oorbellen bij baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door WesDaan, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Mee eens, ken niemand die een complex over heeft gehouden aan de gaatjes in zijn of haar oorlel.

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Dat vind ik heel kortzichtig. Voor een jongetje vind ik het nl ook nog eens erg onverstandig. Er zijn veel (werk-)omgevingen waar een oorbelletje of gaatje niet gewaardeerd zal worden. Wie ben jij om nu al voor hem te beslissen dat hij daarvan maar mogelijk nadeel moet hebben in de toekomst?

3. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Onze dochter was 4mnd toen ze oorbellen kreeg, nooit last van gehad en ze vindt ze erg leuk nu. Onze zoon mag pas als hij het zou vragen.

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Esmée is Nou 16 maanden en ze krijgt absoluut géén oorbellen. Die mag ze pas als ze er zelf om vraagt. Ze zit Nou te veel aan haar oortjes en Ik vind het zo sneu als je die kleine kindjes (babys) ziet met oorbellen. Snap niet goed waarom je zon kleintje dat aan doet. Omdat JIJ het Mooi vind. Kind kan zelf haar / zijn mening nog niet geven dus doe je het maar. Ik ben blij dat de GOEDE juweliers het hier pas vanaf 4 jaar doen.

5. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    mag ik vragen waarom je verschil Maakt tussen dochter en zoon?

6. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ons kindje is Italiaans, daar is het doodnormaal je dochter oorbellen te geven. Ook wij vonden het doodnormaal en zeker niet sneu!
    Ze heeft er werkelijk geen minuut last van gehad! En nu ook geen trauma! En goede Surinaams/Chineese juweliers doen het vanaf 6 weken.

7. Trees

Trees Niet meer actief

Het begon mij echt op te vallen toen ik op de basisschool zat (rond 8-9 jaar), maar ik denk dat het daarvoor ook al scheef stond. Ze zijn wel recht geprikt, want op de babyfoto's ziet het er wel 'normaal' uit. Het is echt heel vreemd, het ene gaatje zit veel hoger dan het andere en de gaatjes zelf zijn ook scheef. Als ik oorbellen zou dragen, dan staat er één recht naar voren en één naar de zijkant.
    Het vervelende is dat alhoewel ik nooit oorbellen dragen ze wel regelmatig ontsteken en dan zijn mijn oren kanlrood en vallen de scheve gaatjes nog meer op. Gelukkig heb ik lang haar ;)

8. Triskele

Triskele Niet meer actief

Dan doet ie hem toch gewoon uit? Het zit niet vastgelast ofzo..ik draag ook niet elke dag oorbellen..

9. Trees

Trees Niet meer actief

Een complex is overdreven, maar ik ben wel zwaar ontevreden over mijn gaatjes in mijn oren!

10. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Hoe Weet je dat ze er geen last van heeft gehad? Heeft ze dat verteld? Ik zeg ook niet dat ze er een trauma van heeft ofzo. Maar ik vind het zielig als ik die kleintjes in een kinderwagen zie liggen. Laatst een meisje van paar maanden oud. Die ringen waren bijna groter dan haar oortjes. Is toch geen fatsoen??

11. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Omdat ik het voor een jongen anders vind, ik zou het ook niet pronoten en hoop dat als hij wil het pas rond zijn 18e is hihihi. Vaak is het minder geaccepteerd dan bij meisjes. En sowieso vind ik het een tikkie aso staan...
    Ook later op zijn werk zou hij problemen er mee kunnen krijgen. Je blijft het altijd zien, bij mijn man zie je het nog en hij is niet eens dicht.

12. Karoke

Karoke Niet meer actief

Ik denk dat bij verschillende banen het zien van de gaatjes al voldoende is om niet binnen te raken of hogerop te raken hoor. Niet eens zozeer vanwege de oorbel(len) zelf, maar ook vanwege de vooroordelen die eraan vast hangen.

