Als ze oud genoeg zijn om te weten wat ze willen, prima. Ik denk dat ik de grens vanaf 10 - 12 jaar trek.
'N zal ze krijgen op haar eerste verjaardag, vind het lief staan. Jongen zal hem nooit krijgen, zelfs niet als hij 18 is. Dat vind ik wel ontzettend ordinair.
Ik vind het eigenlijk heel raar en begrijp niet waarom je het zou doen bij hele jonge kinderen die daar zelf nog geen interesse in kunnen hebben. Beetje 'schoonheidsideaal gaat te ver'. Maar het is natuurlijk geen ramp, het is geen tatoeage of iets. Ik heb zelf nooit oorbellen in en die gaatjes storen me echt niet ook.
Mijn dochter kreeg ze toen ze 6 maanden was. Ze is nu ruim 2 en heeft nog steeds dezelfde knopjes in: kleine gouden oorbelletjes met een mini steentje erin. Deze blijven voorlopig ook wel in. Ik heb ze zo jong gezet omdat ik zelf enorm ontstoken oren heb gehad een paar dagen nadat ik ze kreeg toen ik een jaar of 6 was. Ik zat ALTIJD met mijn vieze handen aan mijn oren, ik ben een enorme pulker dus koos ervoor om het bij mijn dochter te doen op het moment dat ze er weinig van door zou hebben. Zodat ze dus niet met vieze handen aan haar oren kon zitten. Ik zou het zo weer doen. Vind het waarde oordeel van anderen meer zeggend over hen dan mijn dochter met oorbellen.
Oh boy, pak de popcorn en ga er lekker voor zitten. Dit onderwerp komt elk kwartaal wel een keer voorbij, en het is elke keer hetzelfde liedje
Oh oh daar is ie weer........het oorbel topic........Imensa nog plek daar? On topic. Ik vind dat iedereen dat lekker zelf moet weten! Wij hebben gaatjes laten schieten toen dochter 1 was. Ze zijn gaan ontsteken, dus ze heeft sinds dien geen oorbellen meer in. De gaatjes zijn inmiddels dicht. Laatst was ik aan het twijfelen om ze door te laten prikken, maar daar ga ik nog even mee wachten.
Tja er komen ook steeds nieuwe dames bij op het forum en het blijft toch een actueel onderwerp. Iedereen heeft zo zijn mening maar respecteer elkaars mening en maak er dan ook geen reltopic van.
Onze dochter kreeg ze toen ze 6 jaar was.Ze vroeg er zelf om.Alleen lag de oorbel er na 2 dagen uit en zat het gaatje direct dicht.Toen was het gelijk einde oorbellen verhaal haha Nu is ze 8 jaar en hoor ik haar er niet meer over.Ik vind het wel prima.Ze speelt fanatiek handbal en dan moet je steeds die dingen afplakken.Allemaal zo'n gedoe. Als ze erom vraagt mag ze ze wel. Bij kleine kinderen vind ik het niks.Niet zozeer om hoe het eruit ziet maar meer ook met slapen.Hier schieten ze bij de Juwelier geeneens onder de 2 jaar.
Ik zou het persoonlijk niet zo jong doen, denk rond een jaar of vier. En wat andere ouders doen moeten ze zelf weten
Mijn mening? Ik vind het niets zo jong,maar wat een ander doet of vind moeten ze zelf weten. Leven en laten leven toch?!
Ik zou het pas doen zodra ze zelf aan kan geven dat ze het wilt. Wie weet vind ze het wel niet leuk op latere leeftijd. Bij mij hebben ze het ook vroeg gedaan en ik vind het verschrikkelijk dat ze het hebben gedaan, draag dan ook nooit oorbellen. Waar ik wel dol op ben is Popcorn
Via de zoekmachine kun je dit topic wel een aantal honderd keer vinden vermoedt ik. En kun je ook lezen dat er flinke meningsverschillen over zijn. Van nee het is mishandeling tot ach ze voelen er nu minder van dan als ze 5 zijn. blablablabla Ik ben tegen. Zwaar ook. Vind het vreselijk. Omdat het er niet uit ziet en omdat ik het gewoon zielig vind. Het heeft geen meerwaarde voor een baby dus waarom zou je. Mijn dochter krijgt ze pas als ze er zelf, al een behoorlijke tijd om vraagt. Eerder niet.
Ik vind het geen gezicht, oorbellen bij jonge kinderen. Heb ze zelf op mijn 9de gekregen en kon er niet afblijven waardoor ze constant ontstoken waren, dat was ook geen pretje. Eigenlijk zou een jaar of 12 beter zijn
Ik vind het persoonlijk erg ordinair staan bij kleintjes en vind kinderen gewoon mooier zonder. Heb ze zelf op mijn 10e gekregen (na ongeveer vier jaar zeuren ) en dat vind ik voor mijn dochter ook wel een goede leeftijd.
Bij meisjes vind ik het wel oke om oorbellen te geven zodra ze dat zelf willen. Bij jongesn absoluut niet! vind het echt tokkie hoor jongens met een oorbel.!
Totdat ze het zelf aangeeft dat zij ze echt wilt. Ik denk ergens vanaf een jaar of 10-12. Eerder echt niet