Heeft iemand DE tip? bij mijn vorige zwangerschap at ik rennies bij het leven..maar deze keer helpen zelfs die niet meer. af en toe neem ik nu gaviscon maar ook dat helpt niet altijd.. ben er zo klaar mee.. daarbij ben ik nu ook nog verkouden dus heb al keelpijn van het hoesten..als ik daaroverheen dan maagzuur heb dan is het helemaal vreselijk... HELP
Niet te lang me doorlopen. Bespreek het met e huisarts.Bj mij helpt ranitidine 2 dd preventief en gaviscon dránk erbij. Hou nog wel last, maar nu draaglijk. Verder letten op bep voeding. Hier is thee en chocola een boosdoener, maakt de klachten onhoudbaar.
Ik kreeg antagel en dat hielp bij mij uitstekend zolang ik het maar trouw innam. Een keer vergeten was direct weer last.
bedankt voor de tips.. ik ga wat dingetjes uitproberen.. en ik ga het morgen ook even melden bij de vk.
Hier eet ik elke paar uur een rennie. Hier gaf de vk als advies antagel te gebruiken, maar dat deed bij helemaal niks. Is vaak even zoeken, verder nog regla ph. Is ook vloeibaar. Volgens de vk kan je het beste een vloeibare drank nemen. Verder eten van perpermunt, vanillevla, letten op niet te cola, koffie, chocolade, thee. Is soms even zoeken. Hier ook al 37 weken last van maagzuur en is ook niet altijd de onderdrukken. Zit vaak gewoon aan 6 rennies per dag, dan gaat het vaak wel.
Hier ook Antagel! Smaakt verschrikkelijk maar was het enige wat werkte. Ik omschrijf de smaak altijd als jodium met de substantie van schoolkrijt. Maarja als het werkt
Ik vind antagel gewoon naar pepermunt smaken. Wel met het stoepkrijt gevoel haha maar vies zeker niet en werkt prima
Wat bij mij goed helpt is kleine beetjes eten, en de laatste 2 uur voor het slapen niets meer. En voorzichtig met voorover buigen, dan komt mijn maag in de verdrukkiing. Oja, en slapen op mijn linkerzij, op een of andere manier maakt dat ook verschil.
Ik heb het in de gaten gehouden en ik krijg het vooral van water (heel raar!) en sterk bruisende limonade. Cola geen enkel probleem, fruitsap soms.. Als ik chocolademelk drink (lust geen gewone melk) gaat het meestal een stuk beter.
Ik had hier ook erg veel last van.. Omeprazol is tegenwoordig vrij verkrijgbaar bij de drogist, remt de aanmaak van maagzuur en is veilig te gebruiken tijdens de zwangerschap.. Ik ben echt zo blij dat ik dit gekocht heb.. Je mag 14 dgn lang 1 capsule per dag, maar als ik er 1 neem ben ik een dag of 3/4 van het maagzuur af.. Kan dan ook echt alles eten zonder last te krijgen.. Merk ik dat het weer erger wordt neem ik er weer 1 en dan weer een aantal dagen prima.. Ik zweer erbij
Wat al gezegd is, opletten met wat je eet. Ik kan bijvoorbeeld geen vette dingen meer hebben, t was hier kermis, en na één oliebol heb ik meteen de rest van de dag (én nacht ) veel last. Ik drink veel melk, en dat helpt voor mij... Maar het is nooit wetenschappelijk bewezen! Mij boeit het niet, het helpt! Verder niet snel na het eten gaan liggen, en het hoofdeinde van je bed iets omhoog. Voor onderweg heb ik altijd rennies in mijn tas, makkelijk mee te nemen, maar helpt voor mij maar even... Het is super vervelend, maar gaat ook weer voorbij
Ik heb ooit ergens gelezen dat honing helpt... Heb er ook mega last van gehad tijdens de zwangerschap, en NIETS hielp bij mij. Maar een paar lepeltjes honing en weg was het.. Bizar Is denk ik de moeite van het proberen wel waard! Succes ermee
Ik werd ook helemaal gek van het zuur dus heb de huisarts gevraagd of ik omeprazol mocht en die zei dat ik dit absoluut niet mocht gebruiken tijdens de zwangerschap tenzij het niet anders kon ivm een maagzweer. Dus ook al is het vrij verkrijgbaar betekend nog niet dat je het ook mag gebruiken tijdens de zwangerschap. Het enige wat veilig was volgens de huisarts zijn dingen als antagel en gaviscon enzo. Ik let nu gewoon heel erg op wat ik eet (niet vet, pittig of te zuur) en neem 's avonds een beker optimel voor ik ga slapen. Als het dan echt niet te houden is neem ik vloeibare gaviscon maar liever niet want het is onwijs smerig.
Bij mij helpt alleen melk en een drankje dat ik via de apotheek heb gekregen. Het komt bij mij in de loop van de dag opzetten, gelukkig heb ik er alleen overdag last van.
Ranitidine is t enige wat bij mij hielp. Ik had t de gehele dag door, maakte niet uit wat ik at/dronk.. Vreselijk.. Dus uiteindelijk aan de Ranitidine via de HA en GYN..
Ik let heel goed op wat ik eet en hoeveel ik eet, dat maakt bij mij het grootste verschil. Kleine porties, bijvoorbeeld als ontbijt een boterham ipv twee. Zo min mogelijk vet of pittige kruiden. Tussen het avondeten en het naar bed gaan eet ik alleen een waterijsje, geen koek of chips e.d. Afgelopen zondagavond een feestje gehad en dat heb ik de hele nacht gemerkt . Verder gebruik ik maagtabletten van de kruidvat, erg tevreden over! Ik vind die pepermunt smaken zo vies aan tabletten.
Je hebt een nieuw middel wat mag tijdens de zwangerschap. Reduflux. Ik ken het nog niet ga het morgen halen. Verder heb ik rennie duo's em antagel.
Omeprazol wordt door veel huisartsen wel gewoon op recept voorgeschreven.. Wel vreemd dat daar dan zo'n verschil in zit.. Op de site van Losecosan (zit als werkzame stof ook omeprazol in) staat het volgende: Losecosan® 20 mag ook worden gebruikt door zwangere vrouwen. Brandend maagzuur is een veel voorkomende klacht tijdens de zwangerschap, doordat er meer druk op de maag komt te staan. Ook zwangere vrouwen kunnen gerust Losecosan® 20 gebruiken. Meld bij een volgend bezoek aan de verloskundige of huisarts even dat je het product bent gaan gebruiken, dan is hij / zij helemaal op de hoogte.