Oorbel schieten bij zoontje!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vwpolo1988, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hebben we als kind niet allemaal de tekenfilm Bambi gekeken? Waar het stinkdiertje het advies krijgt niks te zeggen als het niet lief is?

Je zoontje kijkt erg trots!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat een saaie wereld en ook een stinkboel zou het dan zijn :D

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Die van mij zijn ook nooit dichtgegroeid. TS, als je oorbellen voor een jongen mooi vindt kun je dat toch doen als hij dat zelf graag wil? Bij jongens is het toch niet zo algemeen geaccepteerd als voor meiden en dan kan hij die keuze zelf maken.

EDIT: te laat zie ik :D.

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    mee eens..

Dus omdat wij het als ouders ''mooi'' vinden om lichaamsvreemde dingen in onze kinderen te laten schieten moet het kind er maar mee leren leven?
    Het gebeurd niet vaak, maar toch hoor je nog steeds verhalen van mensen waarvan hun oren helemaal verminkt zijn door het schieten van oorbellen, bedankt! wat zeg je dan tegen je kind later ? Papa en mama vonden het zo mooi!;)

Zijn niet veel dingen waar ik echt tegen ben maar dit is er wel één.. afschuwelijk :( couperen van oren en staarten bij pups dan ook maar toestaan.. voelen ze toch niks van.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Leuke foto TS, maar ik blijf bij mijn mening. Ik vind het er verschrikkelijk (ordinair) uitzien. :)

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Wat een typische reacties weer zeg. Als zij dat nou mooi vindt?
    Ik vind het ook niet mooi, maar wie ben ik om daar een uitgesproken mening over te hebben.
    Zolang ie geen tatoeage krijgt op die leeftijd zie ik niet in waarom een gaatje zo schandalig is

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Eens. Sorry ts maar ik vind het echt verschrikkelijk

8. Minerva

Minerva Niet meer actief

Leuke foto, super schattig ventje, maar vreselijke oorbel :)
    Ik las dat meerdere dames, net als ik, hadden gewacht totdat zoonlief zélf aan had gegeven een oorbel te willen hebben. Ik vind dit zo'n uitgesproken mode-item, dat ik hem daar zelf over wil laten beslissen.

9. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Hoi hoi

Staat harstikke stoer hoor!! Leuk ventje heb je:)

10. tuc

tuc Niet meer actief

Je plaatst hem zelf dus ik neem aan dat je op reacties wacht. Sorry geen gezicht...echt vreselijk lelijk. Zonde van zo'n mooi gezichtje.

en ik ben bang dat je zo nog al wat vooroordelen op jullie afroept..pa en zoon met oorbel.

11. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Beetje aso.. Zonde.

12. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Niet helemaal mee eens, ouders bepalen voor het kind.. vind ik erg jammer.

TS heerlijk kereltje! Ik vidn het oorbelletje nog steeds doodzonde..
    Hopelijk is jouw zoontje er in de toekomst nog steeds blij mee..

13. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Inderdaad: als ZIJ dat nou mooi vindt. Wat nou als HIJ dat op latere leeftijd nou niet mooi vindt, een gat in zn oor?! Die van mij zijn nl nooit dicht gegroeid...

Ts: schattig mannetje, maar zonde van z'n oor.

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het ook niet zo snel doen.. Opzich prima als je het vroeg wil doen, om het drama te verminderen. Maar ik zou toch eerder kiezen voor wat oudere leeftijd.
    Ik heb zelf oorbellen gekregen toen ik 4 was, maar dat was best onhandig. Ik zorgde er zelf niet voor, en de zweerknopjes zijn ingegroeid. Blijkbaar heb ik er niet genoeg met de achterkant gedraaid en is mijn moeder mijn moeder zag me wel frunniken, maar alleen de voorkant blijkbaar. Wat een drama om die knopjes er weer uit te krijgen zeg..
    En nu heb ik 2 zinloze gaten in mijn oor, waarvan eentje ook niet meer dicht wil groeien, maar wel af en toe een beetje ontsteekt :(

Ook zou bij mij meespelen dat ze met ruw spelen eerder ergens achter kunnen blijven haken. Dus liever als ze iets ouder zijn (8/10) en dat ze bewust zijn van hun oorbellen, de verzorging en het veilig spelen..

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik vind het bij een jongen niet mooi.

Mijn dochter was bijna 3 en ze wilde het heel graag, laten doen en ze is er nog steeds even blij mee! Mjah meningen verschillen nu eenmaal.

16. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Wat een mooi schattig mannetje zeg !
    Maar wat haalt een oorbel het schattige snel weg doordat het zo ordinair is !!! Een puur kinder gezichtje , nog puur kind . Dat duurt al zo kort . Gooi er een oorbel bovenop en het schattige verdwijnt !!!

Weet zeker dat ik en me man na zouden fluisteren "kijk dan wat zonde van dat mooie gezichtje , wat ordinair "

Gewoon eerlijk !!

17. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik vind dat je niets moet piercen in het lichaam van een kind.
    Jij vindt het misschien mooi maar je zoon/dochter kan er later heel anders over denken. Doe hem/haar lekker kleding aan die jij leuk vindt. Laat t haar groeien of juist niet, lak van mijn part de nagels maar piercen? Nee!

18. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    #138 Kiewie, 30 jun 2014
    Laatst bewerkt: 30 jun 2014
    oef.. ik vind het al erg als mn zoontje een spuitje krijgt of valt.. laat staan dat ik hem ga pijnigen met het schieten van een oorbel!!

Ik vind het echt heel zielig voor zo'n jong kindje om hem pijn te laten lijden omdat de ouders het 'mooi' vinden dat hij een oorbel in heeft...
    Echt mijn hart doet pijn als ik zo iets lees... :(

Daarbij.. een jongen.. laat het hem in godsnaam zelf beslissen als hij (VEEEEL) ouder is!! :$
    Ik vind het echt mooi staan bij sommige mannen, mijn broer heeft altijd een oorbel ingehad.. ik ben zelfs nog aan het zeuren dat hij hem weer in moet doen, omdat hem dat goed staat.. maar ik zou de beslissing bij hem laten liggen.

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik had niet de illusie dat je je zou laten tegenhouden door ons, maar ik blijf het erg jammer vinden.
    Leuk jochie, maar die oorbel maakt hem erg 'verwijfd'. Jammer van zo'n stoer ventje.
    Hopelijk is hij er zelf later wel blij mee. Dat is immers toch belangrijker dan onze meningen.

20. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Oorbellen prima, ieder voor zich. Echter pas wanneer ze daar zelf over kunnen beslissen! Voor zowel jongens als meisjes.

Vind het ook onhandig voor die kleintjes...... Voor jongens vind ik het persoonlijk 'not done', maar wie ben ik :p

Deel Deze Pagina