Zelf yoghurt maken

Discussie in 'De lounge' gestart door Bruni, 6 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Heeft iemand ervaring met zelf yoghurt maken? Ik zag bij de Lidl in de folder een yoghurt maker staan namelijk. Wie heeft er ervaring? Hoe werkt dit? Is de smaak anders dan gekochte yoghurt? En bespaart het zelf maken geld?

2. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb het jaren gedaan met de melk van onze eigen geiten. Is dan wel geen koemelk zoals jij van plan bent, maar principe is hetzelfde. Ik begon met een pak yoghurt uit de winkel. Daar deed ik in een glazen literfles ong. 200 ml en de rest vulde ik aan met geitenmelk. Op de verwarming leggen en na een 3 tot 5 dagen was de yoghurt klaar. Daarna nog zeker 2 tot 3 weken te bewaren in de koelkast. Van de yoghurt die ik had gemaakt gebruikte ik dan weer een deel voor nieuwe yoghurt. Werkte heel gemakkelijk en was ideaal. Ik had altijd lekker verse yoghurt :D.
    Smaak van geitenmelk is natuurlijk anders dan koemelk, maar ik vond het maar weinig verschillen met de yoghurt uit de winkel.

3. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Wil het ook graag weten.
    Gaan hier liters yoghurt doorheen.

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    M'n moeder maakt altijd Turkse yoghurt met verse koeienmelk.
    Mijn dochtertje groeit daarop. Heerlijk romig en absoluut niet zuur.

Als jullie willen vraag ik even hoe ze het maakt.
    Volgens mij moet je een pan verse melk koken, nadat de melk lauw is geworden doe je er een eetlepel yoghurt bij, rechts (of links??) roeren en dan een nachtje laten rusten (niet in de koelkast).

M'n moeder wikkelt de pan altijd een nacht in een deken.
    Ik weet niet waarom :(

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Zo doet mjjn oma dat ook. Weet niet meer exact hoe, maar idd melk koken restje yoghurt erbij. Pan in kranten gewikkeld en dan in een dikke deken/jas. Volgende dag? Was de yoghurt klaar. Ze deed dit elke maand als we daar logeerden. Ik zie die pan in de deken zo weer staan in de keuken. Heerlijk:)

Deel Deze Pagina