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Een tikkie aso?!!
    Ik ben niet zo snel met vooroordelen, maar wel (mbt de ouders) van kleine jongetjes met een oorbel.. :p

14. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Precies.

Hoewel vooroordelen natuurlijk heel verwerpelijk zijn :( Helaas zijn ze er wel.

15. Karoke

Karoke Niet meer actief

Inderdaad en het is natuurlijk wel heel erg vervelend als je ouders voor dit vooroordeel hebben "gezorgd".

16. Triskele

Ik moet zeggen dat ik meerdere mensen heb aangenomen en mijn vader al helemaal (hebben samen gewerkt) en kijken niet naar oren (ja als er een oorbel in hangt op dat moment dan zien we het maar eruit let ik geeneens op, jemig je zou zelf je moedervlekken moeten gaan verbergen want als iemand met zulke lensogen kijkt haha

Voor de baan waar ik bij moest kijken zijn oorbellen niet gewenst maar als iemand hem kan uitdoen, geen probleem hoor, zelfs met tattoos geen zichtbare want dan ziet het er niet uit in een pak maar als ze eronder zitten, zie ik het probleem niet zo..

En dan werken wij met flinke bedragen en hele "kak" mensen maar nog nooit een probleem gehad met een oorbel die er niet in zat, wel problemen gehad met een jongen die zijn shirt uitdeed en klachten kregen over zijn tattoo's (zoiezo hekel aan als mannen hun shirt uitdoen tijdens werk) dus daar is wat van gezegd en excuses gemaakt aan de klant..

Wel grappig pas had ik oorbellen in en iedereen vragen; heb je oorbellen laten schieten? nee ik heb al jaren oorbellen zelf 3 aan elke kant haha maar omdat ik ze niet altijd in heb (zeker niet met kids naar school brengen) zien ze dat geeneens, gelukkig hebben ze niet zulke eksterogen haha

17. Karoke

Karoke Niet meer actief

Ik denk dat het vaak maar net afhangt van de branche waarin je werkt. En dat jij je er niet door laat afschrikken lijkt me logisch, je staat er heel anders tegenover. ;)

Overigens vind ik het ook geen vergelijk tussen iets waar je zelf voor kiest en waar je van weet dat het vaak als aso wordt gezien of iets waar je mee geboren wordt...

18. Triskele

Mijn vader vind het anders echt vreselijk (tattoo's en oorbellen bij jongens) vind ie vreselijk aso... maar het gaat er om hoe iemand zich gedraagt en kleed als ie aan het werk is wat je doet buiten je werk kan ons een zorg zijn..

Ik houd trouwens ook niet van mannen met oorbel of grote tattoo's hoor, mijn man is helemaal "clean" dus het is geen kwestie van persoonlijke smaak dat ik het daarom door de vingers zie ofzo.

Oorbellen bij een meisje vind ik wel wat anders is veel meer geaccepteerd en in onze familie hoort dat bij een meisje. Ik zou persoonlijk dus ook niet snel een oorbel plaatsen bij een jongen maar als mijn zoontje erom zou vragen, why not? Ja in sommige culturen is het ook tradtitie, een bv schippers, ondanks dat het mijn persoonlijke smaak niet is kan ik dat nog wel waarderen..

19. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Wie ben ik? Uhm, zn moeder...

20. Karoke

Karoke Niet meer actief

Begrijp ik wel, maar er wordt vaak vanuit gegaan dat bepaalde mensen een bepaald karakter hebben en zich dus op een bepaalde manier zullen gedragen. ;) Jou vader is dan blijkbaar niet zo, maar het gros van de bevolking wel.

En als je er geen problemen mee zou hebben dat je zoontje een oorbel zou krijgen, dan klopt het toch als ik zeg dat jij er anders tegenover staat? Want ik vind dit er al wel snel aso uit zien, dus mijn zoontje mag lekker wachten tot hij uit het huis is voordat hij zoiets doet. :D

Deel Deze Pagina