Oorbel schieten bij zoontje!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vwpolo1988, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Je hebt dus al ervaring met oorbellen laten schieten bij een kindje van 1 jaar, snap dan eigenlijk het nut van deze topic niet...zal bij een jongen niet anders gaan dan bij een meisje.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja klopt ts reageert erg sportief.
    Ik word altijd innerlijk boos als ik een topic zie over oorbellen bij jonge kindjes maar bij dit topic word ik juist boos omdat velen het heel anders vinden bij jongens als bij meisjes pfff. Waarom dat onderscheid in geslachten?
    Een piercing bij een jongen is toch identiek hetzelfde als bij meisjes? Waarom doen velen het bij meisjes wel en bij jongens absoluut never nooit niet? Een gat is een gat.

En bij alternatieve jongens vind ik het vaak zelfs sexy staan.

Maar ik blijf bij mijn mening, pas als hij of zij er oud genoeg voor zijn

3. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ik sluit mij bij veel van de rest aan wat betreft het zelf niet doen, maar het gaat om jouw kindje en ik snap je redenatie wel :) Hier wacht ik wel met oorbellen tot ze zelf kan kiezen, alhoewel ik denk dat ze dan ook tunnels wil :p

Wat betreft de kant waarin je hem moet laten zetten... Tsja, dat hangt af van waar je woont denk ik! In Amsterdam is een oorbel links bij mannen een teken van homoseksualiteit en in andere delen van het land is dat weer rechts.

En voordat ik een lading mensen over mij heen krijg, homoseksuele mannen zijn wel de eersten, na de zeemannen ;), die met oorbellen zijn begonnen om openbaar (maar toch nog een beetje stiekem) aan anderen te tonen dat ze op hetzelfde geslacht vallen.

Maar als je je daar niks van aantrekt of het onzin vindt, zou ik voor dezelfde kant als de oorbel bij je man gaan, dat is denk ik voor je zoontje uiteindelijk het leukste.

4. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    je man kreeg ze met 5 jaar, omdat hij dat leuk vond wellicht? Ik zou dan dus wachten tot die leeftijd (minimaal..) kun je het hem zelf laten kiezen! Je legt hem nu iets op waar die dan maar later hopelijk blij mee is.. het is wel iets blijvens... (het gaatje althans..)

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Hahahaha!
    Hier een ontaarde moeder, mijn dochter was 4 maanden. :p
    Ik zou het persoonlijk niet bij een jongen doen, maar zal er nooit iemand om veroordelen.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Hahaha, serieus mishandeling?
    Mijn dochter gilt,schreeuwt en krijst harder als ze verschoond moet worden.
    Toen die gaatjes geprikt werden heeft ze welgeteld 10 sec gehuild en daarna heeft ze er 0,0 last van gehad.

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf gaatjes laten schieten toen ik ouder was dan 1 (namelijk 21 :D ), en dat was geen drama hoor ;) Als een kindje het graag wil als het ouder is, dan gaat dat vaak ook prima zonder drama's; ik vind dat dus geen reden om het maar extra vroeg te doen, soort van 'dan zijn we er van af'...

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik wilde het ook bij onze dochter, maar nu is ze er en denk ik neeeeee ik laat haar zelf beslissen tzt.

Bij een jongen zou ik het zeker aan hem overlaten..

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik zou niet zo jong bij een kindje (ongeacht of het een jongen of meisje is) oorbellen laten zetten.
    Ook ik vind dat het een bewuste keuze van het kind moet zijn. Het is zijn/ haar lichaam.

Maar om antwoord te geven op je vraag: links
    Zoals al eerder gezegd: rechts is voor homo's Dat werd vroeger bij ons ook geroepen.

Maar nogmaals, ik vind het zeer onverstandig om al zo jong gaatjes te laten schieten.

10. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons was rechts voor homo's en links voor mietjes. Denk niet dat dat een goede reden is om het dan maar te laten... Ik met m'n bril was ook altijd een stuudje of wat dan ook, tjaaaa, als je om dat soort dingen iets moet laten... Maar het is voor mij zeker wel een reden om het in geval van geen noodzakelijke dingen over te laten aan het kind zelf, en dus niet met 1jr al te laten schieten.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heel ouderwets, maar ik vind een kind zonder oorbellen altijd mooier dan met. Vooral voor kleintjes vind ik het vrij ordinair en gewoon zo onnodig. Maakt dan niet uit of het jongetjes of meisjes zijn.

Hindoestaanse jongens hebben heel vaak oorbellen (in beide oren), dat vind ik best staan en helemaal niet ordinair, of getuigen van een bepaald 'slag volk'. Mijn neef heeft ook al zolang ik me kan herinneren een grote gouden zeemansoorbel en bij zijn donkere uitstraling past dat. Je moet er het type voor zijn. Voor een jong kind vind ik dat lastig te zeggen.

12. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Mijn man wil ook heel graag dat onze kleine meid oorbellen krijgt, hier in de omgeving (kom hier niet weg) vinden ze dat heel normaal. Ik vind het een tikje ordi zo vroeg, ik wacht tot ze zelf kan aangeven of ze ook oorbellen wil ja of nee. Zelf had hij ook bij 1,5 jaar een oorbel gekregen. Bij een jongen zou ik er zelf nog beter over nadenken. Mocht hij er klaar voor zijn en het mooi vinden, dan komt hij er zelf wel mee! Maar ieder moet voor zich weten

13. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik heb het bij mijn meisje 2 weken terug laten doen, ze heeft er amper gehuild en zei in de spiegel oohhh mooiiiii.
    Bij jongetjes zou ik het niet doen eigenlijk.. ik vind het gewoon niet mooi..

14. tuc

tuc Niet meer actief

Geen ervaring mee..maar heb wel eens gehoord dat een bepaalde kant schieten is betekend bij een man...dus zou dat eerst ff uitvogelen.

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Ik vraag me toch oprecht af wat er ordinair is aan oorbelletjes.
    Mijn dochter heeft hele kleine knopjes, pareltjes, de allerkleinste die ik kon vinden.
    Het is niet zo dat ze behangen is met grote gouden ringen.
    Daarbij is het bij mij puur een cultuurdingetje (Spaans). Ik ben niet anders gewend, heb ze zelf al sinds ik me kan heugen. In Spanje worden die gaatjes zelfs al na de geboorte in het ziekenhuis geschoten; daar staan ze juist gek te kijken als ze een meisje zien zonder oorbellen.
    Ik vind de heisa hier dus erg overtrokken, maar het is maar wat je gewend bent he...:)

16. Username

Username Niet meer actief

Ik kijk niet op van inkt, bodymodification en een tunnel hier of daar. Vind het erg mooi. Maar zo'n kleintje met oorbelletjes vind ik echt een beetje ordinair, enkele uitzonderingen daargelaten. Daarbij vind ik dit typisch van die dingen die iemand moet beslissen als hij of zij daar oud genoeg voor is. Je hebt maar één lichaam.

17. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Volgens mij gaat dit hele topic over een jongen hoor en dat is voor veel mensen toch anders dan een meid...

18. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    En dan nog; wat voor de een juist mooi en bijna vanzelfsprekend is, is voor een ander ordinair. Who cares? Smaken verschillen, andere culturen etc, dat maakt de wereld juist zo mooi toch ;) Anders liep iedereen met dezelfde oorbellen in en dezelfde kleding aan :p

19. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    oorbellen bij een meisje: prima
    oorbel/bellen bij een jongen: NEE!
    en zeker niet bij een baby.. arm kind

20. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    [Eigen mening modus aan] Oorbellen voor een klein kindje (meisje of jongen) vind ik niks. Te gevaarlijk en ze kunnen er zelf nog niet over beslissen. [/Eigen mening modus uit]

Deel Deze Pagina