Oorbellen bij jonge kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door DigiGee, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Bij jonge kinderen vind ik het persoonlijk echt niet mooi en het zou van mij ook pas mogen wanneer ze oud genoeg zijn hier zelf een verantwoorde beslissing in te nemen.

Nu heb ik alleen nog een zoontje, dus het is hier sowieso niet echt aan de orde.. al heeft papa wel een oorbel. :( ;)

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee... Ik vind dat iets wat het kind later zelf mag bepalen. Het is zijn/haar lichaam. Wie zijn wij als ouder om te bepalen dat er dingen door het lichaam geschoten moet worden????

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Worden de reacties nog gelezen na 4 pagina's ;) ???

Mijn idee: Ik denk dat het bij baby's praktischer is dan bij een kind tussen 4 en 10... Ten eerste hebben die meer besef (is het enger) - en met vieze handjes telkens even voelen, heb je veel meer kans op infecties. Verder horen die oorbelletjes voor het kind zelf dan bij hen, net zoals hun vingers en tenen ;) .

Hier bij de oudste met 5 jaar laten schieten. Eén voor één bij Lucardi. De klap van het schietpistool was eigenlijk erger dan de pijn voor haar.

De jongste wilde net als haar zus oorbellen. Dus die heeft ze nu 3 weken. Die was dus 3,5 . Omdat ze nog jonger was en ik wel 2 oorbellen wilde, hier bewust gezocht naar een winkel waar 2 oren gelijk geschoten konden worden.
    Later vond ik info over STUDEX - en bewust gezocht naar een winkel die met deze methode werkte. Dat bleek hier de DA te zijn + het kon 2 tegelijk...
    Grootste voordeel vond ik eigenlijk al het feit dat het geluidloos is.
    Perfect!
    Helaas 1x een oorbelletje verloren, we kwamen er (ws) 12 uur later achter, met wat moeite toch nog een andere (zilveren) oorbel erin gekregen...

4. Mnon

Mnon Niet meer actief

Bij een goede juwelier gebruiken ze dit soort achterkantjes.
    Hierdoor niet het gevaar dat de achterkant in het hoofd zou kunnen prikken o.i.d.

Ach liever dat mensen mijn dochter ordinair vinden vanwege oorbellen, dan dat ze mijn dochter afkeuren om onopgevoed gedrag (ik weet het het is een heel andere discussie) maar mijn dochter met haar ordinaire oorbellen zegt dank je wel, sorry, alsjeblieft, ed. Ze weet hoe ze zich hoort te gedragen. Er zijn heel veel oorbelloze kinderen die daar iets van kunnen leren..

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,7 KB
      Weergaven:
      15
  5. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Ja, mee eens!

Hier krijgt ze pas oorbellen totdat ze zelf wil, rond een jaar of 4 maar voorlopig nog niet dus.

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh nee he, hebben we dit topic weer haha

7. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Onze dochter heeft nog geen oorbellen en zal ze pas krijgen als ze er zelf om gaat vragen.

Ik heb ze een paar keer opnieuw moeten laten schieten omdat het steeds ging ontsteken;)

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik zelf kreeg ze toen ik 12 was en dat vind ik nu ook een mooie leeftijd. Tweede heb ik laten schieten toen ik 14 was geloof ik.

Bij baby's en jonge kinderen vind ik het er persoonlijk niet uitzien maar dat is misschien meer een kwestie van smaak.

Ik zou voor schieten kiezen.

9. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    ben het helemaal met je eens. Ik vind persoonlijk bij hele kleine kindjes oorbellen vreselijk ordinair staan

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dochter met een jaar of 12, als ze zelf de consequenties goed kan snappen. Zoon nooit, verschrikkelijk tokkie vind ik. ;)

Bij baby's en hele jonge kinderen vind ik het zo zonde, ze krijgen er vaak zo'n ordinair koppie van. :)

11. Nou, ik vind eigenlijk dat we wel een applausje verdienen. Al 7 pagina's en nog geen geweldig grote drama's :D

12. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Allereerst bovenstaande dus. Ik hou absoluut niet van oorbellen bij kinderen.

Maar ik zou het juist laten schieten. Piercen lijkt me een hel! Maar ik heb daar geen ervaring mee, dus mss vergis ik me

13. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Hier ook als ze zelf kan vragen. En dan tussen de 4-6 jaar. Niet eerder. Ik vind het geen meerwaarde hebben en zie mijn kind liever puur. Niet dat ik het lelijk vind bij anderen. Maar bij mijn dochter wil ik het niet. En als ze het al wil dan ga ik niet mee haha vind het vreselijk als iemand haar pijn doet. Klinkt misschien stom maar ik heb het ook met armbandjes. Heb eentje gekregen toen ze geboren werd. Maar ik snap gewoon niet wat mijn kindje van 7 maanden met een armbandje om moet. Gewoon een puur kindje geen toeters of bellen. Misschien ben ik wel extreem haha. Maar hier dus niks!

14. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dochter krijgt ze pas echt als ze zelf snapt wat het is en wat de consequenties zijn. Voorlopig dus echt nog niet. Vind het ook verschrikkelijk staan bij jonge kindjes. Jongens met oorbellen vind ik echt niet mooi, onze toekomstige zoon krijgt er van ons nooit. Al springt hij hoog en laag.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit lees ik vaker. Maar volgens mij weten ze dit nooit. Ze zeggen dat ze het snappen op een gegeven moment. Maar pas als ze het écht voelen (ontstekingen, pijn, voor altijd een gaatje) dan pas snappen ze het echt. Het is gewoon niet echt voor te stellen.

Wat dat betreft is het net als het krijgen van een kindje: Je kiest er zelf voor, maar als het je eerste is, dan weet je toch niet hoe je het gaat ervaren, hoe je er zelf op reageert.

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Iedereen moet doen wat ze zelf willen.

Wij hebben afgesproken te wachten. Binnenkort wil ik weer nieuwe oorbellen laten zetten bij mijzelf (na de ks weer vergeten in te doen). Wie weet zwichten we wel dan.

17. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16

Dit vind ik dus ook, ik ben geboren op aruba en daar kregen alle meisjes ze de dag erna van de staat. MIjn ouders woonde daar tijdelijk ivm uitzending van de marine. Ik denk dat we allemaal elkaar moeten respecteren, en hoe kan een baby nou ordinair zijn inderdaad. Ook hoor ik vaak langskomen dat men het kindermishandeling vind nou sorry ga dan maar eens praten met kinderen die mishandeld zijn. En inslikkingsgevaar> Oorbellen zitten goed vast hoor, zeker als je gewoon kleine knopjes pakt. Ik denk dat alle strikjes, pailletjes en knoopjes op kleding gevaarlijker zijn tegenwoordig aangezien die nooit goed gestikt worden in de fabriek!

18. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16

hihihi applaus!!!

19. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik vind termen zoals ordinair, tokkie en dergelijke sowieso heel erg denigrerend.
    Er als eens bij stil gestaan dat mensen jou af kunnen rekenen op je accessoires/haarstijl/kledingstijl/manier van praten en dergelijke?
    Vind je dat ook zo fijn, vooral als iemand het over je kind heeft in dit geval.

Je hoeft niet te doen wat een ander doet, maar iedereen in zijn of haar waarde laten lijkt mij geen onmogelijke opgave toch?

20. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Mijn dochters kregen hun oorbellen toen ze 4 waren. Ze wilde het zelf. Nooit problemen er mee. Zie in de klas dat bijna alle meiden wel oorbellen hebben.

Deel Deze Pagina