Wil graag overstappen op een van deze thermometers. Ik weet dat rectaal het meest betrouwbaar is maar zou het toch wat aangenamer willen voor mn kindjes. Wat is jullie ervaring?
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/29-01-2018/welke-thermometer-is-het-meest-betrouwbaar/ Oorthermometer
Wij hebben een oorthemometer voor erbij om even te snel te checken of er verhoging of koorts is. Als ik betrouwbaar wil meten, gebruik ik een rectale thermometer. Voorhoofdthermometer zat ooit in een kerstpakket. Die was zeer onnauwkeurig.
Ik zou dan ook voor een oorthermometer gaan. Wij hebben er ook een en die gebruik ik vaak als ik ff snel wil meten. Als ik het nauwkeurig wil, gebruik ik de rectale.
Maar waarom aangenamer voor je kinderen? Die van mij voelen er niks van klodder vasaline erop en ik heb de snelste van de hema binnen 10 sec gepiept. Oording blijf ik ook niet betrouwbaar vinden al te vaak gehad op werk in de kinderopvang dat kinderen gewoon een graad of 1/1,5 hoger hadden dan de oorthermometer aangaf
Ik zou voor een oorthermometer gaan. Maar koop m niet bij de Action....die hadden wij vd week gehaald en werkte niet. Geruild.....werkte nog niet dus maar geld terug gekregen.
Doe ook vaseline en ook binnen 10sec klaar maar het is steeds een hele strijd en ze vinden het gewoon niet prettig.
Ik heb een oorthermometer van de Kruidvat, maar die doet het lang niet altijd goed. Je moet echt goed mikken om er iets betrouwbaars uit te krijgen. Rectaal meten is hier ook echt geen optie ivm wurmende kinderen.
Ik heb een oorthermometer van braun. Diverse keren vergeleken met rectaal max afwijking 0.3 nou daar ga ik dus de strijd niet meer voor aan. Ik zeg dus oorthermometer
Oorthermometer van de Lidl. Wijkt 0,5 graad af met de rectale. Gewoon in het begin even meten hoeveel hij afwijkt door een keer met beide te meten. Wel moet je er op letten dat je de oorthermometer goed gebruikt. Hij moet zo recht mogelijk op het trommelvlies gericht zijn meen ik.
Allebei niet. Als je echt betrouwbaar wilt weten zul je een ouderwetse thermometer moeten gebruiken. Zowel oor als voorhoofd thermometer wijken enorm af. Als je twee keer achter elkaar meet zit daar soms al flink verschil tussen. Ik meet alleen als ik me zorgen maak of t niet té hoog is. Anders voel ik gewoon met mijn handen.
ik ben zelf de voorhoofd thermometer bij mijn dochter. als ik het vermoeden heb dat ze koorts heeft geef ik haar een kus op haar voorhoofd en bepaal ik of we haar temp rectaal op gaan meten. niet heel nauwkeurig moet ik toe geven maar als ik dit doe en ik zeg "je voelt normaal aan" gaat ze er zelf vanuit dat ze geen koorts heeft
Nou, ondanks vaseline en een snelle thermometer, is het altijd een hele strijd. Ik heb ook geen oorthermometer. Als ik denk dat ze koorts heeft, meet ik het niet altijd. Gaat mij meer om hoe ze voor de rest is. Maar als ik het nodig vind, dan doe ik wel rectaal. Maar dat is echt niet snel nodig gelukkig.
Ik heb beide, en geen van beide zijn ze nauwkeurig en wijken ze af. Maar vind het eerlijk gezegd geen probleem. Ik voel met mijn hand of een van de kinderen koorts heeft. Hoe hoog vind ik totaal niet belangrijk.
Dat met die kus doe ik ook wel eens . Natuurlijk niet als ze doodziek op bed liggen, maar als ze nog actief zijn en ik heb vermoedens.