Borstvoedings dip

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by messema, Nov 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. messema

messema Actief lid

Nov 24, 2008
    113
    0
    16
    Hoi Ilse,

Sinds sam z'n geboorte gaat het borstvoeden niet echt lekker. Veel last gehad van spruw, pijn enz. Op een gegeven moment ben ik full time gaan kolven. dit ging prima totdat sam telkens de borst los ging laten en heel erg ging huilen tijdens elke voeding. Op advies van CB ben ik toen half om half gaan geven. Hij krijgt nu 80 cc borstvoeding en 60 nutrilon omneo. Een paar dagen geleden liep m'n borstvoeding heel erg terug, kolfde nog maar 40 cc. gelukkig is dat met veel pijn en moeite weer een beetje terug aan het komen. ik kolf nu 90 cc per keer (beide borsten) hiervoor gebruik ik wel domperidon en neusspray om tsr op te wekken. Sam komt dag en nacht om de 3 uur en is nu 11 weken en 2 dagen. Soms vraag ik me af of hij dan wel genoeg voeding binnenkrijgt omdat hij zo vaak komt. Dan kom ik echt in een dipje te zitten omdat ik zoveel moeite doe om de bv te blijven geven. Het lijkt wel of flessenbaby's veel minder vaak komen en vaker doorslapen of lijkt dat maar zo? waar doe ik nu verstandig aan? Het kolven gaat me ook een beetje opbreken maar wil het eigenlijk nog wel volhouden. het liefst zou ik helemaal borstvoeding geven zonder bijvoeden maar daar is m'n productie denk ik te laag voor geworden! Al met al een behoorlijke dip af en toe door de borstvoeding!! Hoeveel cc mag hij als hij half om half krijgt?

groetjes Astrid

Share This Page