Heeft iemand een tip bij de aanschaf van een oor thermometer? Vooral mijn vriend, maar ik zelf ook wel, vinden het geen prettig idee dat de tempratuur van ons kleintje rectaal opgenomen wordt en willen dit dus via het oor. Nu zijn wij ervan op de hoogte dat rectaal de meest betrouwbare vorm is en zijn dus echt opzoek naar een goede oorthermometer... Iemand tips?
Volgens mij doet de kraamverzorgster het niet via het oortje, omdat dit minder nauwkeurig zou zijn. Denk dus dat je zeker voor de eerste periode een gewone nodig hebt... maar kan per kraambureau wellicht verschillen?
Volgens mij bestaan die niet. Deze zijn in ieder geval altijd minder nauwkeurig. Maar als je gewoon een Braun ofzo pakt heb je waarschijnlijk de beste van oorthermometers.
Bij jonge baby's meten ze niet via het oor, ook in het ziekenhuis niet voor zover ik weet (terwijl ze dat bij volwassenen juist vaak wel doen). Het is gewoon te onbetrouwbaar bij zo'n kleintje, ook bv die speen-thermometers of contactloze thermometers. Wij hebben een goede contactloze en nu is rectaal en contactloos bij mijn dochter vaak vrijwel gelijk, maar als baby zat daar zo meer dan 0,5 graden tussen.
Rectaal is inderdaad de beste manier. Ik vond het in het begin ook moeilijk om de temp. op te nemen, dacht dat het pijn zou doen ofzo maar ze merken er niets van.
Ik zou zoeken naar eentje die snel is, dus niet 3 minuten bezig is. Had ik eerst, heel irritant. Later eentje bij de apotheek gehaald, ideaal ding.
Je kunt ook gewoon een goedkope bij de action kopen, die zijn wit met een blauwe flexibele punt. Heb er voor mijn kraamtijd twee gekocht, 1 voormezelf en 1 voor mn kindje. Door dat zachte flexibele voel je er nauwelijks wat van. ( ps. Mijn kraamverzorgster meette altijd onder de oksel bij mij...ze zegt dat zo n bevalling al vervelend genoeg is voor je onderkant) Bij de baby alleen rectaal. Action heeft ook kinderthermometers, met een beestenkoppie erop, neem aan dat die ook een zachte punt hebben
Bij babies word alleen rectaal gemeten, is gewoon het meest betrouwbaar. Zo doen ze het ook in het zh. Ik heb er een van de hema, die is snel, goed en goedkoop. En echt hoor, ze merken er helemaal niets van, heb net nog getempt bij mijn zoontje en die lag er heerlijk rustig bij. Bij mij meette de kraamzorg trouwens ook rectaal, ook omdat dit het meest nauwkeurig is. In het zh werd het in mijn oor gemeten.
die van de hema is best getest door de consumentenbond, gebruiken wij ook. Snel accuraat en goedkoop!
Een gewone is echt beter, maar daar was je al achter. Een paar jaar geleden heb ik zo'n oorthermometer van Braun gekocht (60 euro), omdat ik mezelf wilde temperaturen om mijn cyclus te monitoren. Ik vond het helemaal niets. Als ik 3 keer achter elkaar mijn oor deed, kwam er drie keer een andere waarde uit met soms wel 2 graden verschil. Niet echt betrouwbaar dus. Besteed die 60 euro dus maar aan iets anders!
Hema is goed, prenatal ook en action is ook prima..... Inderdaag gewoon rectaal bij t kindje, kraamzorg mag niet anders. Voor jezelf kan je aangeven bezwaar te hebben tegen rectaal meten. Kraamzorg gaat daar wat wisselend mee om. Voor jezelf dus een oorthermometer of onder de oksel (wordt dan een halve graad bij op geteld.....)
Morgen maar even naar de hema scheuren dan... Idd kwam deze goed uit de test... Moeten we ons er maar ff overheen zetten want 60euro voor een thermometer die steeds andere waardes geeft us niet handig... Thnx voor jullie advies! Handigste is dan om er 2 te kopen toch? Een voor mijzelf een voor de kleine?
Idd gewone thermometer. Mijn kraamzorg meldde dat ik beter niet die van de action kan halen, want het puntje breekt wel eens af. Dus ik ga er van de week eentje bij de Hema halen.
In de huisarts praktijk gebruiken we Tot 1 jaar ook alleen rectaal. De gehoorgang is te nauw om een betrouwbare meting te doen met een oorthermometer. Ik heb er 1 van de kruitvat.
En deze voor vanaf 1 jaar: Braun Pro 4000 oorthermometer digitaal - Thermometers - Wijgergangsmedical | | Groothandel in medische apparatuur en disposables