Wie weet dit? Vraag inkomensgrens huurwoning

Discussie in 'De lounge' gestart door Spoiled, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Had ff een vraagje, hopelijk weet iemand hier meer over.

In de stad waar we willen wonen, mag je sociaal huren als je loon jaarlijks minder is dan 41000 bruto.

Nu is het zo dat mijn man loon krijgt en daarboven op nog onkostenvergoeding omdat we de leaseauto hebben ingeleverd. Als we alleen naar zijn loon kijken, dan zitten we onder de grens. Tellen we de onkostenvergoeding erboven op, dan zitten we er ver boven.

Op zijn loonstrookje en jaaropgave tellen ze alles bij elkaar op.

Mogen we sociaal huren? Man heeft vandaag allerlei instanties gebeld, maar we zijn niks wijzer geworden:(

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Als op de jaaropgave alles als inkomen word berekend komen jullie niet in aanmerking voor sociale huurwoning. Je moet dan in de vrije sector huren...

3. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Hmm, was er al 'bang' voor dat ze het idd ook als inkomen zien.

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Het enige wat ik weet is dat je bij de woningbouw een formulier kan invullen.
    Dit kun je bijv. invullen wanneer je inkomsten dit jaar zijn of gaan veranderen.
    Wij hebben dit namelijk beging dit jaar ook in moeten vullen anders kwamen wij niet in aanmerking (vorig jaar boven de grens) terwijl wij er nu wel recht op hebben (dit jaar flink onder de grens)
    Meschien zou je je situatie kunnen voorleggen bij jullie woningbouw en laten hun jullie ook z'n formulier invullen.
    Ligt ook een beetje aan hoe streng jullie woningbouw is.

Deel Deze Pagina