Ben "blij" om te lezen dat anderen dit ook hebben. Mijn dochter heeft afgelopen zomer oorbellen gekregen. Ze hadden alleen gouden zweerknopjes (bloemetjes). Dat ging goed. Na maanden gewisseld voor zilveren oorbellen en toen begon het gedoe. Steeds 1 oorlel ontstoken. We sprayen 2 keer per dag, nog steeds. De zilveren hebben we weer verruild voor de gouden oorbellen maar toch blijft er 1 regelmatig ontstoken. Kan me dat niet zo herinneren dat ik dat vroeger ook had.
Blij te lezen dat het na het schoonmaken vaak wel snel weer over gaat. Ik had hier nog niet gewisseld, ze wilde eigenlijk al die tijd haar zweerknopjes nog steeds in hebben. Die had ze dus al bijna 5 maanden in. Ik durf ook nu idd heen troep meer in te doen, dus ga een keertje kijken voor zilveren ringetjes en die hierna dan indoen, als het weer helemaal rustig is en ze nog durft Maar heb sowieso gezegd dat ik ook deze oorbellen uit ga doen en weer schoonmaken als het genezen is, anders krijgt ze dit weer natuurlijk.
Oh dat is ook vervelend! Ze had en heeft nu dus nog zweerknopjes van chirurgisch staal. Tschijnt dat er daar heel weinig allergieën voor zijn? Maar of ze daar ook ringetjes van hebben? Het was nu ook geen allergie, maar echt de troep die tussen haar oorlel en vleugeltje zat.
Ik heb hier weleens oorbellen gekocht voor Ies. Ze hebben ook knopjes met een zogenaamde ‘schroefsluiting’ en die zijn beter dan die vleugeltjes. Ze hebben echt leuke (ringetjes) en kans op allergieën is nihil. https://www.hippegirls.nl/c-3680743/chirurgisch-staal-titanium-oorbellen/
Hier zat en zit er ook steeds troep tussen. Tel daarbij op dat mijn dochter kleinzerig is en ik er niet aan mag komen en je snapt het drama dat we hier hebben. Ze heeft nu de gouden oorbellen in (de schietoorbellen zeg maar). Dat ging heel lang goed maar ze heeft vorige week een paar keer de koptelefoon opgehad en ik heb het idee dat ze daarom nu weer zijn ontstoken.
Daarom draagt Ies nu oortjes als ze tablet kijkt. Die koptelefoon zat niet lekker meer en haar eigen oortjes deden pijn.
Was hier ook, dat maakte ik voorzichtig schoon zonder de oorbel uit te doen - alleen even vleugeltje eraf.
Je zou titanium kunnen proberen. Zeker in het begin. Ik kan zelf alleen tegen titanium oorbellen. @Bloempjelief hier idd dus opgelost. Dochter heeft 2 gaatjes in elk oor en ik zelf 3. Heb toen wel besloten alleen titanium zweerknopjes te gebruiken, daar kan bijna iedereen tegen in principe. Ik draag alleen titanium, maar dochter draagt nu ook gewoon zilver zonder probleem.
jep hier dus ook door de koptelefoon. Ik heb nu voor werk een koptelefoon met een uitsparing en daar valt precies mijn oor in. Voor privé oordopjes dan gaat het goed
Ik ben dan alleen bang dat door de kracht die ik moet zetten om dat vleugeltje eraf te trekken, de oorbel automatisch ook uitschiet. Het zit zo strak vast (zweerknopje). Ga zo wel even aan de slag met een tissue.
Lukt dat makkelijk met zo'n schroefsluiting, of is het een enorm gepiel? (Ik mag van mijn dochter nooit ergens bij helpen, dus vraag me af of ze dit zelf makkelijk kan? 8jr)
Welke oortjes heb jij voor haar? Ik ben al maanden op zoek naar passende oortjes voor mijn dochter, maar geen enkele kan ze zonder pijn dragen...
Mijn middelste heeft ook veel last gehad van ontstoken oorbel gaatjes. Zo sneu. Na maanden getobt en gehannes met verschillende oorbelletjes, koop ik nu alleen nog maar speciale bij hippe girls. Ringetjes van chirurgisch staal. Daar krijgt ze geen bulten en ontstekingen van. Ik heb een tijd echt spijt gehad dat ze oorbelletjes mocht.
Mijn dochter had ook altijd gedoe met knopjes en kan ook niet tegen goedkope troep. Ze wilde graag gouden ringetjes, maar die krijg ik amper dicht bij dr, en aangezien ze voor elke training en wedstrijd dr oorbellen uit moet, was dat geen doen. Uiteindelijk uitgekomen bij deze, goedkope, oorbellen van lucardi. Gaan super makkelijk dicht en geen ontstekingen meer. https://www.lucardi.nl/nl-nl/product/111287/stalen-kinderoorbellen-goldplated-wit-kristal
Mbt oortjes: mijn jongste dochter en ik kunnen alleen van die ‘sportoortjes’ in, die zitten met een ding achter je oren ‘geklemd’ (niet echt geklemd, maar ik weet niet hoe ik het anders moet noemen) waardoor ze blijven hangen, ook als ze meer voor dan in je oor zitten, ipv dat ze echt in je oor ‘vast’ zitten.