Afgelopen zomer samen met dochterlief oorbellen laten schieten. Achteraf twijfel ik weleens een beetje aan de juwelier die het gedaan heeft... Danwel aan onze oren die wellicht afwijkend zijn. Eerste maanden was bij mij continu 1 oor ontstoken. Bij dochterlief ging alles prima zolang je de oorbellen er maar niet uithaalde. Dat deden we dan dus ook niet heel regelmatig (ook neit na die 8 weken dus) maar wel regelmatig draaien en schoonmaken natuurlijk. Inmiddels is het bijna zomer en 1 oor bij dochterlief blijft een drama met wisselen. Oorbel gaat er lastig uit... En bij de nieuwe lijkt wel alsof je er wat vel (of iets anders..) uit drukt. En dat doet dus behoorlijk pijn. Iemand een goed idee waar dit van komt? Het is minder als we vaker wisselen.... Maar nu 1x per week wisselen is nog steeds een drama aan 1 kant. De andere kant gaat gewoon vlekkeloos en dan glijdt de oorbel eruit en weer in.
Wat voor materiaal zijn de oorbellen? Ik had dit als kind ook en heb toen een paar jaar alleen maar chirurgisch staal kunnen dragen en nu alleen nog echt goud. Zilver en andere materialen veroorzaakt ontstekingen.
ik heb het ook. ik zou t zeker niet dicht laten groeien. heb je straks scheve gaatjes. ik kan alleen echt zilver dragen
Mijn dochter heeft 8 weken geleden gaatjes in haar oren laten schieten. Eerste weken niets aan de hand, maar de laatste weken steeds 1 oortje geïrriteerd. Vorige week werd ze wakker en zat haar oortje helemaal onder het bloed. Ik ben terug gegaan naar de juwelier en we hebben nu de kleinste zilveren ringetjes in haar oren. Het wondje wat ze achter haar oortje had is nu mooi dicht. Voorlopig gaat er ook niets anders in. Mijn advies zou dus zijn om ringetjes te gaan dragen.
Probeer eens zweerknopjes an titanium. Mijn dochtertje heeft ze ook in augustus gekregen en zij bleef er last van hebben tot zij titanium kreeg. Binnen 2 weken was het helemaal genezen en nu draagt zij zonder moeite zilveren oorbellen.
doe gewoon zilver in ik heb vorig jaar 2 e gaatje laten schieten en was na 3 weken zo ontstoken en toen heb ik ze eruit gehaald en gewoon zilveren knopjes in gedaan en de ontstekingen waren zo weg maakte wel elke dag schoon met sterilon
Mja zweerknopjes maakt hier in ieder geval echt geen verschil. Dat is wel duidelijk. Het is ook niet ontstoken ofzo... Niet rood.. Ziet er op zich prima uit. Behalve dan dus als je hem eruit haalt rn er weer instopt.
Ik heb daar ook last van moet altijd even voelen en wiebelen met oorbel voor hij het gaatje aan de achter kant zeg maar vind!
Ik moet ook altijd even m'n oorlel iets omlaag trekken, dan gaat de oorbel er zo door. Als ik dat niet doe, lijkt het net alsof ik de uitgang niet kan vinden met het pinnetje en dat gewroet irriteert. Misschien dat dat bij je dochter ook gewoon de oplossing is? Mijn gaatjes groeien wel heel snel dicht, dus ik moet ook regelmatig iig even doorprikken als ik geen oorbellen draag.
Heel verhaal getupt.. Crasht m'n telefoon. Anyway... Vriendin herkende het tot in de details. En die zegt dat komt van een nikkel-allergie. Typisch genoeg had ik daar vroeger ook altijd last van en heb ik die oorbellen al eens zonder probleem gedragen. Maar dochterlief had ze wel iets langer in dan ik normaal. (Vrolijke regenboogjes past niet zo bij mijn doordeweekse pak) Dus nu: zilveren vlinders van de juwelier en dan maar eens zien. Is dat een allergie waar je verder nog iets mee moet trouwens? Na wat googlen ontdekte ik ook dat het in bijv oogpotlood en makeup remover zit. Dat verklaart dan ook meteen m'n zere rode ogen na gebruik van bepaalde makeup Maar goed.. Ik ontwijk het al jaren vakkundig. Soms heel jammer (als puber wilde ik maar wat graag al die leuke "zilveren" ringen van de markt kopen maar langer dan 2 dagen kon ik ze nooit om en het duurde minstens een week voordat het daarna weer wegtrok. En laatst mooi zacht oogpotloodje gekocht.. Staat schitterend maar m'n ogen branden wel weg En qua makeup remover gebruik ik gewoon altijd hetzelfde merk... Was even zoeken.. Maar dan heb je ook wat. Zou het sneu vinden als dochterlief dat ook heeft. Overigens... Begrijp ik her en der dat nikkelallergie onder andere kan ontstaan door het laten schieten van gaatjes. Dat vertelt niemand erbij natuurlijk.
Ik kan niet tegen plastic. Het moet echt goud of zilver zijn, anders ontsteken de gaatjes. Staafje moet zilver of goud zijn, maar ook het knopje. Misschien reageert je dochtertje op bepaalde materialen?
Ik heb op mijn 16de zoiets mijn 2de gaatjes laten schieten. Ik was er zoooo bang voor en durfde echt niet. Netjes met sterilon druppelen dagelijks en draaien. Toch kwam er telkens een hoop rotzooi uit. Toen heb ik ze uit gedaan voor het douche met het idee, dan kan het goed schoon worden onder de douche. Daarna kreeg ik ze niet meer in bloeden als een gek en pijn dat het deed. Ik heb ze laten dicht groeien en een jaar of 3 later heb ik opnieuw gaatjes laten schieten. Deze keer heb ik ze weer goed verzorgd en niet heel veel last gehad. Na een half jaar merkte ik aan een gaatje dat hier weer wat viezigheid uit begon te komen. toen heb ik na een half jaar (ik durfde het niet eerder ) de zweerknopjes voor zilveren knopjes vervangen. Hiervan begon na een tijdje 1 gaatje weer wat te irriteren en er kwam weer wat viezigheid uit. (Ik liet de knopjes continu in) Toen ik ze uit deed bleek van het staafje het zilver te zijn weg gevreten (waarschijnlijk door de Sterilon) Toen heb ik de gaatjes met rust gelaten, dus niet meer telkens Sterilon gebruiken en ben ik vaker van knopjes gaan wisselen en sindsdien gaat het goed.