuren als er iemand het niet terug wil storten. Dan halen ze het zelf (de bank) terug zei die mevrouw. We hadden trouwens beiden Rabobank, die mevrouw en ik.

11. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Volgens mij zegt de een dat de bank niets voor je kan betekenen en de ander wel. Weer een ander zegt dat de ontvanger het terug moet storten en de ander noemt het diefstal en dat je met een aangifte het terug kan krijgen. Vandaar... :(

Hoop echt dat je snel wat hoort en je centen terug krijgt.

Deel Deze Pagina