Dag allemaal, Ik heb een zoontje van zes weken. Nu drinkt en slaapt hij goed. Echter zijn nachtslaap begint om acht uur en duurt tot vier uur in de ochtend. Vanaf dan wil hij om de drie, vier uur een flesje. Hebben jullie tips om de nachtslaap te verzetten naar slapen tot zeven uur, of in ieder geval later gaan slapen. Dit is natuurlijk al geweldig, maar ik ben niet zo blij met deze tijden. Daarnaast twijfel ik een beetje of ik de fles om vier uur groot moet maken, of juist klein moet houden. Dit omdat ik de fles van zeven/acht uur eigenlijk als ochtend fles zie en de fles van vier uur als nachtvoeding. Hoor graag jullie ervaringen.
om 23.00 laatste fles geven? bij mij hielp het iig niet dames bleven om 03.00 komen.. voor nu ben ik gestopt met nachtvoeding tot 06.00 en geef ze nu 10x per nacht een speen (drinken overdag de max en gaan akkoord met de speen) floept er alleen telkens uit.. anders gewoon meegaan met zijn ritme en vooral niet kloten is mijn ervaring je kan toch niets forceren
Ik heb geprobeerd om om elf uur nog een flesje te geven, maar die drinkt hij als extra. Slaapt ook dan tot vier uur. Helaas hier ook geen effect
Hier precies hetzelfde. Wilde ook om 23u een fles geven zodat ze langer sliepen maar helaas.. Toen al snel weer hun ritme gaan volgen. Ik geloof dat ze vanaf 3mnd over gingen naar 5 voedingen en toen lukte het opeens wel om door te slapen van 23u tot 6u.
Onze dochter had ook haar nachtslaap tussen 20.00-4.00. Flesje om 23.00 hielp niet, dus maar geaccepteerd. Uiteindelijk sliep ze steeds langer en met 4 maanden sliep ze het klokje rond.
Ik lees het probleem niet echt. Je zoontje is 6 weken en vraagt 1 nachtvoeding? Ik denk dat er heel wat mama's met je willen ruilen
Kane heeft zijn nacht van 18.30 tot 00.30, dan weer van 00.30 tot 05.30 .. .. 2 keer heeft hij zijn fles anders gepakt en dan is het echt een gedoe. Komt dan ineens om de 4 uur ipv die lange slaapjes. Eerlijk gezegd zou ik dan ook niet teveel gaan proberen nu, het komt vanzelf. Waarschijnlijk doe je meer kwaad dan goed als je het ritme om wil gaan gooien.
Wat je kindje doet is volkomen normaal! Mijn zoon is 6mnd en gaat om 22u slapen tot 04u (als ik mazzel heb). Vanaf dan komt hij elke 2/3u.
Mijn dochtertje is 4 weken en krijgt om 12uur haar laatste fles en komt dan weer tussen 4 en half 5 en vervolgens krijgt ze de ochtend fles weer om 7.00/7.30 uur. Ze zit momenteel op 8 voedingen en word overdag om de 3 uur gevoed.
Dit kun je bij een baby van 6 weken echt niet sturen. Dat gaat vanzelf. Mijn advies is, accepteer het, geef je er aan over en ga er in mee. Wat je jouw zoontje nu doet is al fantastisch! En dat je pas vanaf 7 uur de dag wilt beginnen, dit doe je pas als ze wat ouder zijn en er al wat meer ritme in zit. Bij mijn zoon deed ik dat vanaf 6 maanden, toen kreeg hij een papfles als 'ontbijt'. Maar ook dit bij 6 weken?? Totaal onnodig, komt vanzelf.