Oor thermometer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Brisje, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft iemand een tip bij de aanschaf van een oor thermometer?
    Vooral mijn vriend, maar ik zelf ook wel, vinden het geen prettig idee dat de tempratuur van ons kleintje rectaal opgenomen wordt en willen dit dus via het oor. Nu zijn wij ervan op de hoogte dat rectaal de meest betrouwbare vorm is en zijn dus echt opzoek naar een goede oorthermometer... Iemand tips?

2. Minki

Minki Actief lid

29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Volgens mij doet de kraamverzorgster het niet via het oortje, omdat dit minder nauwkeurig zou zijn. Denk dus dat je zeker voor de eerste periode een gewone nodig hebt... maar kan per kraambureau wellicht verschillen?

3. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.398
    113
    Vrouw
    Broek
    Volgens mij bestaan die niet. Deze zijn in ieder geval altijd minder nauwkeurig. Maar als je gewoon een Braun ofzo pakt heb je waarschijnlijk de beste van oorthermometers.

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij jonge baby's meten ze niet via het oor, ook in het ziekenhuis niet voor zover ik weet (terwijl ze dat bij volwassenen juist vaak wel doen). Het is gewoon te onbetrouwbaar bij zo'n kleintje, ook bv die speen-thermometers of contactloze thermometers. Wij hebben een goede contactloze en nu is rectaal en contactloos bij mijn dochter vaak vrijwel gelijk, maar als baby zat daar zo meer dan 0,5 graden tussen.

5. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Rectaal is inderdaad de beste manier. Ik vond het in het begin ook moeilijk om de temp. op te nemen, dacht dat het pijn zou doen ofzo maar ze merken er niets van.

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt ook hele snelle thermometers, dan is het zo gepiept!

7. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat adviseren jullie dan als rectale thermometer?

(Kom er blijkbaar echt niet onderuit)

8. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik had er 1 bij de prenatal gekocht.

9. Minki

Minki Actief lid

29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Ik zou zoeken naar eentje die snel is, dus niet 3 minuten bezig is. Had ik eerst, heel irritant. Later eentje bij de apotheek gehaald, ideaal ding.

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Je kunt ook gewoon een goedkope bij de action kopen, die zijn wit met een blauwe flexibele punt. Heb er voor mijn kraamtijd twee gekocht, 1 voormezelf en 1 voor mn kindje. Door dat zachte flexibele voel je er nauwelijks wat van.
    ( ps. Mijn kraamverzorgster meette altijd onder de oksel bij mij...ze zegt dat zo n bevalling al vervelend genoeg is voor je onderkant)
    Bij de baby alleen rectaal.
    Action heeft ook kinderthermometers, met een beestenkoppie erop, neem aan dat die ook een zachte punt hebben

11. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Bij babies word alleen rectaal gemeten, is gewoon het meest betrouwbaar. Zo doen ze het ook in het zh.
    Ik heb er een van de hema, die is snel, goed en goedkoop.
    En echt hoor, ze merken er helemaal niets van, heb net nog getempt bij mijn zoontje en die lag er heerlijk rustig bij.

Bij mij meette de kraamzorg trouwens ook rectaal, ook omdat dit het meest nauwkeurig is. In het zh werd het in mijn oor gemeten.

12. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    die van de hema is best getest door de consumentenbond, gebruiken wij ook. Snel accuraat en goedkoop!

13. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Een gewone is echt beter, maar daar was je al achter. :D

Een paar jaar geleden heb ik zo'n oorthermometer van Braun gekocht (60 euro), omdat ik mezelf wilde temperaturen om mijn cyclus te monitoren. Ik vond het helemaal niets. Als ik 3 keer achter elkaar mijn oor deed, kwam er drie keer een andere waarde uit met soms wel 2 graden verschil. Niet echt betrouwbaar dus.
    Besteed die 60 euro dus maar aan iets anders! ;)

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hema! Niet duur, snel en kwam als beste uit de test van de consumentenbond

15. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hema is goed, prenatal ook en action is ook prima.....
    Inderdaag gewoon rectaal bij t kindje, kraamzorg mag niet anders.
    Voor jezelf kan je aangeven bezwaar te hebben tegen rectaal meten. Kraamzorg gaat daar wat wisselend mee om. Voor jezelf dus een oorthermometer of onder de oksel (wordt dan een halve graad bij op geteld.....)

16. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen maar even naar de hema scheuren dan... Idd kwam deze goed uit de test... Moeten we ons er maar ff overheen zetten want 60euro voor een thermometer die steeds andere waardes geeft us niet handig...
    Thnx voor jullie advies! Handigste is dan om er 2 te kopen toch? Een voor mijzelf een voor de kleine?

17. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.867
    113
    Vrouw
    Idd gewone thermometer.

Mijn kraamzorg meldde dat ik beter niet die van de action kan halen, want het puntje breekt wel eens af. Dus ik ga er van de week eentje bij de Hema halen.

18. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Je hebt er inderdaad twee nodig, een voor jezelf en een voor je kleine. Dit ivm hygiene etc.

19. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    In de huisarts praktijk gebruiken we Tot 1 jaar ook alleen rectaal. De gehoorgang is te nauw om een betrouwbare meting te doen met een oorthermometer.

Ik heb er 1 van de kruitvat.

Deel Deze Pagina