oorbel na 1 dag uit oor gevallen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Anouk2005, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Afgelopen zaterdag bij onze dochter van 6 jaar gaatjes laten prikken.Dit wilde zij zelf heel graag.Nu ging ik gisteravond ontsmetten en draaien en zag dus dat aan de ene kant het vlindertje er naast zat.Ik wilde deze dus voorzichtig verwijderen om het er weer netjes op te doen maar het zat muurvast en daardoor kwam de hele oorbel eruit vallen.Ik krijg hem dus ook niet meer terug.Ik ga straks maar terug naar de Juwelier maar wschl is dit het einde van het oorbellenverhaal want zal het gaatje alweer dichtgegroeid zijn.Opnieuw schieten laat ik sowieso niet meer doen want ben er eingelijk alweer helemaal klaar mee.Het oor ziet er verder rustig uit en als de juwelier niets kan doen zal ik vragen of ze ook gelijk de andere eruit wil halen.
    Iemand ervaring hiermee.
    Is natuurlijk geen drama maar ze was zo ontzetten blij met haar oorbelletjes en nu direct einde verhaal van de oorbellen.

Gr.

2. Bri

Bri Niet meer actief

Misschien moet je de keuze bij haar neerleggen? Als zij wil dat ze opnieuw geprikt worden (schieten zal nog niet nodig zijn, lijkt mij, zo snel gaat dat dichtgroeien nu ook weer niet) waarom zou je dat dan niet laten doen?

Ik zou dus met haar naar de juwelier gaan, hem laten aangeven wat de opties zijn en dan dochter laten kiezen wat ze wil.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Eens met bri :)

Omdat 1 oorbelletje eruit is wil toch niet zeggen dat het dan meteen maar klaar is?
    En daarbij je dochter wou ze heel graag.. En dan heeft ze ze 1 dag en wil
    Je ze gelijk allebei eruit halen..:(

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ben vandaag bij de Juwelier geweest en we hebben de oorbel niet terug laten plaatsen.Het had evt wel gekund maar dan had ze behoorlijk moeten doorduwen en mijn dochter wilde het niet dus ik heb de keuze bij haar zelf gelaten.Het was gewoon heel gevoelig.Liever had ik gezien dat ze ze wel terug had kunnen plaatsen want het is wel een beetje jammer natuurlijk maar ik wilde niet aandringen en mijn eigen zin doordrijven.Het gaatje zat al aardig dicht en zal wschl met 1 weekje helemaal dicht zijn.Het andere oorbelletje hebben we er ook maar uit laten halen want met 1 oorbel rondlopen is ook geen gezicht.Nu opnieuw laten schieten had gekund maar dan loop je risico op een uitgerekt gaatje.Ze loopt nu wel op iedere oorlel met een zwart stipje maar dat zal wschl komen van het tekenen van waar de oorbel moest komen en ik mag hopen dat dat er nog snel zal afslijten want ziet er een beetje vreemd uit.Als ze opnieuw gaatjes wil laten we die gewoon overnieuw zetten maar zelf hoor ik haar nu nergens meer over en is ze het allang weer vergeten.Vlgns de Juwelier zouden we over een week of 3 al nieuwe kunnen laten zetten dus als ze wil kunnen we een nieuwe poging wagen.
    Ik laat het aan haar zelf wat ze wil en dat heb ik nu ook gedaan want ik had echt liever gehad dat ze toch even had doorgezet en hem er opnieuw had ingezet maar ik wilde het niet forceren.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan zo. Het zijn uiteindelijk haar oortjes, dus ik vind dat zij de keuze zou moeten maken. En zo te lezen heeft ze dat gedaan. Met die stipjes komt het vast helemaal goed!

6. claudia21

claudia21 Lid

7 aug 2007
    66
    0
    0
    Wij hebben het zelfde gehad.
    1 oorbel is er de eerste nacht in bed uitgegaan.
    Eerst zelf geprobeerd maar gaatje zat al weer dicht.
    Bij de juwelier wilde ze de oorbel er ook niet meer in doen. We hebben toen een weekje gewacht zodat we zeker wisten dat het gaatje niet zou ontsteken en zijn toen naar Lucardi gegaan en daar hebben ze de ene kant er weer ingeschoten. Binnen een minuut klaar en ze is er nog steeds heel blij mee.:)

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    We wachten nog heel even met nieuwe gaatjes schieten.Ben momenteel hoogzwanger van nummer 3 en ik kan dit gedoe er nu allemaal even niet bij hebben.In september gaat ze afzwemmen voor A en dan krijgt ze nieuwe gaatjes als kadootje.
    Die zwarte puntjes zitten er overigens nog steeds.Lijkt wel iets minder te worden maar dan weten we straks ieder geval waar we moeten schieten haha.
    Het is voor de rest ook niet gaan irriteren of ontsteken en de oorlelletjes voelen normaal aan dus geen verdikking oid.
    Ik hoor haar er nu ook even niet meer over.

Bedankt voor de reacties.

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Zo vreemd. Bij ons hebben ze alledrie vrijdag gaatjes laten schieten. M'n schoonmoeder belde zondagochtend dat bij Jorja tijdens het afdrogen 1 oorbel uit was gegaan. 's Middags kreeg ik deze gelukkig zelf er nog terug in. En bij Yosyp was 's avonds na het douchen ineens het vlindertje los gegaan.
    Heb voor de zekerheid alle andere oorbellen nog maar even nagedrukt zodat ze zeker weten goed vastzitten. Ik wist niet dat dat zoveel voor komt. Vond het eigenlijk gewoon slecht geschoten door de juwelier.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het idd ook niet kunnen.Onze dochter had ook van die vlindertjes erachter en ik ben bij een andere Juwelier terug gegaan omdat de Juwelier die ze geschoten had dicht was.Maar zij gebruiken deze vlindertjes helemaal niet maar van die gesloten achterkantjes en die vallen dus minder snel uit want die kunnen niet scheef gaan zitten.
    Gelukkig heb je hem terug kunnen zetten.Hier lukte het helaas niet meer.Met veel geweld was het wschl wel gelukt maar dat hebben we maar niet gedaan.

Deel Deze Pagina